Den sitter bra på TS.Han har väl 30 dgr ångerrätt.
Sedan är ju klockan på tok för stor för TS smala handled.
Ungefär som att köpa skor i storl 47 om man har storl 41. (Obekvämt)
Follow along with the video below to see how to install our site as a web app on your home screen.
Notera: This feature may not be available in some browsers.
Välkommen till ett uppdaterat Klocksnack.se
Efter ett digert arbete är nu den största uppdateringen av Klocksnack.se någonsin klar att se dagens ljus.
Forumet kommer nu bli ännu snabbare, mer lättanvänt och framför allt fyllt med nya funktioner.
Vi har skapat en tråd på diskussionsdelen för feedback och tekniska frågeställningar.
Tack för att ni är med och skapar Skandinaviens bästa klockforum!
/Hook & Leben
Den sitter bra på TS.Han har väl 30 dgr ångerrätt.
Den sitter bra på TS.
Sorry, Omegan kommer nog mest att agera ”slägga” och slå emot dörrhandtag,mm så det blir djupa dings i boetten.
Klockan är på tok för stor och en seriös butik borde påpekat detta innan köp.
Gissar att minst 5-6 st länkbitar saknas i stållänken och detta gör armbandet stumt och obekvämt.
Grabben kommer att tröttna efter en vecka.
Nu försvann minst 50% av arvet från mormor rakt ned i fickan på urhandlaren.
Säger han som kan tänka sig köpa en 48 mm Tissot som dessutom är 18 mm tjock...Han har väl 30 dgr ångerrätt.
NÄÄÄÄ mata han med den härKan vi inte bara sluta mata trollet (jag vet att det är svårt)?
Vad är fel på dig?!Sorry, Omegan kommer nog mest att agera ”slägga” och slå emot dörrhandtag,mm så det blir djupa dings i boetten.
Klockan är på tok för stor och en seriös butik borde påpekat detta innan köp.
Gissar att minst 5-6 st länkbitar saknas i stållänken och detta gör armbandet stumt och obekvämt.
Grabben kommer att tröttna efter en vecka.
Nu försvann minst 50% av arvet från mormor rakt ned i fickan på urhandlaren.
Brist på kramar och saknad efter (väldigt pank) mormor?Vad är fel på dig?!
Han verkar vara lite anti får man lov att sägaVälkommen som nummer 2 på min ignore-lista här på KS.
Vilken tur då att det är struntsamma vad du tycker, den enda vars åsikt år relevant är @Alx ...
Grattis till grym klocka och välkommen in i Speedmaster-tråden!
jag känner mig bekväm i mitt val så tack för stödet. Det gör inte så stort hål i plånboken och mina smala handleder får jag leva med![]()
Fick 5% rabatt. Kunde fått ner den till 47 någonting på ett annat ställe men orkade inte krångla. Får vara nöjd med detYes, huvudsaken är att du trivs med din nya klocka och att den ej känns för stor på handleden.
Stort Lycka till !
Hur mkt fick du loss den för efter prutning?
Såg att Uret.se saluför Omegan inkl stora boxen för drygt 53k. sedan är det väl möjligt
att reducera priset med ytterligare 5-10% lite beroende vem man talar med.
En tanke som slog mig då jag inte haft någon dyrare klocka tidigare. Hur gör ni med försäkring? Brukar en hemförsäkring räcka eller ska man teckna någon specifik klockförsäkring?
Pratade med försäkringsbolaget. Verkar som den endast är försäkrad på den adress jag bor på. Eller i specifika stöldskyddskåp. Det gäller inte om jag låser in den på gymmet. Däremot täcker det för rån samt i hela världen. Det skulle gå på ca 960 kr/år. Vet inte alls om det är ett ok eller normalt upplägg på en försäkring?Kolla just din hemförsäkring men skulle tro att din klocka inte är för dyr utan är täckt både i och utanför hemmet. Möjligen att du är på gränsen för rån etc utanför hemmet.
Tip of the day: lås inte in något i skåpet på gymmet som du vill ha med dig därifrån.Pratade med försäkringsbolaget. Verkar som den endast är försäkrad på den adress jag bor på. Eller i specifika stöldskyddskåp. Det gäller inte om jag låser in den på gymmet. Däremot täcker det för rån samt i hela världen. Det skulle gå på ca 960 kr/år. Vet inte alls om det är ett ok eller normalt upplägg på en försäkring?
Tip of the day: lås inte in något i skåpet på gymmet som du vill ha med dig därifrån.
Förstår, men har varit nog många inlägg angående stulna klockor ur gymskåp för att sägas.Nej det ska mycket till om man lägger in den där, var mer ett dåligt exempel.
Det kommer en ny snart med uppdaterade coaxial-urverket samt med en annan länk än nuvarande .005.Liten uppdatering i letandet. Var hos en AD i dagarna och kollade in speedmaster. Gillade den skarpt och jag kommer gå för den modellen som det ser ut nu.
verkar som de kunde slå av några tusen på priset också utan någon större ansträngning. Så frågan är om det är värt att köpa en begagnad för (ja vad brukar de ligga på? Ca 38-39 eller få en nu för en tia extra?
man är väl lite harig och petig som inte ger sig ut i begagnatträsket?
tänker om det kommer en ny modell av den klockan -21 som får ett prishopp kanske andrahandsvärdet hänger kvar hyfsat på den gamla dessutom?
mottager gärna lite råd i hur man ska gå tillväga![]()
67k for modellen med Hesalite så lister ca 15 mer enn .005 (Om prisene jeg fikk av AD var korrekt)Det kommer en ny snart med uppdaterade coaxial-urverket samt med en annan länk än nuvarande .005.
Vad priset blir vet jag ej och vad det ev gör på andrahandspriserna återstår att se.
Speedy Pro är oavsätt alltid ett bra val i min mening
edit: såg nu att du redan slagit till. Stort grattis till en grym klocka!
Håller helt med!När det kommer till C24 så gör jag följande;
Köper endast av handlare inom EU, ej privatpersoner.
"Köper handlaren"; dvs. köper bara från säljare med högsta betyg, och som jag får en bra känsla för vid mailkontakt.
Köper numera bara från mindre och mellanstora handlare. De problem jag har haft haralltid varit med riktigt stora handlare, även om dom har ett högt betyg.
Köper inte från handlare i Italien, det har varit för mycket strul. Handlare från Tyskland har varit bäst.
Har bara haft ett garantiärende. Rydbergs Ur gav en snorkig kalla handen till min Seiko, så jag fick skicka den själv till handlaren/Seiko. Rätt eller C24 som förstår sig på god service?
Ja, det verkade stämma67k for modellen med Hesalite så lister ca 15 mer enn .005 (Om prisene jeg fikk av AD var korrekt)![]()
Men du tyckte det kändes rimligt att köpa en sketen klocka som ändå bara skall visa tiden för inte vet jag vad du gav men säg 70k?Har du hört sagan om: ”KEJSARENS NYA KLÄDER” att serva en sketen klocka för 17.000kr eller dubbelt upp är fullständigt vansinne
i sin allra renaste form.
Bra köp! Grattis! Se nu till att börja spara till service!Jag tackar för allas input och åsikter här i tråden. Varit till stor hjälp och jag inser att alla kommer från olika håll med lika många erfarenheter. Jag var hos AD idag och nöp den näst sista speedmaster’n som fanns kvar. Supernöjd över köper och ångesten har lagt sig
![]()