• Välkommen till ett uppdaterat Klocksnack.se

    Efter ett digert arbete är nu den största uppdateringen av Klocksnack.se någonsin klar att se dagens ljus.
    Forumet kommer nu bli ännu snabbare, mer lättanvänt och framför allt fyllt med nya funktioner.

    Vi har skapat en tråd på diskussionsdelen för feedback och tekniska frågeställningar.

    Tack för att ni är med och skapar Skandinaviens bästa klockforum!

    /Hook & Leben

Kan man köpa 36 mm som man?

Richard1987

Panerai
Min 116000 är 36, perfekt storlek och passar till allt
20170713_081311.jpg
20170720_081016.jpg
 

Sammeh

Cartier
Med undantag för vissa modeller anser jag att klockor är som kläder. Alla "män" är olika stora, därför finns det olika klädstorlekar. Sedan finns det ju olika "stilar" inom kläder och oversize/hiphop är inget som jag tycker är vidare snyggt... Det samma gäller oversize klockor dvs. uppåt 46 mm och mer. Men det mesta mellan 34 mm och 44 mm tycker jag sitter fint på min 17,5 cm handled. Såg att någon nämnde att bandhornen inte skall sticka ut utanför handleden, det var faktiskt en riktigt bra riktlinje ;)
 

thommyg

Breitling
Heia
Jeg tror dette vil bero mye på din bredde på handleddet - har sett flere med veldig brede handledd og små klokker - ser ikke helt bra ut...
 

LongCon

Miss Softie
2-Faktor
Med runda ur är jag ej man nog att bära upp mindre än 33mm utan att det känns konstigt, men det sitter i huvudet. Skall öva mig i att känna mig bekväm med 30mm, tycker att det är stencoolt med små ur.
 

NickL

KS Explorers Club
2-Faktor
Med runda ur är jag ej man nog att bära upp mindre än 33mm utan att det känns konstigt, men det sitter i huvudet. Skall öva mig i att känna mig bekväm med 30mm, tycker att det är stencoolt med små ur.
Varför känner du dig inte bekväm med 30mm om du tycker det är stencoolt? Den lär ju knappt märkas på armen.
 
Topp