• Välkommen till ett uppdaterat Klocksnack.se

    Efter ett digert arbete är nu den största uppdateringen av Klocksnack.se någonsin klar att se dagens ljus.
    Forumet kommer nu bli ännu snabbare, mer lättanvänt och framför allt fyllt med nya funktioner.

    Vi har skapat en tråd på diskussionsdelen för feedback och tekniska frågeställningar.

    Tack för att ni är med och skapar Skandinaviens bästa klockforum!

    /Hook & Leben

Kaplans Klockkvalitén 12e november 2016

Merlin

Vacheron
2-Faktor
330k nu, vart ska detta sluta?
0.jpg
 

Hexagon

KS Picasso
2-Faktor
Mycket pengar för proveniens oavsett. Undrar om den väger lika tungt på en internationell marknad...
Det är det jag är mycket tveksam till. Är överlag inget för provienienser, skiter i vem som haft något före mig. Men absolut, folk kan få tycka att det är ballt. Frågan är om internationella köpare är villiga att betala så mycket för Ronnies klocka...? Och jag har svårt att tro att några svenskar kommer buda upp till miljonen för den.
 

Kai Kobra

Cartier
2-Faktor
Det är det jag är mycket tveksam till. Är överlag inget för provienienser, skiter i vem som haft något före mig. Men absolut, folk kan få tycka att det är ballt. Frågan är om internationella köpare är villiga att betala så mycket för Ronnies klocka...? Och jag har svårt att tro att några svenskar kommer buda upp till miljonen för den.
Nej, en miljon låter tokigt mycket (men det är tydligen en galen värld). Proveniens är inget för mig heller - undantaget den gången jag läste om en Panerai som ägts av kaptenen på U96 (men det är en annan historia).
 

Karatekid

Vacheron
2-Faktor
Det här är ju rätt sjukt också! Men väldigt bra tycker jag ;)

Skärmavbild 2016-11-09 kl. 20.48.35.png
Verkligen... blir värre när man sätter det i perspektiv och jämför med 5513 gilt på samma auktion... Nu kommer gilten dra iväg auktionsdagen och denna kommer ha svårt att följa med men who knows? Verkligen imponerande resa omega gjort sista året?
 

virrooo

Audemars
2-Faktor
Verkligen... blir värre när man sätter det i perspektiv och jämför med 5513 gilt på samma auktion... Nu kommer gilten dra iväg auktionsdagen och denna kommer ha svårt att följa med men who knows? Verkligen imponerande resa omega gjort sista året?
Ja jävlar, tänkte inte ens på det! Kan vara så att någon har maxat ut sitt bud redan nu för att vara säker på sm300, tror inte den kommer gå mycket högre. Men jag har haft fel förut...

Omega börjar bli rövdyrt det med. Önskar jag hade köpt på mig en railmaster innan!
 

Criss Cross

Playing with fire
2-Faktor
Jag hoppas verkligen den klubbas för hälften. Det är orimligt mycket redan där.
Mycket pengar för proveniens oavsett. Undrar om den väger lika tungt på en internationell marknad...

Ronnies egen Heuer Carrera i guld såldes på Sothebys i våras för runt 1,8 milj. Den hade en tydligare proviens iom inskriptionen på bakboetten. Men DDn säljs av Ronnies bror som har ärvt den av deras föräldrar och har ändå en ganska tydlig proviens. Det blir säkert en internationell köpare.
 

Hexagon

KS Picasso
2-Faktor
Ronnies egen Heuer Carrera i guld såldes på Sothebys i våras för runt 1,8 milj. Den hade en tydligare proviens iom inskriptionen på bakboetten. Men DDn säljs av Ronnies bror som har ärvt den av deras föräldrar och har ändå en ganska tydlig proviens. Det blir säkert en internationell köpare.
Fyfan va sjukt att folk är villiga att lägga sånna pengar på proveniens. Men det är klart, är fickorna fulla så. Men jag tror inte denna kommer gå så långt. Den som lever får se.
 

Kai Kobra

Cartier
2-Faktor
Ronnies egen Heuer Carrera i guld såldes på Sothebys i våras för runt 1,8 milj. Den hade en tydligare proviens iom inskriptionen på bakboetten. Men DDn säljs av Ronnies bror som har ärvt den av deras föräldrar och har ändå en ganska tydlig proviens. Det blir säkert en internationell köpare.
Om Carreran gick för sådana pengar på Sothebys så verkar det ju onekligen finnas en internationell marknad intresserad av den här proveniensen (klockans värde i sig har vi väl passerat i budgivningen). Spännande!
 

Hexagon

KS Picasso
2-Faktor
Om Carreran gick för sådana pengar på Sothebys så verkar det ju onekligen finnas en internationell marknad intresserad av den här proveniensen (klockans värde i sig har vi väl passerat i budgivningen). Spännande!
Carreran var väl också i mycket bra skick, och hade gravyren osv. Men ja, då kanske det är folk som är intresserade på internationell nivå trots allt. Anyway, jag hoppas den går "billigt". Klockans värde har absolut passerat för en bra stund sedan om den är uppe i 340k eller vad någon tidigare nämnde.
 

JohnDoe

Rolex
Nej, en miljon låter tokigt mycket (men det är tydligen en galen värld). Proveniens är inget för mig heller - undantaget den gången jag läste om en Panerai som ägts av kaptenen på U96 (men det är en annan historia).
Apropå proveniens så gick den här för drygt 1.6MUSD inkl provis. Hade jag haft pengarna hade jag lätt köpt. Inte många klockor som varit på månen och går att köpa. Klockan i sig är ju inte riktigt värd det priset.
https://klocksnack.se/threads/dave-...ograph-worn-on-the-moon-for-sale.44491/page-2
 
Topp