• Välkommen till ett uppdaterat Klocksnack.se

    Efter ett digert arbete är nu den största uppdateringen av Klocksnack.se någonsin klar att se dagens ljus.
    Forumet kommer nu bli ännu snabbare, mer lättanvänt och framför allt fyllt med nya funktioner.

    Vi har skapat en tråd på diskussionsdelen för feedback och tekniska frågeställningar.

    Tack för att ni är med och skapar Skandinaviens bästa klockforum!

    /Hook & Leben

Köpa från USA, Tull & Moms ?

ScubaKing

Audemars


Jag startade inte tråden på Flashback. Det är någon som försöker vara lite roligt/trolla.

Jag känner till Invicta och skulle inte köpa mig en, märket intresserad mig inte alls, säkert OK klockor men inget för mig.

Klockan jag köpte var från mitt födelseår, 1989. En äldre Rolex GMT, lite av en graal jag har sparat till länge. Utöver den så söker jag en Breitling dykare.
 

yonsson

Kikuchiyo
Moderator
Pledge Member
2-Faktor
tumblr_m59e8uYhOq1ry1rm7o1_400.gif
 

Ricrob

Patek
Snubben ovan har troligtvis skapat ett konto på Flashback i Scubadudes namn för att göra densamma till åtlöje här. Eftersom ovan redan påbörjat detta rätt så bra själv så var det någon som klev in och tyckte sig vara rolig..
Eller så har TS gjort ett tappert försök att ge sig själv ett alibi och därmed ristat i sten att han är en badguy.. Kanske, kanske inte.
 

Sond

Patek
Jag startade inte tråden på Flashback. Det är någon som försöker vara lite roligt/trolla.

Jag känner till Invicta och skulle inte köpa mig en, märket intresserad mig inte alls, säkert OK klockor men inget för mig.

Klockan jag köpte var från mitt födelseår, 1989. En äldre Rolex GMT, lite av en graal jag har sparat till länge. Utöver den så söker jag en Breitling dykare.

Bild?
 

Ministern

Founder
2-Faktor
Jag tycker det är pinsamt när flera går ihop och hånar någon och det får mig att skämmas. Sen tycker jag att trådar likt denna borde låsas dels för att den uppmanar till brott och dels för att den inte hör hemma på ett seriöst forum som KS.

Vad jag ser så har vi slutat diskutera brott, att låsa en tråd gör vi bara i extremfall.
 

ScubaKing

Audemars


Även om jag hade klockan här hemma, vilket jag givetvis inte har ännu då jag precis köpte från staterna, så skulle jag inte ödsla tid på att lägga upp en bild på den här för att bevisa något. Jag kan helt ärligt säga att det inte spelar mig någon roll alls om någon nu skulle tro det rör sig om en Invicta eller inte. Det som dock förvånar mig är att någon faktiskt tog sig tiden att starta en tråd på FB om det.
 

Rivalen

Rolex
Nu har väl snart alla sagt sitt och flera uppgifter går inte/svårt att reda ut? Man kan inte klaga på att det inte är högt i tak på KS när denna tråd, som enligt min mening nu passerat någon slags allmän smärtgräns, ändå lever vidare.

Av det jag läst förut av dig Scuba och av det jag läst här och i Fback-tråden, så väljer jag att tro att du har köpt den GMT du hävdar att du köpt och hoppas få höra mer om den när du får hem den. Dock behöver jag ingen info om hur det gick med "det andra" eftersom KS-ägarna så tydligt (bra) säger ifrån hur de vill ha det i den frågan, Jag tror inte heller att du vill ha den Invicta eller en kopia på den som ses på Fback, eller att du tycker att vi är muppigare än Fbackarna. Hoppas du får hem en klocka i det skick du hoppas på.
 

Dicktatorn

NJA 1980 s. 725.
Friends Of KS
Nu har väl snart alla sagt sitt och flera uppgifter går inte/svårt att reda ut? Man kan inte klaga på att det inte är högt i tak på KS när denna tråd, som enligt min mening nu passerat någon slags allmän smärtgräns, ändå lever vidare.

Av det jag läst förut av dig Scuba och av det jag läst här och i Fback-tråden, så väljer jag att tro att du har köpt den GMT du hävdar att du köpt och hoppas få höra mer om den när du får hem den. Dock behöver jag ingen info om hur det gick med "det andra" eftersom KS-ägarna så tydligt (bra) säger ifrån hur de vill ha det i den frågan, Jag tror inte heller att du vill ha den Invicta eller en kopia på den som ses på Fback, eller att du tycker att vi är muppigare än Fbackarna. Hoppas du får hem en klocka i det skick du hoppas på.

Att tråden på FB behandlar en kopia på en Invicta borde göra det uppenbart för de flesta att det handlar om ett troll.
 

willbur

Rolex
2-Faktor
Ska försöka lägga vantarna på en moonswatch i NY. Kan någon hjälpa mig om jag behöver betala tull för den när jag är tillbaka i Stockholm?
 
Topp