• Välkommen till ett uppdaterat Klocksnack.se

    Efter ett digert arbete är nu den största uppdateringen av Klocksnack.se någonsin klar att se dagens ljus.
    Forumet kommer nu bli ännu snabbare, mer lättanvänt och framför allt fyllt med nya funktioner.

    Vi har skapat en tråd på diskussionsdelen för feedback och tekniska frågeställningar.

    Tack för att ni är med och skapar Skandinaviens bästa klockforum!

    /Hook & Leben

Köpa från USA, Tull & Moms ?

Merlin

Vacheron
2-Faktor
Vilken firma inhandlar varor momsfritt?
Om du nu menar att man kan köpa en klocka på firman och sedan dra av 20% moms på den så funkar det om man är urmakare.

Om du tror att man handlar momsfritt med en registrerad firma, så föreslår jag dig snarast att köpa ett AB och börja handla.
 

Malakias

Friends of KS
2-Faktor
Jag är mycket väl medveten om att jag handlar moraliskt fel här.

Jag bryr mig dock inte det minsta om det om jag ska vara ärlig.

Jag ler ganska brett när jag läser alla inlägg som påminner om moralpanik här inne :D Finns väldigt många bror-duktig i Sverige.

Ju högre upp du kommer i status/jobb/position i Sverige desto mer fuskas det och myglas.

Staten gör inte ett smack när jag sitter i sjön eller utanför, och jag lider inte det minsta av att jag omoraliskt plockar in en klocka från USA och inte betalar den skatten.

Jag kan dock inte gå in på hur här då det strider mot forumets regler.

Men som sagt, jag är glad och nöjd :D


När du sitter i sjön skickar staten dit sjöräddningen för att rädda dig, tack vare att invånarna (de flesta) betalar skatt och moms.
 

Ministern

Founder
2-Faktor
Mycket dubbelmoral. Tror inte någon av alla dessa helyllekillarna skulle ta den röda vägen i tullen på ARN när de varit i New York köpt kläder för 10000. Och nämn den egenföretagare som inte köper så mycket som möjligt momsfritt på firman. Jag känner inte till EN enda.

Vad är det för fel på dig? Jag trodde min info till dig var tillräcklig. Ett steg till och du är avstängd.

Än en gång, vi avhandlar inte olagliga handlingar.
 

Chrisse

Patek
2-Faktor
Det är alltså denna klockan det gäller

Smaken är ju som baken och det skall respekteras.
Men för egen del skulle jag hellre gå med en gummistövel på huvudet

100_5097.jpg

tw5EQ.jpg
 

Ricrob

Patek
Hahaha, jag är också glad för jag fick ett gapskratt i väntan på frun som shoppar loss!

TS, att ha dålig smak gör dig inte till en idiot men att skylta om både det, lagbrott och att fråga efter kopior på Invicta gör dig ovillkorligen till en jubelidiot.
 

Sond

Patek
Kanske är lite semestertrög nu... Men har TS köpt en fejkad Invicta som ser ut som en stövel..? Och för det vill han undvika moms och tull..? Allt detta för en stövel som tydligen kostar 500 dollar i originalskick? Och är inte den fejkade och riktiga stöveln samma? Kan man fejka Invicta??? Jag fattar inget..:D
 

Knight

Cartier
Kanske är lite semestertrög nu... Men har TS köpt en fejkad Invicta som ser ut som en stövel..? Och för det vill han undvika moms och tull..? Allt detta för en stövel som tydligen kostar 500 dollar i originalskick? Och är inte den fejkade och riktiga stöveln samma? Kan man fejka Invicta??? Jag fattar inget..:D

Konstigare saker har nog INTE hänt.
 

JaTack

Rolex
2-Faktor
Pinsamt att se detta..

Skiter i vad ni bråkar om men tycker att tråden spårat ur. Personangrepp är låg nivå. Som att kalla andra olika saker m.m. Tycker tråden skall stängas.

Så sant, dags att stänga tråden så att inte fler som jag bumpar den och ger den mer tid längst uppe på forumlistan.
 
Topp