• Välkommen till ett uppdaterat Klocksnack.se

    Efter ett digert arbete är nu den största uppdateringen av Klocksnack.se någonsin klar att se dagens ljus.
    Forumet kommer nu bli ännu snabbare, mer lättanvänt och framför allt fyllt med nya funktioner.

    Vi har skapat en tråd på diskussionsdelen för feedback och tekniska frågeställningar.

    Tack för att ni är med och skapar Skandinaviens bästa klockforum!

    /Hook & Leben

Köpguide olika flygplatser

Rulle

Audemars
Du slipper inte momsen bara sådär! Funkar om du är i schweiz men inte i holland ! ....... Taxfree i vanliga butiker är ju som sagt bara för folk som är bosatta utanför eu ..........................................
 

Chattras

Cartier
Jag fick ett pris på £5600 för en Rolex SD 116600 på Heathrow i förra veckan. Hade tyvärr rätt ont om tid annars hade kanske blivit affär. Dom verkade ha de flesta standardmodeller i lager. Kommer inte ihåg vilken terminal det va men jag flög ut från EU.
 

MartinSWE

Omega
Jag var inte på bangkoks utan på hong kongs flygplats idag och det var den mäktigaste kluckbutiken jag varit inne i. Två våningar och hade vad jag såg alla modeller! Tog inga bilder från inne i butiken men här är ett par på den utanför. Åk dit! Erbjöd även grym service på JLC butiken där bredvid!
20151219_092413.jpg
20151219_092744.jpg
Hong Kong is da shit!!! Älskar den staden!!!
 

Stoor

Breitling
Någon som har koll på priserna på flygplatserna i New York och Berlin?
Åker dit i vår och lite småsugen på kanske köpa en IWC Portofino med stålarmband. (Bode dock lägga beslag på mig själv, precis köpt en klocka som jag väntar på leverans)
 

Bebitz

Cartier
Någon som vet aktuella priser i Sao Paolo på Rolex? Jag vet att de brukar ha höga priser, men nu är deras valuta väldigt billig mot SEK. Jag ska dit om 2 veckor och om Schipol inte har något i lager funderar jag på att köpa tax free i Brasilien.
 

Måberg

Panerai
Kan som tidigare nämndes konstarera att Berlin/Tegel var urbota tråkigt. Likaså flygplatsen i Nürnberg. Det som fanns där var några DW...
 

Capeland

Cartier
Pledge Member
Schiphol själva besvarar frågan:
http://www.schiphol.nl/Travellers/Shop/AboutShoppingAtSchiphol/dutyfreevat2.htm

Momsen dras inte bort för alla kunder på Schiphol. Handlarna har bestämt sig för att rabattera priset för resenärer inom EU för att slutpriset ska bli samma för alla. Det är också därför du inte behöver betala moms när du kommer till Sverige.
Kan mao vara lönsamt att köpa en billigt tor biljett till Amsterdam för att köpa klocka :)
 

Rulle

Audemars
Kan mao vara lönsamt att köpa en billigt tor biljett till Amsterdam för att köpa klocka :)


Var där nere och köpte en 36mm op förra veckan av gassan !
Jätte trevligt bemötande MEN det stora problemet är att jag tänkte med samma tankar angående "billig flygbiljett"

Köpte en rolex från dom för mer än en år sedan åkte då med klm som är ett av dom dyrare valen om man inte bokar långt före .... Då inga problem under den resan MEN problem stavas norwegian !!

Skilde halva priset så valde norwegian ... Kommer till schipol och ska åka hem, redan överfört pengarna för klockan till dom och antar att allt är som vanligt MEN inser rätt snart att norwegian flyger från schipols nya lågpristerminal vilket innebär att man inte har tillgång till alla butikerna i riktiga terminalen ...

