• Välkommen till ett uppdaterat Klocksnack.se

    Efter ett digert arbete är nu den största uppdateringen av Klocksnack.se någonsin klar att se dagens ljus.
    Forumet kommer nu bli ännu snabbare, mer lättanvänt och framför allt fyllt med nya funktioner.

    Vi har skapat en tråd på diskussionsdelen för feedback och tekniska frågeställningar.

    Tack för att ni är med och skapar Skandinaviens bästa klockforum!

    /Hook & Leben

Kört fast i klockträsket

vaniljglass

Nisse på lagret
2-Faktor
Ja fast det handlar väl mer om att Daytona alltid varit min favoritmodell och nu när jag ägt alla som jag suktat efter börjar det bli svårt (platina undantagen). Är lite av en perfektionist och nöjer mig bara med det bästa enligt mina ögon mätt.
Känns som att du ofta har bråttom, och köper det du tycker är fetast inom budgeten.

Anledningen till att jag frågar, är att jag vet att du är bilintresserad också. Misstänker att du började på ett lugnare sätt där? Med klockorna kändes det som att du trappade upp väldigt fort.
Spontant tänker jag att du inte ägt särskilt mycket alls, och jag har därför lite svårt att förstå att du "kört fast". Min tanke är därför att du kanske inte är så intresserad, utan mest tycker det är kul med fina ur och råkar samtidigt vara en forum-människa. :)
Inget fel med det, såklart. Tror detta gäller många som hänger här.
 

Dicktatorn

NJA 1980 s. 725.
Friends Of KS
Känns som att du ofta har bråttom, och köper det du tycker är fetast inom budgeten.

Anledningen till att jag frågar, är att jag vet att du är bilintresserad också. Misstänker att du började på ett lugnare sätt där? Med klockorna kändes det som att du trappade upp väldigt fort.
Spontant tänker jag att du inte ägt särskilt mycket alls, och jag har därför lite svårt att förstå att du "kört fast". Min tanke är därför att du kanske inte är så intresserad, utan mest tycker det är kul med fina ur och råkar samtidigt vara en forum-människa. :)
Inget fel med det, såklart. Tror detta gäller många som hänger här.

Ska något hända ska det helst ha hänt i förrgår. Att sitta och vänta är inte riktigt min grej så att säga.

Angående bilarna så har jag aldrig varit lugnare än jag är nu. När jag var yngre var det helt hysteriskt.

Klockor gillar jag men inte på en supernördig nivå. Gillar däremot nya klockor och då främst Daytona och det är där problemet ligger tror jag. Allt jag kommer att köpa som inte är en Daytona kommer jag tycka mindre om. Ett lyxproblem men samtidigt ett faktum.

Sen har du helt rätt i att jag är en forummänniska.
 

Joffrey

Vacheron
2-Faktor
VC Overseas chrono i stål? Superkvalitet och riktigt ovanlig. Annars tycker jag du borde testa billigare ur, anledningen till att jag älskade min Omega och sedan min Rolex var för att jag tog ett kliv upp kvalitetsmässigt från var jag haft innan :)

Sen tycker jag vintage har börjat bli spännande, kommer nog börja köpa det för historian klockorna bär på. Plus att de är sjukt snygga när de är genomslitna :)
 

Dicktatorn

NJA 1980 s. 725.
Friends Of KS
VC Overseas chrono i stål? Superkvalitet och riktigt ovanlig. Annars tycker jag du borde testa billigare ur, anledningen till att jag älskade min Omega och sedan min Rolex var för att jag tog ett kliv upp kvalitetsmässigt från var jag haft innan :)

Sen tycker jag vintage har börjat bli spännande, kommer nog börja köpa det för historian klockorna bär på. Plus att de är sjukt snygga när de är genomslitna :)

Jag får testa en sådan nästa gång jag är ute och reser och se hur den känns. Annars tror jag att du precis som många andra har rätt i att vintage är rätt väg att gå. Älskade verkligen min GMT Pepsi som hade några år på nacken (inte vintage men ändå äldre).
 

