cklar
Basic
hahah men vad i helvete, snackar vi 60-70mm?
Tittade på när Joe Labero trollade i Nyhetsmorgon och upptäckte att han hade ett väggur på handleden.
Follow along with the video below to see how to install our site as a web app on your home screen.
Notera: This feature may not be available in some browsers.
Välkommen till ett uppdaterat Klocksnack.se
Efter ett digert arbete är nu den största uppdateringen av Klocksnack.se någonsin klar att se dagens ljus.
Forumet kommer nu bli ännu snabbare, mer lättanvänt och framför allt fyllt med nya funktioner.
Vi har skapat en tråd på diskussionsdelen för feedback och tekniska frågeställningar.
Tack för att ni är med och skapar Skandinaviens bästa klockforum!
/Hook & Leben
hahah men vad i helvete, snackar vi 60-70mm?
Tittade på när Joe Labero trollade i Nyhetsmorgon och upptäckte att han hade ett väggur på handleden.
"Endast" 57 mm verkar det som. Grotesk skapelse i vilket fall. Hade för mig att Labero hade en skaplig samling men nu tvivlar jaghahah men vad i helvete, snackar vi 60-70mm?
Han har en jättefin samling. Men av någon anledning så verkar han gilla denna bäst."Endast" 57 mm verkar det som. Grotesk skapelse i vilket fall. Hade för mig att Labero hade en skaplig samling men nu tvivlar jag
Hahaha, praktiskt för att kunna trolla, nackdel att den måste checkas in som bagage när han flyger.Han har en jättefin samling. Men av någon anledning så verkar han gilla denna bäst.
Han kanske gömmer duvor i den?
För att inte tala om vita kaniner alltså...Han har en jättefin samling. Men av någon anledning så verkar han gilla denna bäst.
Han kanske gömmer duvor i den?
Ser väldigt mycket ut som en patek 5711 eller 5712!Vi vet redan att heaton har en halvgulds sub och en AP off shore. Men vad är detta? Är det något i rosé guld? En patek? En royal oak?
Luuk kör ju iaf Rolex Oyster i snygg grå.
Han börjar få ihop en gedigen samling alltså..Ser väldigt mycket ut som en patek 5711 eller 5712!
Om det faktiskt är en patek dvs!Han börjar få ihop en gedigen samling alltså..
Med den klockan borde man kunna tycka att han kan avsätta lite pengar för en snygg kostym och slips...Vi vet redan att heaton har en halvgulds sub och en AP off shore. Men vad är detta? Är det något i rosé guld? En patek? En royal oak?
Haha, tänkte faktiskt samma sak. Om han läser detta kanske han besöker Bauer för att sy upp en riktigt fin kostym tills nästa gång han köper en trevlig klocka.Med den klockan borde man kunna tycka att han kan avsätta lite pengar för en snygg kostym och slips...
Ja, jag var ju det. Men vad är det för nåt då?Är du säker?
Ja herregud, vad är det för jävla kostym? Horribel passform.Med den klockan borde man kunna tycka att han kan avsätta lite pengar för en snygg kostym och slips...
Weinås skriver bra utifrån förutsättningar och mål. Ställer man högre krav blir det andra tidningar med sina + och -.Det var tråkigt att höra att du inte gillade valen. Nu är King i första hand en modetidning vars målgrupp huvudsakligen inte är klocknördar i nivå med Klocksnack. Det är vanliga män som vill ha en snygg klocka men kanske inte nödvändigtvis värdesätter mekaniskt över Quartz. Särskilt inte i den här prisklassen.
Jag förstår att t ex DW eller Boss inte är det första alternativet för en entusiast men din kritik känns en smula orättvis då jag i samma artikel valt att ha med Seiko, Certina, Tissot, Longines och Tag Heuer som alla definitivt skulle kvala in som "riktiga" klockmärken. Sen tycker jag tveklöst att exempelvis Swatch och G-Shock är självklara på en budgetlista med den historik företagen har. Jag tycker också det vore ytterst märkligt om ett modemagasin inte hade med modeklockor i ett jobb om billigare klockor? Du får självklart gärna utveckla vilka klockor du saknade.
