• Välkommen till ett uppdaterat Klocksnack.se

    Efter ett digert arbete är nu den största uppdateringen av Klocksnack.se någonsin klar att se dagens ljus.
    Forumet kommer nu bli ännu snabbare, mer lättanvänt och framför allt fyllt med nya funktioner.

    Vi har skapat en tråd på diskussionsdelen för feedback och tekniska frågeställningar.

    Tack för att ni är med och skapar Skandinaviens bästa klockforum!

    /Hook & Leben

Köpguide olika flygplatser

hejsam

Patek
2-Faktor
Någon som har koll på om datejust vanlig brukar finnas på Schipol? :)
Är ute efter en 116234 med vitguldsring och superjubilee. Om modellen skulle finnas inne vad är det för prisskillnad man kan räkna på? 15%?
 

Rulle

Audemars
Någon som har koll på om datejust vanlig brukar finnas på Schipol? :)
Är ute efter en 116234 med vitguldsring och superjubilee. Om modellen skulle finnas inne vad är det för prisskillnad man kan räkna på? 15%?
Den modellen kan du utan tvekan maila och få dom att lägga undan en till dig mot betalning!

"Rabatten" du får är själva momsen i holland!
 

mtran

Breitling
I den fina rolexbutiken på Hongkong flygplatsen fanns det bara modellerna i helguld. Inga sportrolex.
 

Flightattendant

Breitling
Är det värt att åka till AMS på chans eller ska man maila först?
Svarar dem ärligt om de har de mest eftertraktade modellerna eller håller de på dem hemligt? För sånna som handlat guld modeller tidigare?
Letar efter 116500LN vill ha både i vitt och svart
 

sherwan

Audemars
Friends Of KS
2-Faktor
2CBD9338-0702-460A-85A9-A25219591C53.gif

Varje gång om och om igen...
Tips till alla nya Rolex drömmare, läs några poster upp i tråden så finns alla svar du behöver.
Ge upp dina drömmar att hitta en billig stål sport Rolex direkt ifrån någon AD oavsett var i världen du tänk dig ta dig :hilarious:
 

Mankebank

Cartier
2CBD9338-0702-460A-85A9-A25219591C53.gif

Varje gång om och om igen...
Tips till alla nya Rolex drömmare, läs några poster upp i tråden så finns alla svar du behöver.
Ge upp dina drömmar att hitta en billig stål sport Rolex direkt ifrån någon AD oavsett var i världen du tänk dig ta dig :hilarious:
Det är möjligt att jag hade overkligt mycket tur eller att det blivit mycket svårare de senaste åren men när jag besökte Ahmed Seddiqi & Sons i Dubai Mall för ett par år sedan hade de gott om stålsport inne: Sub med och utan datum, GMT (både blå/svart och svart) och Explorer II. Och de slog snabbt av tio procent på priset när jag visade seriöst intresse. De påstod att de inte alltid hade så välfyllt lager men det kan förstås ha varit säljsnack för att få mig att slå till.
 

Bergmästaren

Breitling
Man mejlar Gassan på Schiphol, bokar/beställer, betalar handpenning via banköverföring, bokar flygbiljett och hämtar din klocka, medans dom justerar länken tar du en Heineken i närmsta bar, enkelt eller hur?

PS. Rolex 116200 kostade 5041 euro i Februari.
 

sherwan

Audemars
Friends Of KS
2-Faktor
Man mejlar Gassan på Schiphol, bokar/beställer, betalar handpenning via banköverföring, bokar flygbiljett och hämtar din klocka, medans dom justerar länken tar du en Heineken i närmsta bar, enkelt eller hur?

PS. Rolex 116200 kostade 5041 euro i Februari.
Fin klocka och grattis.
Men nu gäller det andra klockor som det ropas efter, är de så stor efterfrågan på de jämfört med Submariner & Daytona?
Kan du göra samma sak där ;)
 

hejsam

Patek
2-Faktor
Har mailat gassan angående en datejust och fick svar att deras pris på den var cirka 15% under listpris i euro (då kronan är svag blir det inte riktigt 15% under svenskt listpris).
Finns det nägon prutmån? Kan jag svara med ett modbud eller hur fungerar det?
Det är alltså ingen modell det är kö eller liknande på :)
 

vaniljglass

Nisse på lagret
2-Faktor
Tack, har letat som en galning efter en mailadress men hittar ingen?!
Och vad ligger momsen på? :)
Har mailat gassan angående en datejust och fick svar att deras pris på den var cirka 15% under listpris i euro (då kronan är svag blir det inte riktigt 15% under svenskt listpris).
Finns det nägon prutmån? Kan jag svara med ett modbud eller hur fungerar det?
Det är alltså ingen modell det är kö eller liknande på :)
Men vafan.
 

vaniljglass

Nisse på lagret
2-Faktor
Okej tack för hjälpen, det hade jag inte kunnat listat ut själv! ":)"

Ville mer ha råd av de som köpt en klocka på Gassan genom detta sättet innan och hur de gick tillväga då, varför inte ta nytta av all kunskap som finns på forumet?
För att kunskapen finns rakt framför näsan på dig, precis som för alla andra som agerade istället för att fråga? ;)
 

hejsam

Patek
2-Faktor
För att kunskapen finns rakt framför näsan på dig, precis som för alla andra som agerade istället för att fråga? ;)
Jag ser ingen information om priset Gassan svarar på i ett vändande mail är "fast" eller går att göra något åt. Men om du vet eller ser information framför dig kanske du vill vara snäll och förmedla det till mig? Går ju oftast snabbare än att du ska skriva 4 inlägg med 0 innehåll där jag ändå måste fråga vad du menar med dem :)
 

vaniljglass

Nisse på lagret
2-Faktor
Jag ser ingen information om priset Gassan svarar på i ett vändande mail är "fast" eller går att göra något åt. Men om du vet eller ser information framför dig kanske du vill vara snäll och förmedla det till mig? Går ju oftast snabbare än att du ska skriva 4 inlägg med 0 innehåll där jag ändå måste fråga vad du menar med dem :)
Vem tror du svarar bäst på om priset är prutbart? Säljaren eller någon på KS?
 
Topp