• Välkommen till ett uppdaterat Klocksnack.se

    Efter ett digert arbete är nu den största uppdateringen av Klocksnack.se någonsin klar att se dagens ljus.
    Forumet kommer nu bli ännu snabbare, mer lättanvänt och framför allt fyllt med nya funktioner.

    Vi har skapat en tråd på diskussionsdelen för feedback och tekniska frågeställningar.

    Tack för att ni är med och skapar Skandinaviens bästa klockforum!

    /Hook & Leben

Köpguide olika flygplatser

Rulle

Audemars
Om du hittar en klocka som är slut eller inte går att få tag i så spelar väl priset mindre roll? Det rör sig ju enbart om någon tusenlapp hit eller dit
slut och slut.....
allt går att få tag på men om folk bara kan våga vara ärliga och raka om vad saker kostade så kan vi andra få en ungeför prisbild!
 

dunbor

Breitling
Tänkte fylla på med lite ny information från Gassan efter senaste mejlväxlingen inför vinterresan. Rätt tråkigt faktiskt, någon mer som stött på detta? I mitt fall rörde det sig om en DJ 41 som de kunde beställa in mot handpenning.

"Please note that as of the 1st of July, Rolex has obligated us to sell Rolex watches to passengers who travel within the Schengen area for the normal retail prices including VAT. However when traveling outside the Schengen area (Non-EU) you will pay the earlier mentioned See Buy Fly price. See Buy Fly prices for Non-Schengen passengers will remain at the tax free price level."
 

radius

Omega
Tänkte fylla på med lite ny information från Gassan efter senaste mejlväxlingen inför vinterresan. Rätt tråkigt faktiskt, någon mer som stött på detta? I mitt fall rörde det sig om en DJ 41 som de kunde beställa in mot handpenning.

"Please note that as of the 1st of July, Rolex has obligated us to sell Rolex watches to passengers who travel within the Schengen area for the normal retail prices including VAT. However when traveling outside the Schengen area (Non-EU) you will pay the earlier mentioned See Buy Fly price. See Buy Fly prices for Non-Schengen passengers will remain at the tax free price level."

Nämdes i tidigare inlägg.
 

Sushi

Omega
Vi åker till med KLM till Brasilien i vinter och mellanlandar i Amsterdam. Går det att köpa Rolex hos Gassan ”taxfree” både på hem- och ditresan efter nya bestämmelser? Mellanlandningen är två h. Räcker det utan att behöva stressa ihjäl sig?
 

Rulle

Audemars
Vi åker till med KLM till Brasilien i vinter och mellanlandar i Amsterdam. Går det att köpa Rolex hos Gassan ”taxfree” både på hem- och ditresan efter nya bestämmelser? Mellanlandningen är två h. Räcker det utan att behöva stressa ihjäl sig?
tänk på att dom har två butiker...
en i eu terminalen och en i ikke eu terminalen!
det ska gå att få dom att skeppa klockorna mellan butikerna!

ska du ha wn klocka sizad så tar det sin tid eftersom dom skickar klockan som rörpost till ett ställe utanför terminalen och sen skickas den tillvaka och bejövs den ändras igen så måste den gå tillbaka i rörposten haha
 

Makkanxd

Rolex
Larnaca hade lite att erbjuda ändå.Ursäkta bildkvalitén.
54325B59-99B8-446F-9207-EEEB2845116E.jpeg
CEAF7975-EB58-4F82-960D-776438C40036.jpeg
88B9B364-344A-44FC-933E-0F8ACC1E52C4.jpeg
85209704-EB73-49B1-9329-5C032C41D396.jpeg
6B06F1C0-5B32-46E3-ABDB-F44304B852FA.jpeg
E36FC97E-8B1E-44EC-86D5-6D748E388432.jpeg
19F933BE-4848-44F8-BBA4-338E090688E2.jpeg
 

Risto85

Cartier
2-Faktor
Jag var på flygplatsen i Frankfurt 23/11 och hann gå in på "Christ" och dom hade ingen sportrolex i stål inne, vilket jag givetvis misstänkte redan innan.

( detta är ju en tråd angående flygplatser, men jag kan även nämna att jag besökte både Bucherer och Wempe inne i Frankfurt under samma vecka och sportrolex i stål lyste med sin frånvaro även där om det är någon som undrar )
 

stevenD

Breitling
Åker till Dubai nästa vecka, och funderar på om det är några klockor man borde hålla utkik efter?

Finns det några säkra kort som man bara måste slå till på om de finns inne? Submariner (116610LN)? GMT Batman (116710BLNR)? Daytona ceramic (116500LN)?
 

Zingo

Rolex
Åker till Dubai nästa vecka, och funderar på om det är några klockor man borde hålla utkik efter?

Finns det några säkra kort som man bara måste slå till på om de finns inne? Submariner (116610LN)? GMT Batman (116710BLNR)? Daytona ceramic (116500LN)?
Som man måste slå till på? Köpa de du gillar kanske? o_O
Men du kan nog vara lugn, modellerna ovan torde inte ligga i montern. :D
 

stevenD

Breitling
Ok, la till pepsi-gmt:n på listan :) Om man jämför priser på rolex.com med lägsta ca-priser på chrono24 så verkar just pepsi-gmt:n och Daytona ceramic vara de "säkra korten". Alltså klockor som man teoretisk borde köpa om de finns eftersom det är en bra affär om man säljer dem direkt. Sen är ju just de modellerna faktiskt något jag skulle kunna/vilja bära också.
 

Zingo

Rolex
Ok, la till pepsi-gmt:n på listan :) Om man jämför priser på rolex.com med lägsta ca-priser på chrono24 så verkar just pepsi-gmt:n och Daytona ceramic vara de "säkra korten". Alltså klockor som man teoretisk borde köpa om de finns eftersom det är en bra affär om man säljer dem direkt. Sen är ju just de modellerna faktiskt något jag skulle kunna/vilja bära också.
Köp båda när du kommer ner! :D
 

Greven78

Cartier
Du som har koll, kan man fortfarande köpa tull/skatt/momsfritt via utlandsstyrkan?
Tjänstgör du själv eller känner du någon som gör det just nu så fråga den. Jag köpte en klocka den vägen när jag var i Afghanistan för några år sedan. Minns att han som hade stjärnurmakarbutiken fick något problem med myndigheterna här hemma för det han gjorde. Hörde aldrig hur det slutade.
 

Rulle

Audemars
Riktigt bra läsning! Är riktigt sugen på en JLC navy seals om det är möjligt att hitta på flygplatserna. Precis sett denna skönhet och bestämt mig att det är det lite dyrare alternativet jag ska spara till ist för en Rolex.
gassan lär nog ge dig bra pris på en sådan men troligtvis är den billigare hos gårhandlarna i monaco/italien
 

BalkanBoy

Omega
Tjänstgör du själv eller känner du någon som gör det just nu så fråga den. Jag köpte en klocka den vägen när jag var i Afghanistan för några år sedan. Minns att han som hade stjärnurmakarbutiken fick något problem med myndigheterna här hemma för det han gjorde. Hörde aldrig hur det slutade.
Tjänstgjorde för 19 år sedan. Som skytteslusk givetvis!
 

SWC

Audemars
Pledge Member
2-Faktor
Riktigt bra läsning! Är riktigt sugen på en JLC navy seals om det är möjligt att hitta på flygplatserna. Precis sett denna skönhet och bestämt mig att det är det lite dyrare alternativet jag ska spara till ist för en Rolex.
Kan nog bli tufft att hitta hos AD då den utgick för X antal år sen.
 
Topp