• Välkommen till ett uppdaterat Klocksnack.se

Efter ett digert arbete är nu den största uppdateringen av Klocksnack.se någonsin klar att se dagens ljus.
    Forumet kommer nu bli ännu snabbare, mer lättanvänt och framför allt fyllt med nya funktioner.

Vi har skapat en tråd på diskussionsdelen för feedback och tekniska frågeställningar.

Tack för att ni är med och skapar Skandinaviens bästa klockforum!

/Hook & Leben

Köpguide olika flygplatser

IMG_1701.JPG
Aktuell monterstatus hos Gassan.
Några Explorers fanns att hämta dessutom. Dock inga Sub:ar.
Priser jämfört med hos AD här hemma?

Priser jämfört med hos AD här hemma?
Nej gassan på schipol är alltid billigare än ad i sverige för där kan man handla "taxfree" även inom eu ! (Åker du utanför eu så drar dras skatten av automatiskt .. åker du innanför eu så ger gassan dig skattesatsen i rabatt och men kallar det fortfarande taxfree)

Är det någon som har erfarenhet av Tudor AD (Whatches of Switzerland) på Heathrow ?
Behöver man boka en Black bay 41mm röd eller brukar de finnas på lager?

Jag mellanlandar på Heathrow på väg till- och från Australien under nyårssemestern och skulle vara otroligt tacksam över tips gällande pris samt inköpsförfarande. Har aldrig handlat någon dyrare pjäs på flygplats och vet inte riktigt om vilka rabatter man kan förvänta sig på Tudor klockor i förhållande till svenska listpriset. Svenska listpriset är 33,4 kkr, kan man räkna med under 30kkr?

Är det någon som har erfarenhet av Tudor AD (Whatches of Switzerland) på Heathrow ?

Jag mellanlandar på Heathrow på väg till- och från Australien under nyårssemestern och skulle vara otroligt tacksam över tips gällande pris samt inköpsförfarande. Har aldrig handlat någon dyrare pjäs på flygplats och vet inte riktigt om vilka rabatter man kan förvänta sig på Tudor klockor i förhållande till svenska listpriset. Svenska listpriset är 33,4 kkr, kan man räkna med under 30kkr?

pröva att slå dom en snabb pling eller maila dom så lär du veta både lagerstatus och pris !

när du flyger till australien så bör du ju få det taxfree så att säga men sen kan priser variera ibland beroende på var man ska på flygplatser !

Brukar det gå att pruta på butikens pris (om det redan är reducerat i förhållande till listpriset)?

jag har prutat på Rolex hos gassan på schipol men det var en g&s dj och dom är inte lika populära men beroende på hur seriös du är så kan du ju ringa och så kanske dom har så som gassan har att man kan göra en banköverföring så är det bara att knata in med sitt boardingcard och pass och hämta ut din klocka

Detta är en ganska vanlig modell som sannolikt finns inne, men man vet ju aldrig. Det lär gå att beställa/reservera i förväg också. Lispriset med länk ar £2510 och därmed är det skattefria priset på Heathrow £2092.

Detta är en ganska vanlig modell som sannolikt finns inne, men man vet ju aldrig. Det lär gå att beställa/reservera i förväg också. Lispriset med länk ar £2510 och därmed är det skattefria priset på Heathrow £2092.
Förresten, priset jag nämner ovan gäller nu och inte nõdvändigtvis runt nyår. Pga det svaga pundet har flera märken nyligen höjt sina listpriser i UK. Rolex gjorde det några veckor sedan och jag upptäckte till min besvikelse igår att även Nomos höjt sina priser (vet inte om det endast gäller UK, dock). Jag funderar för tillfället på att köpa antingen en Rolex, Tudor eller Nomos och min obeslutsamhet har lett till att redan två av märkena har hunnit höja sina priser:banghead:

när du flyger till australien så bör du ju få det taxfree så att säga men sen kan priser variera ibland beroende på var man ska på flygplatser !

Finns det någon risk att jag kommer åka på australiensisk taxering när jag väl landar i Sydney eller kan jag utan problem ta mig genom tullen?

Och kan det vara möjligt för mig att betala för klockan på vägen till Australien för att få taxfree-priset och hämta ut den när jag flyger tillbaka till Sverige? Vill gärna undvika att konka runt på Tudor boxen under 3 veckors resande med ryggsäck. :)

jag har prutat på Rolex hos gassan på schipol men det var en g&s dj och dom är inte lika populära men beroende på hur seriös du är så kan du ju ringa och så kanske dom har så som gassan har att man kan göra en banköverföring så är det bara att knata in med sitt boardingcard och pass och hämta ut din klocka

Skall slå en signal till dem imorgon och försöka se vad dem kan erbjuda om jag betalar 50% i deposition. Tack för tipset!

