• Välkommen till ett uppdaterat Klocksnack.se

    Efter ett digert arbete är nu den största uppdateringen av Klocksnack.se någonsin klar att se dagens ljus.
    Forumet kommer nu bli ännu snabbare, mer lättanvänt och framför allt fyllt med nya funktioner.

    Vi har skapat en tråd på diskussionsdelen för feedback och tekniska frågeställningar.

    Tack för att ni är med och skapar Skandinaviens bästa klockforum!

    /Hook & Leben

Kända svenskars klockor

BarbaBaba

Patek
2-Faktor
Fast länken ser ju integrerad ut. Tänker dock ändå Citizen eller skagen...
Jag har letat andra bilder... Den verkar ha sekundvisare och möjligen dag/datum med vit botten mot blå tavla...
morgan_johansson2_c.jpg
morgan_johansson3_c.jpg
morgan_johansson4_c.jpg

tror du kan ha rätt om Skagen eller liknande...
 
Senast ändrad:
Snyggt!

Fotnot i sammanhanget: visst är det lite tråkigt att vissa man följer, t ex hennes man och dennes parhäst, börjat med fler och fler såna där betalda samarbeten halvt förtäckta som vanliga inlägg. Kanske är jag som är gammaldags men det känns inte geniunt och tar bort min lust att följa personen mer.
Men det kan man väl tänka sig själv att man hade tackat ja till! Några fotografier med produkten och du har gjort en dags jobb.
 

Triumf

Rolex
2-Faktor
C82F8BC0-B845-4FEB-B4A4-430B5A4DF90C.jpeg

Vad shoppade Löfven för klocka?
Är nu säker på att statsminister Löfven är en hängiven anhängare på ks. Vem annars sitter i direktsänd tv månad ut och månad in och uppmanar hela svenska folket att hålla sig borta från bla köpcentrum och sedan bryter restriktionerna själv?
Jo, någon som givetvis anser klockbutiker ingå under kategorin ”nödvändiga besök”.
Så då kvarstår bara frågan, under vilket alias verkar han?....
 

Triumf

Rolex
2-Faktor
Är nu säker på att statsminister Löfven är en hängiven anhängare på ks. Vem annars sitter i direktsänd tv månad ut och månad in och uppmanar hela svenska folket att hålla sig borta från bla köpcentrum och sedan bryter restriktionerna själv?
Jo, någon som givetvis anser klockbutiker ingå under kategorin ”nödvändiga besök”.
Så då kvarstår bara frågan, under vilket alias verkar han?....
Högst upp på listan för misstänkta: @Lövet @Staafen @Staben @Stefan S @Stefan66 @Stefan78 @StefanB @steffe @Steffe063 @Staten @Tjocksteffe @Ministern
 
Senast ändrad:

Chuck

Patek
2-Faktor

Haha! Sorry ingen av dem tyvärr. Han hänger inte här tro mig. låter bizzart har dragit några GT + bärs ikväll. bjuder på det idag, men jag är uppväxt med stoff som vi kallade honom back in the days.

Innan cirkusen och mitt eget wizzande ungefär 1999 var vi backstage på en Sepulturas konsert i Minneapolis, drog en 5-6 jägare + som stiffs själv kallade det " Tivolishots" .

På festen plockar Mickey fram en flarra Mcallan av alla jävla flaskor varav Stiff utbrister:
"De var den sossigaste wirren jag sett since Kaspers student" detta då på extremt knackig engelska.... Men inte bara det, stiffo reser sig upp wristar sin submariner 16618 (helguld) och vrålar i quote:
I WILL GIVV U MAJ WATCH IF U SPILL OUUUT THAT FATTIGA WIRREN, ITS A ROLEX!!

Mickey och Kenzo tittar förvånat på Stiffo i cirka 10 sekunder. Sen på varandra (båda hade cowboy hattar tillverkade av hö) sen på Stoffe igen (som är heldragen) Och börjar gapflabba samtidigt som de utbrister: THATS A FUGAZI mr STIFFY 😂😂😂

Fan de var tider de
 

lofgreno

Audemars
Haha! Sorry ingen av dem tyvärr. Han hänger inte här tro mig. låter bizzart har dragit några GT + bärs ikväll. bjuder på det idag, men jag är uppväxt med stoff som vi kallade honom back in the days.

