• Välkommen till ett uppdaterat Klocksnack.se

    Efter ett digert arbete är nu den största uppdateringen av Klocksnack.se någonsin klar att se dagens ljus.
    Forumet kommer nu bli ännu snabbare, mer lättanvänt och framför allt fyllt med nya funktioner.

    Vi har skapat en tråd på diskussionsdelen för feedback och tekniska frågeställningar.

    Tack för att ni är med och skapar Skandinaviens bästa klockforum!

    /Hook & Leben

Köpråd ny klocka (Tudor, Omega, Rolex)

F

frazie

Guest
Jag har dock ett par klockor med verket 7750 och 7753 som börjar närma sig behov av service, och den senaste
prisuppgiften låg på 7.500kr per styck 15.000kr om det ej föreligger behov av reservdelar. Vansinnigt dyrt!

Så istället har jag letat upp splitt nya 7750 verk hos eBay för billiga 3.500kr stycket, så det blir dubbelt så billigt att
byta ut hela verket istället för att urmakaren smörjer upp det gamla. Säger väl en hel del om servicepriserna.
 

fredrikb

Cartier
Jag har dock ett par klockor med verket 7750 och 7753 som börjar närma sig behov av service, och den senaste
prisuppgiften låg på 7.500kr per styck 15.000kr om det ej föreligger behov av reservdelar. Vansinnigt dyrt!

Så istället har jag letat upp splitt nya 7750 verk hos eBay för billiga 3.500kr stycket, så det blir dubbelt så billigt att
byta ut hela verket istället för att urmakaren smörjer upp det gamla. Säger väl en hel del om servicepriserna.

Hur mycket vill urmakaren ha betalt för att byta ut verket och sedan lämna garanti på jobbet?
 
F

frazie

Guest
Aha, nu känner jag igen användaren!
Blev nog bananas efter att ha fått dissen av Swatch Group

All heder åt SwatchGroup som gjorde rätt för sig och bytte ut både baklock samt hela armlänken.
Nu är klockan återställd till nyskick. (Dock med ett annat serienummer)
 
Senast redigerad av en moderator:

Diskaren

Audemars
2-Faktor
Jag ser att @frazie är i farten igen. Ta allt han skriver med en nypa (näve) salt.
Kolla hans startade trådar så förstår ni nog vad jag menar.
Haha tog en titt på hans startade trådar.... Komedi rakt igenom. Känner ingen som råkat ut för så mycket otur.
1) Trasig dyr ny märkesklocka
2) Repad klocka hos SG
3) Trög uppdragning i sitt urverk
4) Illa polerad ny Oris
5) Oris med felkonstruerat armband
 

SeikoZ

Patek
2-Faktor
Haha tog en titt på hans startade trådar.... Komedi rakt igenom. Känner ingen som råkat ut för så mycket otur.
1) Trasig dyr ny märkesklocka
2) Repad klocka hos SG
3) Trög uppdragning i sitt urverk
4) Illa polerad ny Oris
5) Oris med felkonstruerat armband
Och så hans Rolex Sub som "ständigt var trasigt och visade fel tid och den var ständigt full av kondens vid fuktig väderlek, trots nya packningar,mm.".
 
F

frazie

Guest
Och så hans Rolex Sub som "ständigt var trasigt och visade fel tid och den var ständigt full av kondens vid fuktig väderlek, trots nya packningar,mm.".

Titt ut, nu är du framme igen...och öser skit med hink o spade!
 
Senast redigerad av en moderator:

Ukjent

Rolex
2-Faktor
Haha tog en titt på hans startade trådar.... Komedi rakt igenom. Känner ingen som råkat ut för så mycket otur.
1) Trasig dyr ny märkesklocka
2) Repad klocka hos SG
3) Trög uppdragning i sitt urverk
4) Illa polerad ny Oris
5) Oris med felkonstruerat armband

Och så hans Rolex Sub som "ständigt var trasigt och visade fel tid och den var ständigt full av kondens vid fuktig väderlek, trots nya packningar,mm.".

Titt ut, nu är du framme igen...och öser skit med hink o spade!
Det er jo ingen tvil om at det er klokkene det er fel på og ikke gubben som användar dom :rolleyes:
 

Alx

Omega
Jag tackar för allas input och åsikter här i tråden. Varit till stor hjälp och jag inser att alla kommer från olika håll med lika många erfarenheter. Jag var hos AD idag och nöp den näst sista speedmaster’n som fanns kvar. Supernöjd över köper och ångesten har lagt sig;)

38B7C6A1-91A3-4F8E-871C-983C4E803D2B.jpeg
 

Fixxxer

Mr 99%
Friends Of KS
2-Faktor
Jag tackar för allas input och åsikter här i tråden. Varit till stor hjälp och jag inser att alla kommer från olika håll med lika många erfarenheter. Jag var hos AD idag och nöp den näst sista speedmaster’n som fanns kvar. Supernöjd över köper och ångesten har lagt sig;)

38B7C6A1-91A3-4F8E-871C-983C4E803D2B.jpeg
Grattis!
 