Slutade med mycket irritation, förklarande för poliser som inte förstod hur jag kunde komma in i terminalen med fel boardingcard, säkerhetskontroller gånger tre

MEN fick min klocka efter mycket om och men(och en hel del springande)

Så ska ni dit för att köpa klockor, undvik att flyga hem med norwegian!
(Kan bli problem ... Kan ...)
 

jarrebarre99

Patek
2-Faktor
Var där nere och köpte en 36mm op förra veckan av gassan !
Jätte trevligt bemötande MEN det stora problemet är att jag tänkte med samma tankar angående "billig flygbiljett"

Köpte en rolex från dom för mer än en år sedan åkte då med klm som är ett av dom dyrare valen om man inte bokar långt före .... Då inga problem under den resan MEN problem stavas norwegian !!

Skilde halva priset så valde norwegian ... Kommer till schipol och ska åka hem, redan överfört pengarna för klockan till dom och antar att allt är som vanligt MEN inser rätt snart att norwegian flyger från schipols nya lågpristerminal vilket innebär att man inte har tillgång till alla butikerna i riktiga terminalen ...

Slutade med mycket irritation, förklarande för poliser som inte förstod hur jag kunde komma in i terminalen med fel boardingcard, säkerhetskontroller gånger tre

MEN fick min klocka efter mycket om och men(och en hel del springande)

Så ska ni dit för att köpa klockor, undvik att flyga hem med norwegian!
(Kan bli problem ... Kan ...)

Bra info, tack för det!
 

gorosen

Omega
Flög Phuket-Kuala Lumpur igår och hann med att slänga ett litet getöga mot klockhyllorna. Inget stort utbud men fanns lite Omega och IWC. Omega Seamaster gick för 124.000baht- ca 29,6k. AT med cal 8500 gick för 156.000=37,2k om jag inte missminner mig. Har man vägarna förbi Phuket på chartersemestern kan man säkert förhandla till en bra deal ;-) Kan för övrigt upplysa om att det kryllar av klockbutiker i KL.
 

Kråksaltarn

Panerai
2-Faktor
Hej!

Jag ska till New York i juni, och slänger ut en trevare här. Är det någon som vet vad en Glamour Day Date i stål listar på Schiphol? Det är ju inte världens dyraste klocka, listad kring 25' hos AD här i Sverige. Sen, å andra sidan, är jag inte heller rikast i världen, såatteh..

Mellan tummen och pekfingret, vad kan jag vänta mig att spara vid köp på Schiphol? Någon som vet?

Slänger in en stulen bild från Internet, allt för trådestetikens skull:

 

Porsan

Efraim
2-Faktor
Hej!

Jag ska till New York i juni, och slänger ut en trevare här. Är det någon som vet vad en Glamour Day Date i stål listar på Schiphol? Det är ju inte världens dyraste klocka, listad kring 25' hos AD här i Sverige. Sen, å andra sidan, är jag inte heller rikast i världen, såatteh..

Mellan tummen och pekfingret, vad kan jag vänta mig att spara vid köp på Schiphol? Någon som vet?

Slänger in en stulen bild från Internet, allt för trådestetikens skull:

Maila dom och fråga [email protected]
 

Rulle

Audemars
Hej!

Jag ska till New York i juni, och slänger ut en trevare här. Är det någon som vet vad en Glamour Day Date i stål listar på Schiphol? Det är ju inte världens dyraste klocka, listad kring 25' hos AD här i Sverige. Sen, å andra sidan, är jag inte heller rikast i världen, såatteh..

Mellan tummen och pekfingret, vad kan jag vänta mig att spara vid köp på Schiphol? Någon som vet?

Slänger in en stulen bild från Internet, allt för trådestetikens skull:



Hör ned bodoni ! Dom är svin billiga på alla tudor utom heritage modellerna som ligger lite högre i pris hos dom
 

Areschoug

Breitling
Någon som vet om/vart man man kan hitta en Omega SMP 300 på flygplatser runt om i europa. Kommer man billigare undan än om man handlar av uret?
 