Innan cirkusen och mitt eget wizzande ungefär 1999 var vi backstage på en Sepulturas konsert i Minneapolis, drog en 5-6 jägare + som stiffs själv kallade det " Tivolishots" .

På festen plockar Mickey fram en flarra Mcallan av alla jävla flaskor varav Stiff utbrister:
"De var den sossigaste wirren jag sett since Kaspers student" detta då på extremt knackig engelska.... Men inte bara det, stiffo reser sig upp wristar sin submariner 16618 (helguld) och vrålar i quote:
I WILL GIVV U MAJ WATCH IF U SPILL OUUUT THAT FATTIGA WIRREN, ITS A ROLEX!!

Mickey och Kenzo tittar förvånat på Stiffo i cirka 10 sekunder. Sen på varandra (båda hade cowboy hattar tillverkade av hö) sen på Stoffe igen (som är heldragen) Och börjar gapflabba samtidigt som de utbrister: THATS A FUGAZI mr STIFFY 😂😂😂

Fan de var tider de
Donnie Brasco! Classic!
 

Burnman

Audemars
2-Faktor
åsikter om politik kan du ta på flashback
Absolut. Det håller jag med, KS lämpar sig inte för politik. Därför har jag heller aldrig, och kommer aldrig, diskutera politik här. Hans politiska tillhörighet var inte anledningen till det jag skrev. Det är mer att han är en hycklare, och personligen har jag så svårt för just hycklare. Leva som man lär kanske?
Men oavsett, det behövs inte diskuteras mer
 

RikNik

Panerai
2-Faktor
För den klockan vill man ju ha på handleden när det är dags att bestiga berg... 🙃
Haha, nä det är nog inte tanken heller, även om Johan hävdar att han burit den på berg över 6000 meter 😄
Sjukt klocka dock. En stenbit av Everest, samt behållare med vatten ifrån polerna är monterade på tavlan, som Johan säger sig plockat med sig hem från sina expeditioner 😂
jacobandcocom_791952525.jpg
 

Back

Vacheron
2-Faktor
Haha, nä det är nog inte tanken heller, även om Johan hävdar att han burit den på berg över 6000 meter 😄
Sjukt klocka dock. En stenbit av Everest, samt behållare med vatten ifrån polerna är monterade på tavlan, som Johan säger sig plockat med sig hem från sina expeditioner 😂
jacobandcocom_791952525.jpg
”Vatten från polerna”. Jag orkar inte. Det är för f*n samma vatten som varit i toaletten och stenen är säkerligen en sten som fastnade i sulan när han gick på Flygbussen hem
 
Senast ändrad:

nilbri

Cartier
FEL: [Hur var det, gåva från Sarkozy, klockan tillhör därmed enligt Reinfeldt statsministerämbetet och inte honom personligen? ]

RÄTT: Han hade fått en portfölj av Sarkozy, klockan var en gåva när han vann en tävling om mäktigast under 40 år. Reine säger att klockan tillhör hans parti och portföljen staten...


Den inklippta klockan ser ut att vara en relativt dyr årskalender, men ser inte Reinfeldts ut att vara en vanlig chronograph?

Bekräftas av den säkra källan aftonbladet:
http://www.aftonbladet.se/nyheter/article6476721.ab


Jag hoppas jag inte gör någon ledsen när jag skriver:
Känns inte Longines [LÅNNGINÄSS] väldigt TÄBY, och därmed passande till vår statsminister (han "bor" ju där)?
Lite lyxigare än medelsvensson, men inte direkt lyx. Täby-ångesten mitt i prick? :)
Jag har en sån med
 

Bilagor

  • 20190305_161021.jpg
    20190305_161021.jpg
    392.1 KB · Visningar: 35

Zorin

KS Explorers Club
2-Faktor
Haha, nä det är nog inte tanken heller, även om Johan hävdar att han burit den på berg över 6000 meter 😄
Sjukt klocka dock. En stenbit av Everest, samt behållare med vatten ifrån polerna är monterade på tavlan, som Johan säger sig plockat med sig hem från sina expeditioner 😂
jacobandcocom_791952525.jpg
Överprisad circusklocka och Johan Ernst är heller ingen favorit, (speciellt inte efter hans medverkan i TV4:s program Expeditionen)

Trams.
 
Topp