Notorious Niklas
Silver
Tack för ett bra svar! Kafferäven har jag inte provat så det ska jag definitivt göra då priserna var så pass humana att man inte behöver fundera över det. Har du några fler rekommendationer från dem när man ändå beställer? Ska nog prova Brasilien-kaffet också i alla fall då jag älskar J&N’s Fortaleza.Najs! Är själv orimligt svag för halvdassigt kardemummakaffe... funkar så jäääkla bra till alla typer av fika! I "vanligt kaffe" väg är jag lite lost, men specialkaffe kan jag våga mig på. Per Nordby (Kafferäven) har ett årets julkaffe. Hittar inga specifika julkaffen hos andra rosterier jag gillar, men generellt skulle jag tippa på Etiopiska Yirgacheffe (ofta mycket fruktiga med blåbärstoner). Annars kanske diverse Java, eller Indonesiska kaffen, brukar finns bra med kryddiga toner som lirar väl med julgodis, likör och öl!
Jag tycker att Kafferosteriet Koppar’s Yirgacheffe är väldigt god även om jag finner många av rosteriets övriga kaffesorter som rätt mediokra faktiskt, men det kanske bara är jag.