• Välkommen till ett uppdaterat Klocksnack.se

Efter ett digert arbete är nu den största uppdateringen av Klocksnack.se någonsin klar att se dagens ljus.
    Forumet kommer nu bli ännu snabbare, mer lättanvänt och framför allt fyllt med nya funktioner.

Vi har skapat en tråd på diskussionsdelen för feedback och tekniska frågeställningar.

Tack för att ni är med och skapar Skandinaviens bästa klockforum!

/Hook & Leben

Köpa min första Rolex!

Vilken skulle du valt?

• Explorer 1

Röster: 79 29.9%
  • Sub no-date

Röster: 83 31.4%
  • Sub date

Röster: 102 38.6%

• Totala väljare
    264
214270, tredje gången jag äger den. Faller alltid tillbaka på denna vackra klocka, ruskigt skön att bära, fungerar till allt. Har även ägt 114060 fyra gånger, även den är mycket bra. Vilken du än väljer så kommer du med största säkerhet att bli nöjd. Kör på den som känns bäst för dig helt enkelt, köp och njut.
IMG_20171025_132307_245.jpg

IMG_20171023_163820_880.jpg

IMG_20171025_224123.png

IMG_20171025_224208.png

Eller så slår du till på Hulken:D
IMG_20171025_224300.png

Lycka till med ditt köp och grattis i förskott på födelsedagen.
Otroliga allihop. Tack :)

Personligen tycker jag att no-date är snyggare, jag gillar speciellt symmetrin i urtavlan med de två strecken.
Tycker båda är lika snygga så sätt men när jag hade en no-date var det som att något fattades. Saknade liksom datumet hela tiden. Nu när jag har en date kollar jag aldrig datumet...

Brukar inte lägga mig i såna här trådar, men fick en 39mm Explorer i inbyte för ett par månader sen. Har haft många klockor genom åren, men det är lätt den bästa "daily-wear"-klockan jag haft. Gillar allt; lättläst, inget djävla datum, inget kronskydd, bra storlek, bekväm på armen, tål stryk... Har inte tagit den av armen på två månader, vilket ät unikt för mig. Lär väl säker flippa den ändå snart, men det är en annan historia...:D
IMG_0277.JPG

Rolig grej, tror du kommer att bli väldigt nöjd oavsett! Första Rollen är speciellt, ångrar mig verkligen att jag sålde min som faktiskt var en 114060!

Jag har testat en hel del genom tiden och i mitt fall är datum ett måste, mycket pga av jobb osv! Men samtidigt tycker jag att 114060:n är sjukt clean utan datumbubbla!

Mitt val faller på en sub och i detta fallet en 116610!

Hulken (116610Lv) är för övrigt en av de bättre subbarna jag haft, riktigt bra klocka!

inget sug på gmt? förövrigt tycker att du borde kolla på 116600, seadweller 4k om du väger mellan 114060,116610ln, känns som det bästa från båda klockorna plus lite till.

inget sug på gmt? förövrigt tycker att du borde kolla på 116600, seadweller 4k om du väger mellan 114060,116610ln, känns som det bästa från båda klockorna plus lite till.
Jag Är ett stort fan av Batman men hört att de är otroligt svåra att få tag på.
Likadant med nya SD 126600 (röd text), den hade också suttit fint :rolleyes:

Röstar på Sub med datum.
Du har inte funderat på 116613?;)
image.jpg

Sen skulle jag som någon tidigare gjort vilja slå ett slag för Datejust med superjubilee, helt fantastisk!
Oavsett vilken det blir så får jag gratulera dig och ser fram emot bilder på klockan:rolleyes:

Beror helt på var du köper dom, hos svenska ad:s är det svårt men i asien exempelvis så kan du få tag i dom utan någon väntetid alls.

Valde själv mellan 114060 och 116610 när jag skulle köpa första Rolexen. Det landade tillslut på date då det är så bekvämt med datum och den ikoniska bubblan går ju inte att förneka.
Av de tre du väljer mellan går det dock inte att välja fel. :)

56EB2B7A-2F92-436E-BBCC-7D428024931D.jpeg

Min första Rolex var en 114060 som är en toppenklocka, men jag tröttnade på den av två huvudskäl: den kändes lite klumpig och topptung med sitt utstickande baklock och breda boett, och den är något vanlig och opersonlig. Sedan dess har jag provat 116200 på jubillee som är magiskt fin, men kändes lite gubbig, samt 14270 och sen 114270 som är den jag har nu och har haft ganska länge. En sportrolex med klassisk oyster, ganska nätt storlek på 36 mm, diskret men ändå personlig, och passar till allt. Tror inte att du kommer bli besviken på en Explorer på 39 mm heller.

Sub ND.
Den är ju den närmaste dykklassikern man kan komma, om man inte vill ha den lite äldre modellen 14060m.
Sen tycker jag inte att en klocka blir tråkig bara för att den är "väldigt mainstream". Även om subc är ganska vanlig, blir åtminstone inte jag ledsen om jag ser den på folks handleder - snarare tvärtom. Kul att andra bär en snygg klocka som jag gillar!
Om du vill ha en klocka som få andra har bör du titta närmare på andra Rolexmodeller, t ex Milgauss eller liknande.

Har ägt flera Rolex bl a 16710, 16610, 16220, osv. Men hade jag fått börja om och jag var yngre idag hade den första instegs-Rollen varit ett självklart val: Den Rolle jag använder mest idag = 114060 -Sub No Date det bästa av alla världar, passar till alla tillfällen o man tröttnar aldrig på den (haft den sedan uttag 2013!).
IMG_5985.JPG

Tillbaka
Topp