• Välkommen till ett uppdaterat Klocksnack.se

Efter ett digert arbete är nu den största uppdateringen av Klocksnack.se någonsin klar att se dagens ljus.
    Forumet kommer nu bli ännu snabbare, mer lättanvänt och framför allt fyllt med nya funktioner.

Vi har skapat en tråd på diskussionsdelen för feedback och tekniska frågeställningar.

Tack för att ni är med och skapar Skandinaviens bästa klockforum!

/Hook & Leben

Kaplans Klockkvalitet ligger uppe nu!

Tycker priserna var väl höga generellt och tom helt galna på vissa objekt. Få som kändes riktigt prisvärda. Ganska stor skillnad mot Bokowskis för någon månad sen där en hel del gick för vettiga priser.

Rancheros för 45k (ish) inkl. prov. tycker jag är på tok för dyrt.

Många klockor ökade 4-5x utropet, ett utrop som var lite lågt sätt men ändå inte lockpris. Flera Rolex som drog iväg bortom allt vett men jag har gett upp att försöka förstå mig på Rolex-samlare.

Lemanian i 18K stod ut som lite av ett kap om ni frågar mig. Underbar pjäs för 12k.

Lemania Viggen för 90´ igen precis som ena på Bukowskis tidigare. ”Intressant” eller vad man nu ska kalla det att inte all vintage bara ökar oavbrutet.

Skärmavbild 2018-11-17 kl. 22.21.49.png

Överlag så är känslan att få köpare kan bedöma skick. Känns som att det fortfarande köps referenser och buzzwords snarare än skick. Väldigt få klockor var toppexemplar av sin referens. Ändå sålde det mesta och generellt höga priser trots stora brister.

Om vi bortser ifrån de moderna klockorna (ja, safirrollar är moderna); var det något som stod ut skickmässigt? Omegan nummer ett gjorde möjligtvis det men då gick den också väldigt starkt. Fanns det mer?

Överlag så är känslan att få köpare kan bedöma skick. Känns som att det fortfarande köps referenser och buzzwords snarare än skick. Väldigt få klockor var toppexemplar av sin referens. Ändå sålde det mesta och generellt höga priser trots stora brister.

Om vi bortser ifrån de moderna klockorna (ja, safirrollar är moderna); var det något som stod ut skickmässigt? Omegan nummer ett gjorde möjligtvis det men då gick den också väldigt starkt. Fanns det mer?
Vissa Omega (1040, mark III, Flightmaster, Memomatic) gick löjligt dyrt jämfört med förr i till synes bra skick. Men jag fick en Navitimer jävligt billigt (typ) i vad som verkar fint skick.

Menar du SM300 Big T?

Ingen i Stockholm som har möjlighet att hjälpa mig med en upplockning på Kaplans idag eller imorgon förmiddag? Skicka gärna PM så ger jag mer info:)

Tillbaka
Topp