Whedda
Silver
Har några synpunkter på det här jag med så tänkte fråga.
För det första, vad menar du exakt med punkt 1? Alla bilder är ju vanliga klockbilder utan bakgrund (transparent/vit bakgrund)? Varför måste dessa klockor då skickas till en fotograf? Det är ju bara att ta tillverkarens bilder? Dessutom är (endast) en av bilderna till och med vattenmärkt med "WF"?
Sedan så är det ändå lite komiskt när någon så inbiten som du är (har egentligen ingen större koll på dig men du verkar ha en del fina) ändå kan rekommendera vad som i dessa kretsar kan anses vara mer eller mindre "skit". Det känns som att du har potential att faktiskt få folk att öppna ögonen för denna fantastiska hobby/livsstil men så rekommenderar du Gant/DW etc när dessa helt kunde ha skippats. Speciellt när det faktiskt står "Kings klockexpert listar sina favoritklockor under 10 000 kronor."
Att det är ditt jobb och att det är en helt annan målgrupp är förståligt men det kan nog gå att göra bättre. För att inte låta helt nedlåtande tycker jag att det var kul att du lyfte fram smartklockor som ett alternativ till en klassisk klocka.
Sen är som tidigare nämnt mitt jobb att presentera en variation av alternativ för våra läsare. Jag håller t ex både Corniche och Knut Gadd högre rent estetiskt/designmässigt än mycket av de mekaniska klockorna i samma prisklass. Att det är "mindre klocka för pengarna" må så vara. En annan aspekt som jag nämnt tidigare är att det inte är helt oproblematiskt med så här pass billiga mekaniska klockor när det kostar lika mycket att serva som att köpa nytt. Ett batteribyte kostar ett par hundralappar och majoriteten av våra läsare är som sagt inte inbitna entusiaster. För dessa har jag valt klockor från mer utpräglade tillverkare som Seiko, Certina, Tag Heuer och Longines.