  • Like
Reactions: Alx

jamesfranco

Audemars
Friends Of KS
Jag tackar för allas input och åsikter här i tråden. Varit till stor hjälp och jag inser att alla kommer från olika håll med lika många erfarenheter. Jag var hos AD idag och nöp den näst sista speedmaster’n som fanns kvar. Supernöjd över köper och ångesten har lagt sig;)

38B7C6A1-91A3-4F8E-871C-983C4E803D2B.jpeg
Grattis! 🙏
 
  • Like
Reactions: Alx

Diskaren

Audemars
2-Faktor
Jag tackar för allas input och åsikter här i tråden. Varit till stor hjälp och jag inser att alla kommer från olika håll med lika många erfarenheter. Jag var hos AD idag och nöp den näst sista speedmaster’n som fanns kvar. Supernöjd över köper och ångesten har lagt sig;)

38B7C6A1-91A3-4F8E-871C-983C4E803D2B.jpeg
Stort grattis till fantastisk klocka :)
Jag fick också tag på den näst sista, fast hos Bergströms i Malmö för en månad sedan :) (förutsatt att det inte är nåt nytt säljsnack Omega börjat köra med hehe) skämt å sido, njut av en klocka du kommer kunna ha resten av livet! :)
 
Senast ändrad:

Alx

Omega
Stort grattis till fantastisk klocka :)
Jag fick också tag på den näst sista, fast hos Bergströms i Malmö för en månad sedan :) (förutsatt att det inte är nåt nytt säljsnack Omega börjat köra med hehe) skämt å sida, njut av en klocka du kommer kunna ha resten av livet! :)
Det kom in en herre strax efter mig när jag stod med den stora asken. Han pekade uppgivet på montern som var tom och sen på min klocka. Fanns en till i skyltfönstret men sen var det slut. Det verkar som många butiker lagt en ny beställning men att de restar hos Omega. Kanske inte kommer några fler? Den som lever får se. Supernöjd hur som helst, tror det här blir kanon :)!
 

perhog

Audemars
2-Faktor
Det kom in en herre strax efter mig när jag stod med den stora asken. Han pekade uppgivet på montern som var tom och sen på min klocka. Fanns en till i skyltfönstret men sen var det slut. Det verkar som många butiker lagt en ny beställning men att de restar hos Omega. Kanske inte kommer några fler? Den som lever får se. Supernöjd hur som helst, tror det här blir kanon :)!
Grattis @Alx vist är den stora boxen en fantastisk upplevelse. Fick höra historien om den stora boxen när jag dagen före julafton hade turen att få tag på en 005 hos @ERIKSON URHANDEL i Sundbyberg. Dom nämnde att det var på upphällningen med nuvarande speedy. Tror dom hade några enstaka kvar före jul.
 
  • Like
Reactions: Alx

Burnman

Audemars
2-Faktor
Har du hört sagan om: ”KEJSARENS NYA KLÄDER” att serva en sketen klocka för 17.000kr eller dubbelt upp är fullständigt vansinne
i sin allra renaste form.
Haha 😂 på sätt och vis kan jag förstå vad du menar, för gemene man med noll och inget klockintresse är det nog lite som du skriver. Men jag måste fråga, och hoppas verkligen du ger ett ärligt svar: vad fan gör du på ett klockforum för entusiaster??
 

Criss Cross

Playing with fire
2-Faktor
Jag tackar för allas input och åsikter här i tråden. Varit till stor hjälp och jag inser att alla kommer från olika håll med lika många erfarenheter. Jag var hos AD idag och nöp den näst sista speedmaster’n som fanns kvar. Supernöjd över köper och ångesten har lagt sig;)

38B7C6A1-91A3-4F8E-871C-983C4E803D2B.jpeg
Stort grattis!
Kul att du vågade köpa trots Frazies utbrott 😊.
Du behöver inte oroa dig för nya modeller, det är ju Professional man vill ha.
 
F

frazie

Guest
Stort grattis!
Kul att du vågade köpa trots Frazies utbrott 😊.
Du behöver inte oroa dig för nya modeller, det är ju Professional man vill ha.

Han har väl 30 dgr ångerrätt.

Sedan är ju klockan på tok för stor för TS smala handled.
Ungefär som att köpa skor i storl 47 om man har storl 41. (Obekvämt)
 
Senast redigerad av en moderator:
Topp