Octo

Omega
Mitt första inlägg på KS! Går i köptankar på en Rolex 114060 och hade en bekant som precis idag fick en prisuppgift på Gassan Schiphol, deras pris var 5700 €. Nu hade de inga inne men ändå något att fundera över. Hur har ni som köpt en klocka på Schiphol gjort, betalat och sen slängt ner lådan i väskan eller tar ni på er den och lägger lådan i väskan? Funderar på vad som är smartast även om det inte ska vara några problem i tullen.
 

puffen

Cartier
Mitt första inlägg på KS! Går i köptankar på en Rolex 114060 och hade en bekant som precis idag fick en prisuppgift på Gassan Schiphol, deras pris var 5700 €. Nu hade de inga inne men ändå något att fundera över. Hur har ni som köpt en klocka på Schiphol gjort, betalat och sen slängt ner lådan i väskan eller tar ni på er den och lägger lådan i väskan? Funderar på vad som är smartast även om det inte ska vara några problem i tullen.
Vad jag vet så alla sport modeller som kommer in säljs lila fort så du måste nog ha tur om du ska lyckas köpa en.
 

sherwan

Audemars
Friends Of KS
2-Faktor
Mitt första inlägg på KS! Går i köptankar på en Rolex 114060 och hade en bekant som precis idag fick en prisuppgift på Gassan Schiphol, deras pris var 5700 €. Nu hade de inga inne men ändå något att fundera över. Hur har ni som köpt en klocka på Schiphol gjort, betalat och sen slängt ner lådan i väskan eller tar ni på er den och lägger lådan i väskan? Funderar på vad som är smartast även om det inte ska vara några problem i tullen.
Ta på dig klockan och släng ner boxen i väskan.
Om väskan försvinner (kan hända i bagage hanteringen) så har du klockan kvar.
 

Rulle

Audemars
Mitt första inlägg på KS! Går i köptankar på en Rolex 114060 och hade en bekant som precis idag fick en prisuppgift på Gassan Schiphol, deras pris var 5700 €. Nu hade de inga inne men ändå något att fundera över. Hur har ni som köpt en klocka på Schiphol gjort, betalat och sen slängt ner lådan i väskan eller tar ni på er den och lägger lådan i väskan? Funderar på vad som är smartast även om det inte ska vara några problem i tullen.


Har handlar av gassan två gånger på schipol ...
Har lagt en betalning till deras bankkonto och bara slängt upp passet när man dykt upp och fått klockan!

Bara att maila dit och "boka" en klocka ... Har dom inte den inne brukar man kunna lägga en handpenning och sen får man besked när den dyker upp !

Dom är bra att ha och göra med men jääävligt slöa på mail så rekomenderar att du ringer dit!

Bara att pma om du har frågor !!
 

Macklin

Cartier
Jag är på Schiphol hela förmiddagen så den stora begivenheten var att kolla in Gassan. Enbart fönstershopping, tog några halvtaskiga bilder som jag tänkte dela med mig av. :snaphappy:
DSC_0621.JPG DSC_0618.JPG DSC_0619.JPG DSC_0624.JPG
 

Parkbank

Omega
Mitt första inlägg på KS! Går i köptankar på en Rolex 114060 och hade en bekant som precis idag fick en prisuppgift på Gassan Schiphol, deras pris var 5700 €. Nu hade de inga inne men ändå något att fundera över. Hur har ni som köpt en klocka på Schiphol gjort, betalat och sen slängt ner lådan i väskan eller tar ni på er den och lägger lådan i väskan? Funderar på vad som är smartast även om det inte ska vara några problem i tullen.
Jag funderar på varför tullen skulle vara något problem? Om det är tullavgifter för införsel till Sverige du tänker på köper du inom EU, därav inget problem.
 

Octo

Omega
Jag funderar på varför tullen skulle vara något problem? Om det är tullavgifter för införsel till Sverige du tänker på köper du inom EU, därav inget problem.
Precis! Jag skriver ju att tullen inte ska vara några problem :) Undrade mest hur personer genomfört själva köpet, betalat med kort, tagit på sig klockan eller ej osv..
 
Topp