• Välkommen till ett uppdaterat Klocksnack.se

Efter ett digert arbete är nu den största uppdateringen av Klocksnack.se någonsin klar att se dagens ljus.
    Forumet kommer nu bli ännu snabbare, mer lättanvänt och framför allt fyllt med nya funktioner.

Vi har skapat en tråd på diskussionsdelen för feedback och tekniska frågeställningar.

Tack för att ni är med och skapar Skandinaviens bästa klockforum!

/Hook & Leben

Kanjiklub™ - är du medlem?

Intressant ändå, då det antagligen har en efterfrågan oavsett om det är av praktiska skäl eller bara är en allmänt festlig detalj.
Kan vara ett sammanträffande att det blivit så, men en Seiko-samlare från Australien som jag följer på instagram hittade en kanji-turtle i butik där om jag inte missminner mig helt och hållet.

Äntligen fredag... och för att svara på tidigare trådar så har jag så smått börjat lära mig att se skillnaden mellan veckodagarna. När det väl sitter får man gå på och lära sig uttalet :)
1515769835843898401557.jpg

Tack tack :) Näh det är en aluminum-nickellegering som seiko hittade på för att få ett mer hållbart material och som är bättre på att hålla kvar en plättering än ren aluminium. Sen ovanpå är den täckt med titannitrid istället som ger den samma hårdhet och reptålighet som wolframkarbid, ungefär 9mohs samt gör den allergivänligare.

:(
Aj aj aj, jag tyckte väl att det var något som inte riktigt stämde. Men då får jag väl köpa mig ytterligare en ny klocka då. Eller så skapar jag en egen Kinaklubb i en ny tråd :(

Klart att du ska ha en Kanji också men jag tycker ändå att du ska dra igång en kinesiskt daghjul-tråd så kan jag också posta mina klockor där! :D

... eller så postar vi kina-klockorna bara på söndagar :D

Har missat den här tråden, här är en SBDY015 (SRP777 för japanska marknaden. Eng+kanji) uttagen på japanska säljstartdagen, 20e april 18. Yodobashi Kyoto var himla hyggliga och sålde deras enda ex till en utböling :)
IMG_20180709_083119.jpg

Senast ändrad:
Av ren nyfikenhet, hur många av er har tagit sig tiden att lära er att läsa av dagen?:)
Sorry to break your bubble men det där är inte Kanji, den har ett kinesiskt daghjul. Har samma på min NY0040. :)
dc9715edce1822635e6713c5.jpg
Söndag: två släckta ögon, vilodagen
Måndag: två släckta söndagsögon på svajiga ben på väg till jobbet
Tisdag: Fortfarande lite svajigt i överkroppen, men benen börjar ta sig
Onsdag: Lill-lördag blev hård, stödben
Torsdag: nu börjar det ordna upp sig, sträck upp rak i ryggen. Men vi behåller stödbenet för säkerhets skull
Fredag: fredagsmys i stugan
Lördag: gubben tar igen sig på beachen efter en lång vecka.

Tillbaka
Topp