• Välkommen till ett uppdaterat Klocksnack.se

    Efter ett digert arbete är nu den största uppdateringen av Klocksnack.se någonsin klar att se dagens ljus.
    Forumet kommer nu bli ännu snabbare, mer lättanvänt och framför allt fyllt med nya funktioner.

    Vi har skapat en tråd på diskussionsdelen för feedback och tekniska frågeställningar.

    Tack för att ni är med och skapar Skandinaviens bästa klockforum!

    /Hook & Leben

Kaplans Klockkvalitén 12e november 2016

Karatekid

Vacheron
2-Faktor
undrar hur det här skall sluta, oj fel tråd
https://www.bukowskis.com/sv/auctions/595/12-omega-seamaster-300-armbandsur-41-mm
10239238_fullsize.jpg

...tur man har sitt på det säkra
Segt att man inte kan se förhandsbuden..
 
Senast ändrad:
  • Like
Reactions: BO

Scipio

Patek
2-Faktor
Det kanske är lite OT, men för de som ska till Kaplans i morgon så kan det vara bra att veta om att det är en nazistdemonstration som startar kl. 13.00 från Kungsträdgårdens nordöstra hörn, mot Hamngatan och sen är det en stor motdemonstration på Sergels torg samtidigt.
 

Apansson

Torpare
Vafö då då?
För ung för att veta vem RP var? :D
Har googlat efter att de här klockorna kom upp. Förstår inte alls grejen med motorsport heller, men det har inte något med detta att göra.

Jag förstår inte grejen med sån proveniens över huvud taget om inte objektet i fråga är mer eller mindre unikt. Typ Eric Claptons 2499. Det här är en helt vanlig day-date, förvisso i bra skick, men det är absolut inget speciellt med den förutom att en kändis har ollat klockan. Ja, jag vet att klockvärlden verkar ha någon förkärlek för motorsports-hjältar, men jag förstår verkligen inte poängen med att betala ett sådant sanslöst överpris bara för att det finns med ett papper där det står att han ägt den. Typ fine, om det varit gravyr eller något special issued eller whatever, men det här förstår jag faktiskt inte grejen med. Det är typ som om HeatoN skulle sälja sin 16613 för 500 lax bara för att den suttit runt hans dick på fyllan. Knas och bäng på alla sätt.
 

Criss Cross

Playing with fire
2-Faktor
Har googlat efter att de här klockorna kom upp. Förstår inte alls grejen med motorsport heller, men det har inte något med detta att göra.

Jag förstår inte grejen med sån proveniens över huvud taget om inte objektet i fråga är mer eller mindre unikt. Typ Eric Claptons 2499. Det här är en helt vanlig day-date, förvisso i bra skick, men det är absolut inget speciellt med den förutom att en kändis har ollat klockan. Ja, jag vet att klockvärlden verkar ha någon förkärlek för motorsports-hjältar, men jag förstår verkligen inte poängen med att betala ett sådant sanslöst överpris bara för att det finns med ett papper där det står att han ägt den. Typ fine, om det varit gravyr eller något special issued eller whatever, men det här förstår jag faktiskt inte grejen med. Det är typ som om HeatoN skulle sälja sin 16613 för 500 lax bara för att den suttit runt hans dick på fyllan. Knas och bäng på alla sätt.
Har full respekt för din åsikt. Man ska ju vara en rik samlare för att vilja betala för proviensen. Jag är inte ens sugen på att betala 20 % extra för Box och cert till en gammal klocka.
 

Merlin

Vacheron
2-Faktor
Har googlat efter att de här klockorna kom upp. Förstår inte alls grejen med motorsport heller, men det har inte något med detta att göra.

Jag förstår inte grejen med sån proveniens över huvud taget om inte objektet i fråga är mer eller mindre unikt. Typ Eric Claptons 2499. Det här är en helt vanlig day-date, förvisso i bra skick, men det är absolut inget speciellt med den förutom att en kändis har ollat klockan. Ja, jag vet att klockvärlden verkar ha någon förkärlek för motorsports-hjältar, men jag förstår verkligen inte poängen med att betala ett sådant sanslöst överpris bara för att det finns med ett papper där det står att han ägt den. Typ fine, om det varit gravyr eller något special issued eller whatever, men det här förstår jag faktiskt inte grejen med. Det är typ som om HeatoN skulle sälja sin 16613 för 500 lax bara för att den suttit runt hans dick på fyllan. Knas och bäng på alla sätt.
Det man inte förstår får man lämna;)

Skämt å sido, visst kan det gå till överdrift men det är nog mest hardcore samlare som är villiga att slanta upp extra för proveniensen.

I caset med Day-Daten och Carreran så är det ju F1 vi talar om och i den samlarsvängen verkar det finnas lika många galningar som pengar.
 

JohnDoe

Rolex
Det man inte förstår får man lämna;)

Skämt å sido, visst kan det gå till överdrift men det är nog mest hardcore samlare som är villiga att slanta upp extra för proveniensen.

I caset med Day-Daten och Carreran så är det ju F1 vi talar om och i den samlarsvängen verkar det finnas lika många galningar som pengar.
Ja F1 cirkusen är ju känd för sin "lågkostnadsprofil"
 

Apansson

Torpare
Det man inte förstår får man lämna;)

Skämt å sido, visst kan det gå till överdrift men det är nog mest hardcore samlare som är villiga att slanta upp extra för proveniensen.

I caset med Day-Daten och Carreran så är det ju F1 vi talar om och i den samlarsvängen verkar det finnas lika många galningar som pengar.
Heaton eller Pottis 16613 hade varit coolare. ;)
 

JohnDoe

Rolex
Ja nu är det färdigbudat för min del. Får se om det blir någon "utdelning". Bästa att inte var på plats och lockas in i någon budstrid ;)
 

Karatekid

Vacheron
2-Faktor
Spännande det här med proveniens. Proveniensbrevet på flown viggen var värt 4k? Knappt det om man har skicket på de två klockorna i åtanke. ...
 
Topp