• Välkommen till ett uppdaterat Klocksnack.se

Efter ett digert arbete är nu den största uppdateringen av Klocksnack.se någonsin klar att se dagens ljus.
    Forumet kommer nu bli ännu snabbare, mer lättanvänt och framför allt fyllt med nya funktioner.

Vi har skapat en tråd på diskussionsdelen för feedback och tekniska frågeställningar.

Tack för att ni är med och skapar Skandinaviens bästa klockforum!

/Hook & Leben

Kaffe - Nördnivå

Nu har abstinensen börjat få övertag efter jag sålde förra maskinen i samband med en flytt, så det börjar dra ihop sig för att en espressomaskin ska inhandlas.

Har snöat in lite på Lelit Bianca, den är dock långt över kunskap och budget egentligen. Finns det några vettiga alternativ om man ändå vill ha något som inte tummar allt för mycket på dubbelkokare och trivsamt utseende?

En ”kopp” kaffe var det här. För er som gillar små rosterier och smidig leverans kan jag verkligen rekommendera Edmans bönhus / edmansbonhus.se Supergott kaffe rätt ner i brevlådan. Riktigt smidigt!
DBAC054E-938B-484B-9E79-ED1F724FB3A4.jpeg

Någon som äger en Sage Oracle Touch och kan hissa eller dissa de tester den har fått. Får nämligen bra recensioner överallt... förstår helt att det finns maskiner med större möjligheter för "pill" men detta koncept tilltalar mig i alla fall

Glad påsk

I brist på annat så beställde jag hem en prenumeration från Koppar som kom idag. Har varken kvarn eller espressomaskin för tillfället så det fick de lösa åt mig... Blir spännande att testa i morgon.
IMG_2377.JPG

I brist på annat så beställde jag hem en prenumeration från Koppar som kom idag. Har varken kvarn eller espressomaskin för tillfället så det fick de lösa åt mig... Blir spännande att testa i morgon.
IMG_2377.JPG
Fick hem samma i förra veckan efter jag också tecknar en prenumeration. Blev riktigt nöjd! :)

IMG_2377.JPG
Jag har svårt att hitta rätt mängd kaffe/vatten. Körde på Koppars rekommendation för Moccamaster men tycker det är för klen smak... Kanske för lättrostat för min smak.
@Birkhellman Vad tyckte du?

Dagens kaffe blev ”the Hobo” från gringos.
Tagit några gånger att ställa in kvarnen men det närmar sig!
59803D06-B3C5-478B-B31D-955B135F2564.jpeg

(Katten kan även återfinnas i DENNA tråd om det skulle va av intresse, kanske en av KS mysigaste lite-trådas bredvid kaffe såklart)
Hobo är just nu mitt go to kaffe, men med mjölk (alltså cappuccino) men du dricker den alltså som en espresso, snacka om strong man ;) den har en jävla "punch"!

Dagens kaffe blev ”the Hobo” från gringos.
Tagit några gånger att ställa in kvarnen men det närmar sig!
59803D06-B3C5-478B-B31D-955B135F2564.jpeg

(Katten kan även återfinnas i DENNA tråd om det skulle va av intresse, kanske en av KS mysigaste life-trådas bredvid kaffe såklart)
Fantastisk bild!
Hobo är verkligen bra, kör den både som espresso och som cappucino/cortado då den är så kraftig att mjölken inte tar över helt.

I Venedig och hittade denna skönhet att dela en meningsfull stund med. INTE besviken! Baristan tottade konstigt på mig när jag ville fota maskinen…:bag:
99527447-BABB-44EF-B3BA-30202685E8DD.png
Vilken skönhet! Liiiiite synd att den är uppdaterad med knapparna på sidan, men är väl lika bra om man ska driva café med en sån pjäls.

Tillbaka
Topp