• Välkommen till ett uppdaterat Klocksnack.se

    Efter ett digert arbete är nu den största uppdateringen av Klocksnack.se någonsin klar att se dagens ljus.
    Forumet kommer nu bli ännu snabbare, mer lättanvänt och framför allt fyllt med nya funktioner.

    Vi har skapat en tråd på diskussionsdelen för feedback och tekniska frågeställningar.

    Tack för att ni är med och skapar Skandinaviens bästa klockforum!

    /Hook & Leben

Kört fast i klockträsket

Merlin

Vacheron
2-Faktor
Den här kan nog väcka upp intresset.
Rolex-Daytona-Platinum-watch-6.jpg
 

Hmmmm

Omega
Vad gillar du för bilar och har du samma "pro lem" där? Då tycker jag du ska bli Nordens första Bugatti Veyron ägare :)

Du har helt rätt. Jag är ganska grå person som fullkomligen älskar bilar och börjar få en ganska snuskig inställning till klockor. Något sprättande på krogen och andra ställen har jag varken tid eller lust med så vilka signaler min klocka sänder ut har mindre betydelse.

Tror även att du har rätt i det med att jag ska hitta min gral för det är på något sätt det perfekta (för mig) jag eftersöker.
 

Jokkmokkswe

Cup of Jawa
2-Faktor
Längsta tråden jag läst på länge!

Väldigt tradigt att höra Rolex hit och dit hela tiden. Hade jag varit i din sits skulle jag kollat runt vad som passade mig rent estetiskt. Och försöka få tillbaka den dära första känslan man hade med första "riktiga" klockan. Märket = oviktigt!
 

yonsson

Kikuchiyo
Moderator
Pledge Member
2-Faktor
Du gillar nog egentligen inte klockor på ett djupare plan utan snarare de signaler en dyr klocka sänder ut. Det är därför du köper Rolex och AP vilket är de märken som får mest uppmärksamhet och mest "bling" för pengarna. Det är lite som att vara ihop med en blonderad tutttjej när du innerst inne vill ha en söt och smart tjej. Jag tror att en duktig psykolog skulle kunna göra underverk med dig och din fortsatta klockkonsumtion.
Spelar ingen till hur rätt eller fel ditt inlägg är, för kontentan är densamma; @Guskleto behövef köpa något annat än Rolex. En svindyr Casio, Citizen eller SEIKO är enda lösningen. :)
 

fc2

Rolex
Jag hade samma situation för ett halvår sedan, sedan försvann den och nu är den tillbaka igen kan man säga. I över ett år visste jag inte vad jag ville ha, skulle jag röra mig bort från vintage-träsket eller stanna? Sedan en dag kom jag på vad jag ville ha - AP RO 5402. Efter mycket läsande byttes den drömmen sakta mot RO 15202 för att sedan försvinna efter diskussioner om kostnad, servicetrassel mm. För två veckor sedan blev bilen stulen så där eroderades hela den budget jag byggt upp för att köpa mig något kul (den stulna bilden var inte värd mycket) då ny(are) bil måste införskaffas. Så nu har suget efter riktigt dyra (i min värld) klockor svalnat betänkligt eftersom en ny budget måste byggas upp vilket tar tid.

Sitter nu och funderar över olika alternativ och ett attraktivt, överkomligt sådant är att ta tag och hitta delar och restaurera min Bund som i dagsläget befinner sig i fyra askar.

För att ge tips till TS så tror jag helt enkelt att göra som jag gjorde vid första torkan fungerar; läs på om olika klockor, läs om historia, verk och annat så kommer du en dag helt plötsligt komma på något. Stressa inte heller för att forcera fram ett gillande fungerar inte.
 

n1tro

Panerai
Nu kan jag bara småanalysera och känna av att det bör gå, så i ditt fall hade jag helt enkelt enbart kört på en Nautilus med datum inget mer. En enda klocka. Thats it :). Blåa urtavlan. Jag är dock en owg snubbe..kanske därför det är lättare att välja..
 

Hmmmm

Omega
Exakt, besök PP i Geneve för lite hjärntvättning som nedan :D

Tio millar för en stålklocka :/

Nu kan jag bara småanalysera och känna av att det bör gå, så i ditt fall hade jag helt enkelt enbart kört på en Nautilus med datum inget mer. En enda klocka. Thats it :). Blåa urtavlan. Jag är dock en owg snubbe..kanske därför det är lättare att välja..
 

LongCon

Miss Softie
2-Faktor
Jag är väldigt glad i den här som kostade 10:- + batteri. På grund av husköp, föräldraledighet, VAB och tre ungar har min klockbudget minskat drastiskt men intresset håller i.
20150711_212236.jpg

Kanske kan vara värt att gå in i vintagevärlden med några billiga ur och nörda in på detaljer osv istället för att daska på med en giltsub eller dylikt med en gång. Suga lite på karamellen.
 

Picke79

Cartier
2-Faktor
Jag har ett annat problem men likartat problem. Har råd men kände att inget var värt det. Var nära att köpa det mesta.. (både i bil och klock väg) sen en trist förmiddag beställde jag två Japan klockor för ca 2k /st. En Seko och en Orient. Min seiko får nästan all handledstid just nu. Visst min daytona får någon dag ibland men seikon är numer första valet. Detta har gjort att jag börjat spana i andra riktningar efter nästa köp. Mitt tips precis som många andra: testa något annorlunda i en billigare prisklass
 

Bilagor

  • DSC_0004.JPG
    DSC_0004.JPG
    81.2 KB · Visningar: 33
Topp