SLA017
Silver
Kanske Al-Jaziraklub.
Ne jag avgår och återvänder till nollkollklub....
Follow along with the video below to see how to install our site as a web app on your home screen.
Notera: This feature may not be available in some browsers.
Välkommen till ett uppdaterat Klocksnack.se
Efter ett digert arbete är nu den största uppdateringen av Klocksnack.se någonsin klar att se dagens ljus.
Forumet kommer nu bli ännu snabbare, mer lättanvänt och framför allt fyllt med nya funktioner.
Vi har skapat en tråd på diskussionsdelen för feedback och tekniska frågeställningar.
Tack för att ni är med och skapar Skandinaviens bästa klockforum!
/Hook & Leben
Kanske Al-Jaziraklub.
Som du köper och säljer klockor just nu är det oundvikligt att du väldigt snart stöter på en kanjiklocka...Ne jag avgår och återvänder till nollkollklub....
Lysande!Wohooo! Nu är jag med i kanjiklub! Med en sjukt cool SBBN037 Helt underbar!
...En av favoritdagarna på Kanjidagvisningen. Ser ut som ett litet hus!
Roliga index. Var actus en del av Seiko 5 serien?Ännu en Kanji, 6106-7580 från januari 73.
Hej, ja, Actus var lite mer "fashion" och med lite bättre verk. Fanns med 17J ock 23J för export ock 25J för inhemska marknaden. Hade också hacking. Såldes dock på enskilda marknader bara som Actus för att distansera sig lite.Roliga index. Var actus en del av Seiko 5 serien?
Samma här, JDM-Seikos.Åh, häftigt! En sån här klocka måste man ju skaffa sig nån gång!
För mig som har varit väldigt djupt inne i träsket med japanska sportbilar så påminner detta om begreppet JDM, alltså Japanese Domestic Market. Bilar som ursprungligen sålts och körts i Japan för att sedan importeras till Sverige, alltid lite creddigare på bilträffarna med en äkta JDM-bil.
(Jag hade en Subaru Impreza Type R från Japan, högerstyrd med japanskt skattemärke och lite annat häftigt)
Sök på JDM-klockor, alltså Japan domestic market. Det är japanska klockor tillverkade för japanska marknaden och borde därför ha kanji på dagvisningen.Vad ska man söka på om man vill hitta kanjiklockor?
Söker man Ebay på "kanji watch" så får man mest upp skräp...
http://www.ebay.co.uk/dsc/Wristwatc...om=R40&LH_TitleDesc=1&_nkw=kanji&LH_PrefLoc=2Vad ska man söka på om man vill hitta kanjiklockor?
Vad ska man söka på om man vill hitta kanjiklockor?
Budade hem precis en actus ss 6106-7460 med 25J verk. Det blev 300+100Kr Lägger upp bilder när den har kommit så klart . Undrar om ni har tips kring ev service av dessa samt en prisbild? Det blir nog en service om jag tycker om den på riktigt .Hej, ja, Actus var lite mer "fashion" och med lite bättre verk. Fanns med 17J ock 23J för export ock 25J för inhemska marknaden. Hade också hacking. Såldes dock på enskilda marknader bara som Actus för att distansera sig lite.