• Välkommen till ett uppdaterat Klocksnack.se

    Efter ett digert arbete är nu den största uppdateringen av Klocksnack.se någonsin klar att se dagens ljus.
    Forumet kommer nu bli ännu snabbare, mer lättanvänt och framför allt fyllt med nya funktioner.

    Vi har skapat en tråd på diskussionsdelen för feedback och tekniska frågeställningar.

    Tack för att ni är med och skapar Skandinaviens bästa klockforum!

    /Hook & Leben

Köpguide olika flygplatser

Rulle

Audemars
Dom har butik på daamtorget inne i amsterdam så ringer man dit innan man åker så kan dom skicka över saker från den butiken till schipolbutiken!!

Fråga efter conny om ni ringer dit.. Hon är super trevlig och bra att ha och göra med!
 

Porsan

Efraim
2-Faktor
Vilket land ska man flyga till om man är sugen på en Panerai? Är ute efter en pam00389?
Vet inte om det finns någon flygplats där det säljs Panerai, ska du handla av AD så kan du lika gärna handla på hemmaplan. Pruta på Panerai hos AD brukar vara rätt svårt och i deras egna butiker är det mig veterligen listpris som gäller.
 

Hybbe

Breitling
Spontant, såhär utan att lagt någon tanke bakom mitt svar, Italien alt. Schweiz? Känns mest logiskt :D

Kan vara helt fel ute och då får någon mer kunnig gärna rätta mig! :)
På Zürich flygplats säljer de inte Panerai. Kollade priserna på IWC och vad jag såg så var priserna samma listpriset som klockarna säljs för utanför flygplatsen.
 

Hybbe

Breitling
Vet inte om det finns någon flygplats där det säljs Panerai, ska du handla av AD så kan du lika gärna handla på hemmaplan. Pruta på Panerai hos AD brukar vara rätt svårt och i deras egna butiker är det mig veterligen listpris som gäller.
Köpte en 112 på Paneraibutik för 2 veckor sedan. Diskutera priset var inga problem fick några % rabatt.
 

Lindbloom

Breitling
Halloj!
Har en bokad resa till malaysia å kuala lumpur bokad, men mellanlandning på 4 tim i dubai. Tänkte hur utbudet va mellan dubai å kuala lumpur, alt hur ser det ut me butiker utanför flygplatsen i kl samt priser?
Nu e de iof en evighet till januari men lika bra å fråga nu så man kan ha me sig en bra extrasudd ifall man hittar nått intressant :) e framförallt ute efter nån riktigt fet dykare elr en big bang å minst 44mm :)
 

Tjabo

Rolex
2-Faktor
Spontant, såhär utan att lagt någon tanke bakom mitt svar, Italien alt. Schweiz? Känns mest logiskt :D

Kan vara helt fel ute och då får någon mer kunnig gärna rätta mig! :)

Man ska landa i det land där Svensk valuta av något obegripligt skäl skulle ha bra växlingskurs. Ex: När jag skulle till Hong kong förra året var kronan nästan 20% starkare än HKD (17% eller 0.83). Normalt sett ligger kronan och HKD ungefär 1:1 (+- 5-10%), men nu var alltså kronan i favör. Detta skulle innebära att:

1. Priset på klockan skulle vara bättre eftersom skattesituationen och konkurrenssituationen i HK gör att listpriserna är något längre
2. Att valutafördelen skulle innebära att jag skulle spara 20%.

Totalt uppskattade jag att jag skulle kunna handla en Panerai till ca 25% (+-) rabatt.

Lagom tills att jag åkt så hade vi bytt regering till Löfven et al och vips sa det så var kronan 20% SVAGARE än HKD (kolla valutakursen från juli/augusti innan valet till februari/mars efter):

http://www.xe.com/currencycharts/?from=HKD&to=SEK&view=2Y

Alltså var en Panerai helt plötsligt dyrare i Hongkong än Sverige. Men poängen är iaf, att det kanske kan finnas fler länder där Panerai har samma eller något lägre listpris och där en positiv valutakurs gör att det blir en bra affär. Kan vara en bra utgångspunkt.

