• Välkommen till ett uppdaterat Klocksnack.se

    Efter ett digert arbete är nu den största uppdateringen av Klocksnack.se någonsin klar att se dagens ljus.
    Forumet kommer nu bli ännu snabbare, mer lättanvänt och framför allt fyllt med nya funktioner.

    Vi har skapat en tråd på diskussionsdelen för feedback och tekniska frågeställningar.

    Tack för att ni är med och skapar Skandinaviens bästa klockforum!

    /Hook & Leben

Kört fast i klockträsket

Calfen

Panerai
Du kanske ska köpa en vintage Rolex med en historia typ en tidigare ägare som är kändis tex Rolexen som bars av Mel Gibson i filmen Air America eller en som varit med om nått speciellt tex en Rolex som har varit högst uppe på mount Everest!
 

Sjobedan

Rolex
Jag tror att man måste vandra den hårda vägen och prova allt mellan himmel och jord. Efter många år och jävla massa bågar och bilar samt en sjuhelvetes brakförlust kan jag tänka mig att gifta mig med BMW M4 av senaste generation. För tio år sedan hade jag aldrig trott att valet skulle falla på den utan på en Ferrari.

Har du åkt en Ferrari F12? Herre... Gud...
 

KMS

Rolex
Heuer kronografer, svårslagna racingdinkor!
Sen behöver du väl nåt blöjsäkert! Tror nog också på att gå ner i pris o hitta nåt å nörda ner sig i.
Panerai? El Primero? Breguet?
 

Dicktatorn

NJA 1980 s. 725.
Friends Of KS
Heuer kronografer, svårslagna racingdinkor!
Sen behöver du väl nåt blöjsäkert! Tror nog också på att gå ner i pris o hitta nåt å nörda ner sig i.
Panerai? El Primero? Breguet?

Denna är porrig som fan :)

000c162c864a8655319c14ce9e3f4251542ef9f6.png
 

Aboynamedsue

Patek
2-Faktor
Sådant är faktisk jäkligt coolt enligt min mening :)
Det är oändligt mycket coolare att själv skapa minnena. Tänkt dig en tråksub i stål som du dykt på barriärrevet med, eller för den delen varit uppe på Kebnekajse med. Eller varför inte födelsen av dina barn?
Det är så en keeper skapas, inte genom andras framgångar/upplevelser. Mycket coolare om det är du och klockan som sitter på upplevelserna tillsammans och inte bara klockan. Men det är ju bara min åsikt. :)

image-jpg.32802
 
Det är oändligt mycket coolare att själv skapa minnena. Tänkt dig en tråksub i stål som du dykt på barriärrevet med, eller för den delen varit uppe på Kebnekajse med. Eller varför inte födelsen av dina barn?
Det är så en keeper skapas, inte genom andras framgångar/upplevelser. Mycket coolare om det är du och klockan som sitter på upplevelserna tillsammans och inte bara klockan. Men det är ju bara min åsikt. :)

image-jpg.32802

Håller med, min SubC satt på armen när min lilla kille föddes...
IMG_2446_zpsd1b103ba.jpg
 

Babinus

Cartier
Jag måste erkänna att jag har ett liknande lyxproblem som trådstartaren. Jag har ett visst intresse för klockor Inte nördigt, men ett visst intresse. Jag skulle kunna köpa mycket bättre än en massa 60- och 70-talsskräp, men anledningen till att jag inte spenderar så mycket pengar på klockor och andra intressen beror på min sjukliga lathet.

Jag känner alltför stort behov av att bygga upp min dra-åt-helvete-buffert för att en dag kunna snyta mig i chefens slips.
 

Rivalen

Rolex
Det här med "graal" är svårt…är man fast i träsket som du säger att du är, är min uppfattning att målet flyttar sig relativt fort.
Modellen som är en graal en viss tid, ändrar sig, och man suktar på nytt efter något annat.
Min uppfattning och erfarenhet.

Jag som tror att jag vet jag vill ha och att jag då blir nöjd befarar att du kan ha rätt även avseende mig. Nöjd med Speedy 3572.50.00 och Root Beer 1675 på rem och "avslutar" med en Nord Zeitmaschine. Då är det klart!? Om inte din tes kliver in och tar överhanden och man börjar sukta efter en No Radiation. Puuh vad det finns mycket att välja på.

sjabloon-auto-1.jpg
 

Calfen

Panerai
Det är oändligt mycket coolare att själv skapa minnena. Tänkt dig en tråksub i stål som du dykt på barriärrevet med, eller för den delen varit uppe på Kebnekajse med. Eller varför inte födelsen av dina barn?
Det är så en keeper skapas, inte genom andras framgångar/upplevelser. Mycket coolare om det är du och klockan som sitter på upplevelserna tillsammans och inte bara klockan. Men det är ju bara min åsikt. :)

image-jpg.32802

Låter som en toppen väg att gå men blir ju svårt om TS ej har någon klocka i nuläget ;)! Varför inte blanda, kanske en klocka som både har historia från andra ägare som en själv! Tänka att kunna ge en guld Daytona till sin dotter, samma som Lindsay Lohan hade när hon åkte dit för drograttfylla eller vad det var! :D Haha Lite av ett skämt men det jag syftar med skämtet är att fakta som detta kan ge ett stort mervärde för vissa personer tex mig själv!
 

Buckshot

Panerai
Det finns ju massor med coola klockor (bortom dom vanliga märkena) som väcker ha begär. Har du kollat in Hodinkee Talking Watches på Youtube?
 

Aurum

Harsh but fair
2-Faktor
Köp den klassiska skx007? Seikon och känn efter vad du saknar. Eller så gör du en kravspec på "din" klocka. Detta är då motsatsen till att fortsätta i gubbsafirrolexträsket.
 

wojtecki

Cartier
Jag har backat tillbaka i mitt klockintresse. När jag fick upp ögonen för klockor var jag runt tio år gammal och det blev mycket Casio och Swatch, därefter lite annat "avancerat". Köpte därefter en riktigt enkel Seiko (såg ut som en IWC Ingenieur) men den var inte vattentät så den såldes och en Omega Seamaster (Pre Bond) inhandlades. Fick tyvärr problem med sand under dykringen jämt och ständigt så målet blev att hitta den ultimata klockan som var enkel, robust, diskret, vattentät (med skruvad krona men utan dykring). Men sedan glömdes det bort och istället blev det skrikiga Breitlings, guld/stål Subbar och annat till att senaste tio åren landat i lite Panerai, vintage Rolex samt guld och annat. Vintage är kul men måste skötas/servas och kanske inte användas fullt ut (dyk, strand och bad), likadant är det med guld, passar inte alltid och överallt. Så får någon vecka sedan slog det mig att det är dags för något nytt med garanti och utan servicebehov, en riktig slitvarg och kom då att tänka på hur jag tänkte i dom högre tonåren, den ultimata vardags och semesterklockan skulle inhandlas. Tittade på Explorer II 216570 men den var lite stor, provade då Explorer I 214270 och föll direkt. Den är tät, ingen dykring där sand kan tränga in, skruvad krona, matt och "osynlig". Allt annat har nog hamnat i facket och Explorern får jobba ordentligt, jag nästan letar efter dörrkarmar och annat att slå emot så den tappar lite glans och får mer brukskick :)

Så jag är tillbaka till rötterna.
 

Merlin

Vacheron
2-Faktor
Jag är åxå lite halvless, inget i klockväg som lockar men jag provade en Daytona 116528 på Luxurywatches i går, suget kom åter sakta men säkert :)
 
Topp