Follow along with the video below to see how to install our site as a web app on your home screen.
Notera: This feature may not be available in some browsers.
Välkommen till ett uppdaterat Klocksnack.se
Efter ett digert arbete är nu den största uppdateringen av Klocksnack.se någonsin klar att se dagens ljus.
Forumet kommer nu bli ännu snabbare, mer lättanvänt och framför allt fyllt med nya funktioner.
Vi har skapat en tråd på diskussionsdelen för feedback och tekniska frågeställningar.
Tack för att ni är med och skapar Skandinaviens bästa klockforum!
/Hook & Leben
Hur då?Ja jag köpte klockan och ska lösa det utan att betala tull/skatt.
Hur då?
Det förstår jag medGenom att bryta mot lagen gällande införande av varor från annat land.
Det förstår jag med
Om TS frågade så får han berätta hur han löste det. Lite vitsen med forum att dela lösningar/kunskap. Om detta ej bryter mot forumets regler.
Vem vill egentligen betala deVarför vill du ej betala de avgifter som tillkommer?
De som vill göra rätt för sig.Vem vill egentligen betala de
I det avtalet lär det dock stå att man ska betala moms.Bör inte frihandelsavtalet mellan EU och USA vara på gång att gå igenom snart?
Blir det tull och moms även om varan är begagnad?
Nja, håller inte riktigt med. TS är ute efter tips & trix för att undgå att erlägga moms. TS vill således ha tips på hur han skall begå brott. Där anser jag att personen i fråga har ett bristande omdöme.Hur många av oss i stugorna är inte skyldiga staten mångdubbelt mycket mer än vad det kan röra sig om i detta fall, i t ex uteblivna fortkörningsböter som aldrig har dömts ut? Jag ser ingen skillnad egentligen. Tveksamma klockköp händer sannolikt någon enstaka gång, men kör för fort medvetet gör nog närapå alla av oss både medvetet och frekvent. I princip borde man då betala för sig också kan man ju tycka.
Moralen tror jag inte vi behöver upplysa TS om, jag är övertygad om att vederbörande har den mer än klar för sig. Jag tycker att svaren ska upplysa denne om det han frågar efter och inte uppfostra denne.
Jag är mycket väl medveten om att jag handlar moraliskt fel här.
Jag bryr mig dock inte det minsta om det om jag ska vara ärlig.
Jag ler ganska brett när jag läser alla inlägg som påminner om moralpanik här inne Finns väldigt många bror-duktig i Sverige.
Ju högre upp du kommer i status/jobb/position i Sverige desto mer fuskas det och myglas.
Staten gör inte ett smack när jag sitter i sjön eller utanför, och jag lider inte det minsta av att jag omoraliskt plockar in en klocka från USA och inte betalar den skatten.
Jag kan dock inte gå in på hur här då det strider mot forumets regler.
Men som sagt, jag är glad och nöjd
Skiter egentligen i momsen, jag har den österrikiska skolan(Mises) som ekonomipolitisk uppfattning. Dock tycker jag att det är tråkigt att du ger dina pengar till en utrikisk handlare istället för till en svensk AD. Gör fler som du får vi färre och färre urhandlare här, och det, det är tråkigt.Jag är mycket väl medveten om att jag handlar moraliskt fel här.
Jag bryr mig dock inte det minsta om det om jag ska vara ärlig.
Jag ler ganska brett när jag läser alla inlägg som påminner om moralpanik här inne Finns väldigt många bror-duktig i Sverige.
Ju högre upp du kommer i status/jobb/position i Sverige desto mer fuskas det och myglas.
Staten gör inte ett smack när jag sitter i sjön eller utanför, och jag lider inte det minsta av att jag omoraliskt plockar in en klocka från USA och inte betalar den skatten.
Men som sagt, jag är glad och nöjd
Staten gör inte ett smack..
Mycket dubbelmoral. Tror inte någon av alla dessa helyllekillarna skulle ta den röda vägen i tullen på ARN när de varit i New York köpt kläder för 10000. Och nämn den egenföretagare som inte köper så mycket som möjligt momsfritt på firman. Jag känner inte till EN enda.