Finns det någon risk att jag kommer åka på australiensisk taxering när jag väl landar i Sydney eller kan jag utan problem ta mig genom tullen?

Och kan det vara möjligt för mig att betala för klockan på vägen till Australien för att få taxfree-priset och hämta ut den när jag flyger tillbaka till Sverige? Vill gärna undvika att konka runt på Tudor boxen under 3 veckors resande med ryggsäck. :)

Skall slå en signal till dem imorgon och försöka se vad dem kan erbjuda om jag betalar 50% i deposition. Tack för tipset!
Jag vet tyvärr inte hur australiensiska tullen förhåller sig till en klocka köpt i ul (annat än att det nog är en ytterst liten sannolikhet att de stoppar dig i tullen så länge du inte har mat med dig, de är strikta med sånt och har inte bara drogsniffar hundar utan också frukt- och matsniffar hundar). Men att betala på vägen dit för att hämta på vägen hem torde ju lyckas. I princip samma som att beställa och betala i förväg. Ring och kolla.

Hur ser det ut med andra märken på Schiphol? Är det bara Rolex som det alltid är bra pris på? Flera märken kan vara intressanta. Omega, Cartier, Tissot, Seiko, Certina, Casio, Longines.

Hur ser det ut med andra märken på Schiphol? Är det bara Rolex som det alltid är bra pris på? Flera märken kan vara intressanta. Omega, Cartier, Tissot, Seiko, Certina, Casio, Longines.

Dom har i stort sätt alla dom större märkena och tyvärr samsas dom med en hel del parfymklockor i montrarna men bara att maila dom och höra !
Saken är den att den holländska momsen dras bort från priset och det blir ju inte några jätte summor på en vanlig certina som ett exempel ! På en rolex kan man jöutan tvekan tjäna mycket på att ta en resa dit med fint hotell nån dag och ändå så blir klocka plus resa billigare än att tex gå in till bergströms och köpa samma klocka

Dom har i stort sätt alla dom större märkena och tyvärr samsas dom med en hel del parfymklockor i montrarna men bara att maila dom och höra !
Saken är den att den holländska momsen dras bort från priset och det blir ju inte några jätte summor på en vanlig certina som ett exempel ! På en rolex kan man jöutan tvekan tjäna mycket på att ta en resa dit med fint hotell nån dag och ändå så blir klocka plus resa billigare än att tex gå in till bergströms och köpa samma klocka
Vet du om det är utbudet de har på sin hemsida som gäller i affären också? Tyckte det var lite knapert när det kom till Omega.

Vet du om det är utbudet de har på sin hemsida som gäller i affären också? Tyckte det var lite knapert när det kom till Omega.

Asså gassan är en av hollands större klockkedjor så dom kan så klart beställa vad du vill men dom har ju inte allt hemma i fönstret på schipol affärerna ! Ring eller maila dom ! Föreslår att du ringer för de tar sån jävla tid för dom att svara på mail..

Har sagt det innan och säger det igen
Ring och prata med conny på gassan schipol ! Jätte trevlig kvinna som är bra att ha och göra med

Asså gassan är en av hollands större klockkedjor så dom kan så klart beställa vad du vill men dom har ju inte allt hemma i fönstret på schipol affärerna ! Ring eller maila dom ! Föreslår att du ringer för de tar sån jävla tid för dom att svara på mail..

Har sagt det innan och säger det igen
Ring och prata med conny på gassan schipol ! Jätte trevlig kvinna som är bra att ha och göra med

Jag tyckte det var så konstigt för på deras hemsida hade det knappt någon modell av Aqua Terra, vilket är den som är intressant för mig. Tack för tipset, får slänga iväg ett mail! :)

Annars har ju faktiskt rob 25% på omega just nu

Brukar Rob ligga bra till prismässigt? :)

Jag tyckte det var så konstigt för på deras hemsida hade det knappt någon modell av Aqua Terra, vilket är den som är intressant för mig. Tack för tipset, får slänga iväg ett mail! :)

Brukar Rob ligga bra till prismässigt? :)
Med tanke på att rob har 25 % på svenska priset så blir det jubett riktigt bra pris!

Annars hör med acejewelers i amsterdam! Dom är forumsponsor till omegaforumet på watchuseek och brukar ge bra priser men tror priset via rob lör vara riktigt bra

Nice i Frankrike torde jag skulle vara bättre än va den var. Flygplats hade en Hour Passions butik (swatch groups märken + Breitling) Bra intiativ med en tråd om klockbutiker på flygplatser :)

Fått svar från Gassan.
" The High street price of the article amounts to 2,300 Euro and the Schiphol See Buy Fly price is 1,900 Euro." Jag antar att 1900 Euro är efter att momsrabatten dragits av, eller?

Tillbaka
Topp