Dagens julkaffe är från Slöingekafferosteri. Någon mer som njuter av kaffe från något av landets microrosterier?
Follow along with the video below to see how to install our site as a web app on your home screen.
Notera: This feature may not be available in some browsers.
Välkommen till ett uppdaterat Klocksnack.se
Efter ett digert arbete är nu den största uppdateringen av Klocksnack.se någonsin klar att se dagens ljus.
Forumet kommer nu bli ännu snabbare, mer lättanvänt och framför allt fyllt med nya funktioner.
Vi har skapat en tråd på diskussionsdelen för feedback och tekniska frågeställningar.
Tack för att ni är med och skapar Skandinaviens bästa klockforum!
/Hook & Leben
Fick några småpåsar av mina föräldrar från Slöinge, behöver pröva mer kände jag. Öppnade precis upp en Ethiopia Halo Beriti från Standout, väldigt trevlig även om första V60n blev något öveextraherad.
Dagens julkaffe är från Slöingekafferosteri. Någon mer som njuter av kaffe från något av landets microrosterier?
Det är från min gamla kollega som drejar. Kolla in signeskeramik på InstagramDet är fina grejer!
Snygg mugg med, vart har du köpt den?
Tackar! Slöinge är ett av mina absoluta favoritrosterier. Daniel som har rosteriet är otroligt duktig och även väldigt trevlig om man är och hälsar på plats.Dagens julkaffe är från Slöingekafferosteri. Någon mer som njuter av kaffe från något av landets microrosterier?
Fick några småpåsar av mina föräldrar från Slöinge, behöver pröva mer kände jag. Öppnade precis upp en Ethiopia Halo Beriti från Standout, väldigt trevlig även om första V60n blev något öveextraherad.
Väldigt snygga bilder förresten.
Får försöka ta mig förbi när man är i närheten Var på provning på Morgon för någon månad sedan, kan varmt rekommenderas det med.Tackar! Slöinge är ett av mina absoluta favoritrosterier. Daniel som har rosteriet är otroligt duktig och även väldigt trevlig om man är och hälsar på plats.
Kul! Gillar morgon skarpt men ingen lokal återförsäljare längre tyvärr. Har en påse från Budhas nu med och det är riktigt underbartFår försöka ta mig förbi när man är i närheten Var på provning på Morgon för någon månad sedan, kan varmt rekommenderas det med.
Vidgas tror jag du nämnt innan också, har du någon favorit man borde testa?Kul! Gillar morgon skarpt men ingen lokal återförsäljare längre tyvärr. Har en påse från Budhas nu med och det är riktigt underbart
Haha ja jag har ju det allt för ofta just nu har jag en påse Don Ivan hemma som är riktigt gottVidgas tror jag du nämnt innan också, har du någon favorit man borde testa?
Härlig bild!! Nu blev man kaffesugen. Min Chemex har legat i träda rätt länge. Men beställde hem dessa tre förra veckan så nu är det dags igen. Har inte testat något från detta rosteri innan.Dagens julkaffe är från Slöingekafferosteri. Någon mer som njuter av kaffe från något av landets microrosterier?
Tackar! Gringo köper jag emellanåt. En av de lokala specialkaffesäljarna har alltid kaffe från dem på hyllan. Hemma hos mig är det moccamastern som står i garaget och kommer fram när vi ska mycket folk hemma.Härlig bild!! Nu blev man kaffesugen. Min Chemex har legat i träda rätt länge. Men beställde hem dessa tre förra veckan så nu är det dags igen. Har inte testat något från detta rosteri innan.
Jag förstår.. Det får bli skärpning alltså.. Här har det varit Moccamaster för hela slanten en tid nu.Tackar! Gringo köper jag emellanåt. En av de lokala specialkaffesäljarna har alltid kaffe från dem på hyllan. Hemma hos mig är det moccamastern som står i garaget och kommer fram när vi ska mycket folk hemma.
Nu har jag bara testat Gaggian och kör själv med en Cafelat Robot. Men har du kvarn eller är tanken att den ska rymmas inom budgeten på 10k?Tänker ta ett steg upp från min, ändå fina, Delonghi Dedica.
Valen står mellan Gaggia Classic, Rancilio Silvia, Profitec Go och möjligen någon Lelit modell då jag helst inte lägger mer än 10K.
Vilken skulle ni rekommendera?
Brygger nästan uteslutande cappuccinos och lattes, espressos enbart för att piggna till på morgonen
Har ingen kvarn och köper min espresso färdigmalen.Nu har jag bara testat Gaggian och kör själv med en Cafelat Robot. Men har du kvarn eller är tanken att den ska rymmas inom budgeten på 10k?
Premiär idag efter nästan 4 månaders väntetid ️Det är från min gamla kollega som drejar. Kolla in signeskeramik på Instagram
SnyggtPremiär idag efter nästan 4 månaders väntetid ️
Vart köper du det? Brukade köpa från Schmaltz men nu bor jag på andra sidan landet…I koppen, haugaards fina kaffe…
Den här ser ut att vara samma fast till halva priset. https://www.amazon.se/dp/B0C8SJDJXV...0?ie=UTF8&psc=1&pd_rd_plhdr=t&aref=Ye63whr20ZSugen på att byta ut mina kaffeprylar när jag är i naturen. Kollar efter en handkvarn och sprang över denna. Som vanligt får man ju det man betalar för. Men vad tror ni? Duger denna till att mala kaffe till dripp eller Aeropress?