Värt att också känna till angående en sån här artikel är:
1. Klockorna skall gå att få tag på i svensk butik då vi lånar in allt som sen skickas till fotograf. Jag kan alltså inte buda in microtillverkare eller varumärken som inte finns representerade i Sverige.
2. Allt skall gå att köpa nytt dvs inget vintage/begagnat.
3. Det skall vara en variation av tillverkare, design och pris inom 10 000kr.
Om du läst artikeln i senaste numret där den först var publicerad för så ser du att de är indelade i kategorier så som stållänk, kostymur, gummiband etc. Det gör att man behöver tänka tematiskt och inte bara vilka 18 klockor som är "bäst" tekniskt men även snyggast/lämpligast i respektive kategori.
Det tål att upprepas: När vi gör en sån här lista vänder vi oss till målgruppen för våra läsare. Vad som är bäst för dem är inte nödvändigtvis vad som är bäst för en inbiten klockentusiast. Jag vet med säkerhet många som skulle ha svårt att motivera en mekanisk klocka som kostar lika mycket att serva som att köpa ny. Mitt jobb är att presentera ett urval av olika alternativ.
Om du tvivlar på min passion, kompetens eller trovärdighet inom området är det bara att beklaga men det är mitt jobb att skriva för våra läsare och ur ett bredare perspektiv än bara vad som är den tekniskt bästa klockan. Jag har förmodligen skrivet närmare 100 andra artiklar i ämnet som kanske faller dig mer i smaken. Sist men inte minst uppskattar jag att höra att du har respekt för vad jag gör och förhoppningsvis kan detta inlägg klargöra för mina val.
Ja, jag var ju det. Men vad är det för nåt då?
Det är en nautilus. Han är väl rätt stor så skulle spontant gissa på en 5980r, jag tycker mig vilja urskilja en kronografknappVi vet redan att heaton har en halvgulds sub och en AP off shore. Men vad är detta? Är det något i rosé guld? En patek? En royal oak?
Mycket möjligt! Jag tycker att det ser ut som roséguld i alla fall.Det är en nautilus. Han är väl rätt stor så skulle spontant gissa på en 5980r, jag tycker mig vilja urskilja en kronografknapp
Menar såklart någon guldversion av Nautilusen!Ser väldigt mycket ut som en patek 5711 eller 5712!
Helt rätt!Det är en nautilus. Han är väl rätt stor så skulle spontant gissa på en 5980r, jag tycker mig vilja urskilja en kronografknapp
Hon skriver ju som en fjortis! Helt otroligt fånigt par för övrigt.Camilla Läckbergs kille har ett oerhört lökigt motto. Hans sugar mommy har en fin klocka.
Vågar man gissa att de även har det mottot på väggen med stora lösa bokstäver, och att det stod Carpe diem där tidigare.Camilla Läckbergs kille har ett oerhört lökigt motto. Hans sugar mommy har en fin klocka.
Vågar man gissa att de även har det mottot på väggen med stora lösa bokstäver, och att det stod Carpe diem där tidigare.
Positiva ord och meningar på väggen är som klockor, man kan inte ha för många...Förmodligen är även "Family" och "Love" stansat någonstans i huset...
Tror faktiskt att det är just det - en AT.Jag vet inte, men jag tycker att den ser större ut de gånger jag har sett den. Mer åt Aqua Terra hållet? Men jag har ingen aning. Länken känns dock inte Omega.
Nej. Men det finns dock en klar korrelation mellan deltagare i Lyxfällan och citat på väggen...Positiva ord och meningar på väggen är som klockor, man kan inte ha för många...
Tror faktiskt att det är just det - en AT.
Har synts med en sådan tidigare, och att döma av bilden med kass upplösning så skulle det säkert kunna vara en sån.