• Välkommen till ett uppdaterat Klocksnack.se

Efter ett digert arbete är nu den största uppdateringen av Klocksnack.se någonsin klar att se dagens ljus.
    Forumet kommer nu bli ännu snabbare, mer lättanvänt och framför allt fyllt med nya funktioner.

Vi har skapat en tråd på diskussionsdelen för feedback och tekniska frågeställningar.

Tack för att ni är med och skapar Skandinaviens bästa klockforum!

/Hook & Leben

Kötider, tillgänglighet, mm.

Skön tråd:D
Angående kötider så minns jag att väntetiden på en sub 114060 sommaren 2016 på Bergströms i Malmö var ca 2 mån men nu verkar det vara 8-12?.
Någon som vet väntetider på en std sub hos andra AD:s?
btw lär en prishöjning från Rolex bli aktuell i sommar?

Angående Patek 5711. Går det att ställa sig på kölistan numera? Vad är listpriset och kötiden där ni frågat? :)

Någon som har ungefärlig kötid på denna graal:

53F58EE6-F231-4245-9ABE-CCA35BA8E593.jpeg

Hört att Casio ska sluta med de, höja priserna kraftigt, implementera kösystem utan dess like.
Även hört att VDn vänsterprasslar och får sparken snart.
Han ska ta med sig alla ritningar och patent.
Min kompis kompis kompis polare känner en med goda kontakter i Japan.
Men dessa fakta får ni inte sprida vidare, köp/bunkra innan priserna skjuter i höjden som som en katapultstol i en kraschad JAS 39 Gripen.

Angående Patek 5711. Går det att ställa sig på kölistan numera? Vad är listpriset och kötiden där ni frågat? :)
Många ADs väljer att inte skriva upp fler på listan.
Kötid 50+ år på Bo Berggren Stockholm enligt butikspersonal (de skriver ej upp fler på listan).
List 29 800 USD i stål.

Hört att Casio ska sluta med de, höja priserna kraftigt, implementera kösystem utan dess like.
Men dessa fakta får ni inte sprida vidare, köp/bunkra innan priserna skjuter i höjden som som en katapultstol i en kraschad JAS 39 Gripen.
Kanske borde låsa in min i bankfacket isf, alternativt sälja den och säga upp mig från jobbet. Säljes till högstbjudande, alternativt bytes mot Invicta Subaqua
http://www.uret.se/invicta-subaqua-vit-gulguldtonat-stal-o42-mm-p-306530.html
IMG_0568.JPG

Ponera att två klockvänner som bägge är väl bekanta med samma AD skriver upp sig samtidigt på kölista för nya Pepsin, hur resonerar då AD’n när kanske bara en Pepsi väl levereras? Och hur reagerar den som inte får köpa Pepsin?

Skön tråd:D
Angående kötider så minns jag att väntetiden på en sub 114060 sommaren 2016 på Bergströms i Malmö var ca 2 mån men nu verkar det vara 8-12?.
Någon som vet väntetider på en std sub hos andra AD:s?
btw lär en prishöjning från Rolex bli aktuell i sommar?
Det har faktiskt saknats spekulationer om prishöjningar från Rolex i tråden.
https://klocksnack.se/threads/när-kommer-rolex-ads-pri
https://klocksnack.se/threads/rolex-prishöjning.65829/shöjning.86366/

https://klocksnack.se/threads/prishöjning-rolex-ad.83331/

Senast ändrad:

Mitt öga skådar att det är stål, som är det nya guldet, på insidan av länken, det kommer dra iväg ordentligt på priserna om du köper nu och säljer om ett halvår.

Någon som vet om det har sålts en Pepsi i Sverige ännu, från Svensk AD?

På Nymans sade dem att den skulle förmodligen komma till hösten, men det kanske kom något ex lite tidigare än förväntat?

Spänningen är stor.

Ställde mig på lista för Skydweller i stål hos lokala AD för runt ett halv år sedan, har inte stora förhoppningar om att bli kontaktad any time soon

Någon som vet om det har sålts en Pepsi i Sverige ännu, från Svensk AD?

På Nymans sade dem att den skulle förmodligen komma till hösten, men det kanske kom något ex lite tidigare än förväntat?

Spänningen är stor.
Var inne på bergströms idag i malmö. Det enda de fått av årets släpp från Roelx var datejust 36mm. Var intresserad av att se GMT TT rootbeer men den hade några i kö med så lär inte hamna i skyltfönster det här året eller knappt nästa.

Ställde mig i kö på en 116500 i Finland när kön(om det ens finns en) var ca 2år. Den är längre nu och man undrar ju om de ens kommer att höra av sig. Har letat en på gråmarknaden men har inte lust att ge mycket mera än 150k. Så frågan är ju om man helt enkelt ska köpa något annat roligt och då begagnat, man får ju rätt mycket klocka för 150k. Priserna på sportrollar känns ju sjukt för tillfället.

Ställde mig i kö på en 116500 i Finland när kön(om det ens finns en) var ca 2år. Den är längre nu och man undrar ju om de ens kommer att höra av sig. Har letat en på gråmarknaden men har inte lust att ge mycket mera än 150k. Så frågan är ju om man helt enkelt ska köpa något annat roligt och då begagnat, man får ju rätt mycket klocka för 150k. Priserna på sportrollar känns ju sjukt för tillfället.
Pp aquanaut?

116500 skrev han ju

Skulle nog inte räkna med så mycket. Kanske nån enstaka % som en symbolisk summa.
Minns inte vad högsta ”tillåtna” gränsen är AD har, men har för mig det är typ 15%ish. Kanske högre, minns inte, men man behöver ju INTE räkna med någonting i närheten i dagslägets rolexhets om man är ny kund eller vanlig kund. Vill man ha bra rabatt får man köpa udda eller helguldsklockor isåfall.

Edit: maxgränsen är nog snarare precis över 20%. Förutsatt att du köpt klockor för multum då dvs.

Tillbaka
Topp