• Välkommen till ett uppdaterat Klocksnack.se

    Efter ett digert arbete är nu den största uppdateringen av Klocksnack.se någonsin klar att se dagens ljus.
    Forumet kommer nu bli ännu snabbare, mer lättanvänt och framför allt fyllt med nya funktioner.

    Vi har skapat en tråd på diskussionsdelen för feedback och tekniska frågeställningar.

    Tack för att ni är med och skapar Skandinaviens bästa klockforum!

    /Hook & Leben

Kanjiklub™ - är du medlem?

joh.jonsson

Panerai
Wohooo! Nu är jag med i kanjiklub! Med en sjukt cool SBBN037 Helt underbar!

20160919_201934-01.jpeg
 

joh.jonsson

Panerai
Jo men givetvis! :D har bara haft klockan ett par dagar men är såå biten redan! länge sen jag kollade såhär mycket på en klocka på armen!
o kanji, så jäkla snyggt! stilrent så et sjunger om det.
 
Åh, häftigt! En sån här klocka måste man ju skaffa sig nån gång! :)

För mig som har varit väldigt djupt inne i träsket med japanska sportbilar så påminner detta om begreppet JDM, alltså Japanese Domestic Market. Bilar som ursprungligen sålts och körts i Japan för att sedan importeras till Sverige, alltid lite creddigare på bilträffarna med en äkta JDM-bil. :cool:

(Jag hade en Subaru Impreza Type R från Japan, högerstyrd med japanskt skattemärke och lite annat häftigt)
 

Psykel

Patek
Åh, häftigt! En sån här klocka måste man ju skaffa sig nån gång! :)

För mig som har varit väldigt djupt inne i träsket med japanska sportbilar så påminner detta om begreppet JDM, alltså Japanese Domestic Market. Bilar som ursprungligen sålts och körts i Japan för att sedan importeras till Sverige, alltid lite creddigare på bilträffarna med en äkta JDM-bil. :cool:

(Jag hade en Subaru Impreza Type R från Japan, högerstyrd med japanskt skattemärke och lite annat häftigt)
Samma här, JDM-Seikos.
 

Bazsy

Cartier
Hej, ja, Actus var lite mer "fashion" och med lite bättre verk. Fanns med 17J ock 23J för export ock 25J för inhemska marknaden. Hade också hacking. Såldes dock på enskilda marknader bara som Actus för att distansera sig lite.
Budade hem precis en actus ss 6106-7460 med 25J verk. Det blev 300+100Kr :) Lägger upp bilder när den har kommit så klart . Undrar om ni har tips kring ev service av dessa samt en prisbild? Det blir nog en service om jag tycker om den på riktigt .
 

GandalfTheGreen

Breitling
Märker att det är en Seiko dominant tråd men vill ändå ställa en fråga. Vet någon här ifall några Orient klockor tillverkas med Kanji day wheels? Lyckas inte hitta något på Google och dessvärre så börjar jag inse att det inte finns möjlighet att få min Kanji-fetisch mättad med min Orient Blue Ray II :/
 
Topp