Joffrey

Vacheron
2-Faktor
Jag får testa en sådan nästa gång jag är ute och reser och se hur den känns. Annars tror jag att du precis som många andra har rätt i att vintage är rätt väg att gå. Älskade verkligen min GMT Pepsi som hade några år på nacken (inte vintage men ändå äldre).
Min DJ från 04-06 var skönt sliten, så jag förstår vad du menar. Släng på 10 år i ålder så får man en klocka med riktig karaktär utan att vara helt sliten :)
 

Espresso

Cartier
Jag tror inte du beöver elektroniska svar på vad du dka satsa på för att sen sitta och google lite på kammaren.
Hade jag varit dig hade jag låtit intresset ligga lite på sparlåga, hålla fast vid vad du har, boka en bilett till Basel 2016 och sedan ta dig ned till mässan och ta del av alla intryck den ger.
 

Joffrey

Vacheron
2-Faktor
Jag tror inte du beöver elektroniska svar på vad du dka satsa på för att sen sitta och google lite på kammaren.
Hade jag varit dig hade jag låtit intresset ligga lite på sparlåga, hålla fast vid vad du har, boka en bilett till Basel 2016 och sedan ta dig ned till mässan och ta del av alla intryck den ger.
Eller SIHH, en JLC/Panerai/VC vore ju inte helt fel
 

Compiss

Patek
2-Faktor
Nya pepsin?

Själv sneglar jag mer och mer mot vintage och visst är det som du säger...mer kunskap krävs, men det är ju kul och kunskapen finns på forumet.

En überfin 1675a kanske:)
Eller en 6542....verkar ju som pengen finns;)
 

Dicktatorn

NJA 1980 s. 725.
Friends Of KS
Eller SIHH, en JLC/Panerai/VC vore ju inte helt fel

Det rycker inte i baguetten när jag ser en JLC eller Panerai. SIHH och VC får jag kolla närmare på. Har ju suttit åtskilliga nätter och kollat klockor på uret.se och nymans.com och kommit fram till att jag gillar AP och Rolex.
 
  • Like
Reactions: jhm

Dicktatorn

NJA 1980 s. 725.
Friends Of KS
Nya pepsin?

Själv sneglar jag mer och mer mot vintage och visst är det som du säger...mer kunskap krävs, men det är ju kul och kunskapen finns på forumet.

En überfin 1675a kanske:)

Nya Pepsin är fin men inget för mig. Vintage verkar vara värt ett försök helt klart. 1675 = ja tack :D
 

Landshark

Cartier
Jag har kört fast i klockträsket och vet inte vad jag ska köpa. Har samma sak hänt er och hur gick ni i så fall vidare? Pengarna finns där men inte något som lockar speciellt mycket.

Hilfe!

AP kanske? Kan ingenting om modellerna, men något i den här stilen kanske?

AP.jpg
 

vaniljglass

Nisse på lagret
2-Faktor
Ska något hända ska det helst ha hänt i förrgår. Att sitta och vänta är inte riktigt min grej så att säga.

Angående bilarna så har jag aldrig varit lugnare än jag är nu. När jag var yngre var det helt hysteriskt.

Klockor gillar jag men inte på en supernördig nivå. Gillar däremot nya klockor och då främst Daytona och det är där problemet ligger tror jag. Allt jag kommer att köpa som inte är en Daytona kommer jag tycka mindre om. Ett lyxproblem men samtidigt ett faktum.

Sen har du helt rätt i att jag är en forummänniska.
Tänker att du varit rätt öppen med att du inte kan så mycket om klockor. Då kan vara en bra idé att ta det lite lugnt med flippandet, särskilt med tanke på prislappen på de klockor du flippar. Det går alltid långsamt i det segmentet, och det är galet trist när man vill testa nytt.

Jag hade gett fan i vintage, patek, VC och alla andra dåliga förslag från folk. Varför? För att du kommer bara sälja dem med.
Dessutom är det trist att bara köpa det man "ska" köpa. Det är därför nästan varenda kotte på det här forumet springer runt med vintage Rolex, som antingen är fulpolerade eller med massa servicedelar.

Personligen tycker jag du skall ha en 116515 och typ den 16700 som du sålde. Sen kan du fundera på vad du verkligen suktar efter. :)
 
Topp