Annars har jag blivit erbjuden bra listpriser i Bankok, dock ej på Panerai utan på Lange.
 

gorosen

Omega
Halloj!
Har en bokad resa till malaysia å kuala lumpur bokad, men mellanlandning på 4 tim i dubai. Tänkte hur utbudet va mellan dubai å kuala lumpur, alt hur ser det ut me butiker utanför flygplatsen i kl samt priser?
Nu e de iof en evighet till januari men lika bra å fråga nu så man kan ha me sig en bra extrasudd ifall man hittar nått intressant :) e framförallt ute efter nån riktigt fet dykare elr en big bang å minst 44mm :)

KL är grymt! Jag har varit och rest i Asien i fyra månader nu och besökt Malaysia två gånger av den tiden. Då jag själv är sugen på en Tudor Black Bay har jag besökt flera butiker i både staden Georgetown(Penang) samt KL och som bäst blivit erbjuden lite dryga 23k för den svarta versionen, vilket är betydligt billigare än Sverige. Mitt tips är att alltid fråga direkt om priset, då jag märkte att de nästan alltid gick ner någon/några tusenlappar direkt utan att man ens behövde förhandla. Lycka till :)
 

Mankebank

Cartier
Var nere i Dubai i veckan och priserna på DXB var inte så låga som man hoppats. Dom kör väldigt mkt med listpriser och när man frågar dom så säger dom att tillverkarna själva (likt apple) styr priserna en hel del...
Naturligtvis inte en flygplats men AD:n i Dubai Mall slog omgående av tio procent från listpriset på 116610 när jag var där för några månader sedan. Eftersom det redan låg åtminstone fem procent under svenskt pris blev det en rätt skaplig affär. Säljaren påstod att inte alltid har den i lager men att de fått en leverans några dagar tidigare. Det är givetvis möjligt att det var ett sätt att snabba på beslutsprocessen och tja, det fungerade ju.
 

Olaola

Panerai
Hej på er! Skall i Juli och och kolla på Formula1 i Ungern. Någon som vet hur det är med klockförsäljning och priser på Berlin Tegel samt Budapests flygplats? Mvh Ola
 

Zingo

Rolex
Hej på er! Skall i Juli och och kolla på Formula1 i Ungern. Någon som vet hur det är med klockförsäljning och priser på Berlin Tegel samt Budapests flygplats? Mvh Ola
Är på Tegel just nu, inga klockbutiker här inte (C terminalen). Kanske finns på någon annan terminal?
 

Olaola

Panerai
Okej, det får vi hoppas! Har aldrig vart där tidigare men det är väl en relativt stor flygplats? Tack för svaret! :)
 

lind5150

Breitling
Var på Tegel förra helgen (var till Berlin för att bla titta på Formula E) såg inga klockbutiker eller klockor på varken terminal A,B eller C.
 

lind5150

Breitling
Formula E var helt ok. Har tyvärr inte sett nåt F1 än, det går nog inte att jämföra tror jag. Men spännande och roligt var det! Nästa race är i London 2'a och 3'e juni.
 

rzc

Omega
Har handlar av gassan två gånger på schipol ...
Har lagt en betalning till deras bankkonto och bara slängt upp passet när man dykt upp och fått klockan!

Bara att maila dit och "boka" en klocka ... Har dom inte den inne brukar man kunna lägga en handpenning och sen får man besked när den dyker upp !

Dom är bra att ha och göra med men jääävligt slöa på mail så rekomenderar att du ringer dit!

Bara att pma om du har frågor !!

Går det att "boka" SS Rolex också?
 

Rulle

Audemars
Går det att "boka" SS Rolex också?
Beror lite på ... har man inte handlat av dom tidigare så 90% nej ... men är du en återkommande kund så kan man föra över pengar och hämta klockan inom tre månader utan problem !
Men som sagt.. dom är rätt tjinkiga när det kommer till sport modellerna och är mn ny kund så avslöjar dom inte ens hur många dom har eller om dom har den modellen hemma alls än ..
 
Topp