• Välkommen till ett uppdaterat Klocksnack.se

Efter ett digert arbete är nu den största uppdateringen av Klocksnack.se någonsin klar att se dagens ljus.
    Forumet kommer nu bli ännu snabbare, mer lättanvänt och framför allt fyllt med nya funktioner.

Vi har skapat en tråd på diskussionsdelen för feedback och tekniska frågeställningar.

Tack för att ni är med och skapar Skandinaviens bästa klockforum!

/Hook & Leben

KaMpSpOrTs Tråden - grejjer som funkar IRL

Vilken kampform tränar Du?

• BJJ

Röster: 11 17.5%
  • MMA

Röster: 6 9.5%
  • Boxning

Röster: 8 12.7%
  • Judo

Röster: 4 6.3%
  • Karate

Röster: 2 3.2%
  • Ju-jutsu

Röster: 4 6.3%
  • Brottning

Röster: 1 1.6%
  • Krav, Sambo, närstrid, närkamp

Röster: 12 19.0%
  • Annnat/Övrigt

Röster: 15 23.8%

• Totala väljare
    63
Hur fungerar det om man kan brottning?
Jag är lite stel som 50 åring, är det för sent att börja med brottning eller är det yoga som gäller för mig?

Brottning är grunden till all kampsport på marken skulle jag vilja säga. Men jag skulle inte rekommendera det till någon som fyllt 50 år, skaderisken är rätt stor och kroppen blir ju stelare med åldern. Då är BJJ ett betydligt mildare alternativ.

tränade ninjutsu (Har jag för mig det var) när jag var typ 10, nu i Januari, 20 år senare tog jag och några kompisar upp Ju Jitsu - Svinkul, synd att klubben bara har träning 2ggr i veckan dock.

Hur fungerar det om man kan brottning?
Jag är lite stel som 50 åring, är det för sent att börja med brottning eller är det yoga som gäller för mig?

Kom du igång med yogan? Klart du kan köra kampsport också. Allt från stelare till smidigare kampsporter beroende på varför du vill träna.

Jag har själv sysslat med kampsport i ca 10 års tid, Taekwondo, jiu jitsu och lite hapkido. Testat på Wing chun men det var inget för mig. Några år sedan jag tränade nu.. Skadade foten rätt rejält ett par år sedan sen blev man lat.

Finns det någon klubb som erbjuder kampsportsfys/brottningsfys i Göteborg? Dagtid är ett måste.

Har ca 10 års erfarenhet av brottning och saknar fysen, tycker gymmet är tråkigt i längden. Löpning längre distanser är svårt med ett risigt knä.

Efter kuk-pandemin såklart..

Sugen på att börja med kampsport/självförsvar för att få en bra helkroppsträning. Står lite I valet och kvalet mellan Thaiboxning och Krav Maga. Ska genomföra en provträning av de båda stilarna när tillfället ges, men undrar om någon kan ge tips på bra klubbar av de båda stilarna i Stockholms innerstad/norrort?
Tack! 🙂

Sugen på att börja med kampsport/självförsvar för att få en bra helkroppsträning. Står lite I valet och kvalet mellan Thaiboxning och Krav Maga. Ska genomföra en provträning av de båda stilarna när tillfället ges, men undrar om någon kan ge tips på bra klubbar av de båda stilarna i Stockholms innerstad/norrort?
Tack! 🙂
Krav maga är ju bra som rent självförsvar men sjukt tråkigt att träna o sparra

Okej tack för upplysningen. Även om det säkert är subjektivt så vill man ju att det ska vara en rolig träningsform, för annars blir man inte långvarig även om det är en bra självförsvarteknik.
Blir liksom trist när du inte kan träna det på riktigt eftersom det skulle betyda skador på polaren..

Efter en tid med BJJ (ca 3 terminer) tycker jag att jag fått avsevärt bättre rörlighet i rygg och höft. En positiv sidoeffekt. Tidigare kamsporter var det mer rörelser som gick i raka linjer.

Efter en tid med BJJ (ca 3 terminer) tycker jag att jag fått avsevärt bättre rörlighet i rygg och höft. En positiv sidoeffekt. Tidigare kamsporter var det mer rörelser som gick i raka linjer.

Väldigt vanligt med BJJ. Skulle säga nästan alla som kör det får betydligt bättre rörlighet. Inte så konstigt då man ligger på marken och slingrar sig hela tiden. Vrider och vänder kroppen och ben.

• Like
Reactions: JLC
Tillbaka
Topp