• Välkommen till ett uppdaterat Klocksnack.se

Efter ett digert arbete är nu den största uppdateringen av Klocksnack.se någonsin klar att se dagens ljus.
    Forumet kommer nu bli ännu snabbare, mer lättanvänt och framför allt fyllt med nya funktioner.

Vi har skapat en tråd på diskussionsdelen för feedback och tekniska frågeställningar.

Tack för att ni är med och skapar Skandinaviens bästa klockforum!

/Hook & Leben

Kardus & Snus

Har inte läst hela tråden så ber om ursäkt om det redan kommit upp.
Någon som testat Epok - Det vita snuset?
Något som jag som står i kassan uppskattar är att jag slipper få gula/bruna tänder! Inte jätte trevlig o le mot kunderna annars. Tyvärr är väl endast blåbär o enbär smakerna som smakar ok!

Något som jag som står i kassan uppskattar är att jag slipper få gula/bruna tänder! Inte jätte trevlig o le mot kunderna annars. Tyvärr är väl endast blåbär o enbär smakerna som smakar ok!
Sluta snusa så slipper du problemet.
Vitt snus med blåbärssmak, fyfan

Väldigt skeptisk till det snuset, det är själva snuset som är vitt och det innebär att snuset är tvättat.

Hur de har burit sig åt för att göra det har jag ingen aning om men det låter allt annat än nyttigt.

Väldigt skeptisk till det snuset, det är själva snuset som är vitt och det innebär att snuset är tvättat.

Hur de har burit sig åt för att göra det har jag ingen aning om men det låter allt annat än nyttigt.
Det har jag inte tänkt på.. låter inte nyttigt! Får nog göra som den andre sa. Helt enkelt sluta snusa!( iaf under arbetet)

Det har jag inte tänkt på.. låter inte nyttigt! Får nog göra som den andre sa. Helt enkelt sluta snusa!( iaf under arbetet)
Kör med vanligt white annars, alternativt borsta tänderna med rotborste:D

Jag snusar vanligt brunsnus och har inte märkt av speciellt bruna tänder, använder eltandborste och tandkräm avsedd för rökare, funkar faktiskt riktigt bra

Kör med vanligt white annars, alternativt borsta tänderna med rotborste:D

Jag snusar vanligt brunsnus och har inte märkt av speciellt bruna tänder, använder eltandborste och tandkräm avsedd för rökare, funkar faktiskt riktigt bra
Snusar bara White, men det syns efter första prillan att jag haft en snus inne. Får ta med tandborsten till jobbet o borsta efter varje snus! xD

Det finns lite olika produkter på marknaden, just Epok bleker tobak medans andra tillverkare har en tobaksfri produkt.
Skulle säga att det är lika "hälsosamt/farligt" som innan då allt går under livsmedelslagar och E-ämnen som är godkända.:bookworm:

Det finns lite olika produkter på marknaden, just Epok bleker tobak medans andra tillverkare har en tobaksfri produkt.
Skulle säga att det är lika "hälsosamt/farligt" som innan då allt går under livsmedelslagar och E-ämnen som är godkända.:bookworm:
Det går säkert korrekt till men jag hajade till när de sa att tobaken tvättas, såg ett paket via framför mig:D

Ett alternativ är ju zyn, som är tobaksfri, om man inte vill förstöra tänderna. Klassas per definition inte som snus men innehåller iaf nikotin och är i en påse. Enda nackdelen är att dem är så jäkla små

Kör ettan eller grov lös på dagarna och portion på kvällarna.
Snusa på natten försöker jag undvika
Börja på natten med, det är nice!
Ett alternativ är ju zyn, som är tobaksfri, om man inte vill förstöra tänderna. Klassas per definition inte som snus men innehåller iaf nikotin och är i en påse. Enda nackdelen är att dem är så jäkla små
Har inte märkt någon skillnad på mina tänder öht. Borstar ni tänderna? :D

Börja på natten med, det är nice!

Har inte märkt någon skillnad på mina tänder öht. Borstar ni tänderna? :D
Börjat nyligen under tentaperioder och bara kört Zyn och enstaka white, så ingen aning om det gör någon skillnad:) Rolig parentes, var på föreläsning med Swedish Matchs VD som ansåg att snus var som sallad med nikotin och att det rimligen ska vara subventionerat av staten:D

Börjat nyligen under tentaperioder och bara kört Zyn och enstaka white, så ingen aning om det gör någon skillnad:) Rolig parentes, var på föreläsning med Swedish Matchs VD som ansåg att snus var som sallad med nikotin och att det rimligen ska vara subventionerat av staten:D
Menade mer att jag snusat lös/portion och mina tänder är fortfarande vita.
Sallad vet jag inte, men det är som balsam för själen

Nu jävlar ska det snusas!

9C623272-89B7-4F57-9415-AC51B573FD14.jpeg

Är inne på pris nr 2 i skrivande stund. Det första som slog mig var hur enkelt snuset är att baka (för en som inte snusar lös till vardags).
Prillan sitter även perfekt under läppen! Riktigt mjuk och följsam. Ett problem som jag har med "vanligt" lössnus är att den delar på sig efter en stund och det slutar med att jag snus överallt i munnen. Något jag inte upplevt med Kardus. Detta pga att tobaken är skuren istället för mald.

Väldigt rena och fina smaker med bergamott i huvudrollen, tätt följt av en härlig blandning av örter. Smakerna skiftar under snusandets gång vilket jag gillar. Just nu känner jag smak av granbarr. Kardus har ett större djup i både smak och doft än General standard, även fast båda har bergamott som primär smak.

Snuset levereras i en fin munblåst burk från Orrefors i begränsad upplaga om 800st.
I burken ligger 150g pinfärskt snus. Inget man kör till vardags men ett kul alternativ till helgen!

Senast ändrad:
Vad är grejen med det här? :) är det helheten man vill åt för själva känslan, då jag inte kan tänka mig att blandningen är annorlunda mot annat lössnus

Du kan läsa mer här https://www.swedishmatch.se/snusakademin/snusguiden/kardus/

Saxat ur lite info nedan:

"Kardus har funnits som ett årgångssnus i Swedish Match sortiment sedan 2005 och under 2015 lyftes varumärket in i Swedish Match varumärke General.

General Kardus är Swedish Match mest påkostade snus. Det är resultatet när våra snuskreatörer får arbeta fram ett snus med särskilda egenskaper gällande smak och upplevelse. Vi använder kvalitativa råvaror och smaksättningar och tillverkningen är noggrann och tidskrävande.

Oavsett årgång är tobaken i General Kardus är alltid all lamina, vilket betyder att det endast är de finaste delarna av tobaken som används (mittverven har avlägsnats och endast bladen används.) Dessutom är tobaken skuren i 0,72 mm strimlor enligt single cut-metoden, vilket ger en helt annan typ av smakupplevelse och känsla under läppen än malt lössnus.
"

Gillar man tobak så tycker jag absolut att man bör pröva :)

Senast ändrad:
Låter intressant :) i vanlig snus används redan lamina (bladen) plus stjälk, så troligen har dom skippat stjälk och använt samma typ som man skär tuggtobak med.
Ska inte vara negativ men är lite nörd i ämnet :)

Tillbaka
Topp