Den föräldralediga koppen
Follow along with the video below to see how to install our site as a web app on your home screen.
Notera: This feature may not be available in some browsers.
Välkommen till ett uppdaterat Klocksnack.se
Efter ett digert arbete är nu den största uppdateringen av Klocksnack.se någonsin klar att se dagens ljus.
Forumet kommer nu bli ännu snabbare, mer lättanvänt och framför allt fyllt med nya funktioner.
Vi har skapat en tråd på diskussionsdelen för feedback och tekniska frågeställningar.
Tack för att ni är med och skapar Skandinaviens bästa klockforum!
/Hook & Leben
Stark komboEspresso är livet
Det här låter pretentiöst som fan men det är faktiskt sorgligt hur pass odrickbart mörkrost från Gevalia, Löfbergs osv blivit när man börjat dricka riktigt kaffe.Det börjar sina i kaffeskåpet. Knappt ngt gott kaffe kvar så idag fick jag mala mörkrost som en annan dödlig. Får bli ändring på detta.
Mörkrost skall ju generellt undvikas....Det här låter pretentiöst som fan men det är faktiskt sorgligt hur pass odrickbart mörkrost från Gevalia, Löfbergs osv blivit när man börjat dricka riktigt kaffe.
Verkligen, blivit tydligt när man lärt sig dricka riktigt kaffe!Mörkrost skall ju generellt undvikas....
Verkligen, blivit tydligt när man lärt sig dricka riktigt kaffe!
Det blir mestadels Slöinge Kafferosteri och Drop Coffee Roasters, svårslagna om du frågar mig. Men även Gringo, Kafferäven & Coffea Circulor!Vad dricker du?
Nästa gång jag är krokarna får du bjuda över mig på en kopp!Det blir mestadels Slöinge Kafferosteri och Drop Coffee Roasters, svårslagna om du frågar mig. Men även Gringo, Kafferäven & Coffea Circulor!
Spikat!Nästa gång jag är krokarna får du bjuda över mig på en kopp!
Älskar morgon men ingen som säljer dem i Varberg längre. Jag kör på kaffe-prenumeration från Slöinge varje månad. 3 påsar med deras och en från ett annat rosteri. Ett bra upplägg när man själv inte hinner köpa kaffe i butik.Var på lördagsfika och kaffeprovning hos Morgon i Göteborg idag. Mycket folk men väldigt bra, har provat kaffet sen innan men ändå väldigt intressant. Har ni inte testat dem så borde ni
Jag kör prenumeration hos Slöinge nu. Annars har jag köpt direkt från olika rosterier. Gärna Budhas kafferosteri, gringo, balck, drop coffee för att nämna någraVilka sidor beställer ni kaffe från. Jag har testat baristashoppen främst. Har inte jättestort utbud dock.
Brukar köra därifrån, blixtsnabba leveranser och ibland bättre priser än direkt från rosterierna också.Vilka sidor beställer ni kaffe från. Jag har testat baristashoppen främst. Har inte jättestort utbud dock.
Ja. Gringo beställer jag ofta billigare än på deras egna sida. Märkligt.Brukar köra därifrån, blixtsnabba leveranser och ibland bättre priser än direkt från rosterierna också.
Stöttar Gringo. Beställde Daily Brew och Prime Brew. Två mycket goda (och prisvärda) bönor att köra i Moccamastern.Ja. Gringo beställer jag ofta billigare än på deras egna sida. Märkligt.
Vad kör du för kvarn?Vattkoppor i hemmet för ett av tre barn än så länge. Pappan behåller sinnet av att vara i låst med hjälp av kaffe från det bästa rosteriet han vet. Budhas kafferosteri i Lycksele.
Jag har en handmal från timemore och en Virtuso från BaratzaVad kör du för kvarn?
jag menade vågJag har en handmal från timemore och en Virtuso från Baratza
det en är timemore black scalejag menade våg
Är du nöjd? Min Hario V60-våg hade eventuellt behövt bytas ut.det en är timemore black scale
Ja jag är nöjd med den. Detta är den med en dropställning till som man kan montera på. Svärfar har den enklare versionen som fungerar lika braÄr du nöjd? Min Hario V60-våg hade eventuellt behövt bytas ut.