• Välkommen till ett uppdaterat Klocksnack.se

    Efter ett digert arbete är nu den största uppdateringen av Klocksnack.se någonsin klar att se dagens ljus.
    Forumet kommer nu bli ännu snabbare, mer lättanvänt och framför allt fyllt med nya funktioner.

    Vi har skapat en tråd på diskussionsdelen för feedback och tekniska frågeställningar.

    Tack för att ni är med och skapar Skandinaviens bästa klockforum!

    /Hook & Leben

Kardus & Snus

marw

Panerai
2-Faktor
IMG_2283.JPG

Jag kör Lundgrens Skåne vit, min absoluta favorit.
 

Xalle

Audemars
2-Faktor
Mackmyra är ganska lätt att klura ut smaken på men Lindgrens Skåne vit har jag aldrig hört om.
 

Dixie

Audemars
2-Faktor
Proben är lite söt. Mackmyran har en mer spritig smak vilket jag uppskattar. Skulle gärna se fler sorter baserade på sprit.
Jag har testat göra egen på swedish match egna butiker. Den i Gbg kan man göra eget iaf. Gjorde en Fidel Castro (drinken). Tio droppar rom, en droppe ingefära, en droppe lime och sen gick vi utanför "drinkreceptet" och la till lite sötma med en eller två droppar honung (essensdroppar alltså). Blev skitgod
 

Moffan

Panerai
2-Faktor
Jag har testat göra egen på swedish match egna butiker. Den i Gbg kan man göra eget iaf. Gjorde en Fidel Castro (drinken). Tio droppar rom, en droppe ingefära, en droppe lime och sen gick vi utanför "drinkreceptet" och la till lite sötma med en eller två droppar honung (essensdroppar alltså). Blev skitgod
Det vattnas i munnen på mig när du beskriver detta snus.
 

Xalle

Audemars
2-Faktor
Är lite sugen på att smaksätta snuset på Swedish Match egna butiker någon som testat? Skulle gärna dränka en dosa med bergamott, cederträ , enbär och en dash citrus dvs extra pimpad General-Rapé!

Edit skriver långsamt idag typ...
 

KlasK

Cartier
2-Faktor
Hehe, nöden är uppfinningarnas moder. Kanske går det, kanske inte ;)
Men det är rätt, nässnuset duger !
"
Kul tråd och jag passar på att tipsa om min FB-sida www.facebook.se/snusetsvanner :)

Är också med att starta upp New Nicotine Alliance Sweden som verkar för alternativ till rökning som tex vape och snus!
Vape? Har jag blivit för gammal för att hänga med vad som händer i nikotin branschen?
 

Xalle

Audemars
2-Faktor
Snus är snus om ock i gyllene dosor...;);)
~Fröding~

Köp nu Riktigt snus, dvs LD.:D:D
Nu är det ju inte så att jag snusar Kardus på heltid, men köptes mer som ett kul testa på projekt och inget annat. Dock är den väldigt speciell denna dosa appråpo "gyllene" dosa! En 3d printad box är kanske inte det man förknippar med snus direkt!? Och som jag skrev inledningsvis är att en nikotin paus nalkas och innan dess vill jag inte bara nyttja det gamla vanliga utan även testa på det som är intressant.

Var tvungen att googla LD och detta snus kan nog falla i smaken då jag gillar General och framförallt bergamott.

Tillsist:
Varför är inte Kardus riktigt snus?
Och vad tycker du om årets smak själv?
 
Är Colombianerna med i marknadsföringen av detta :)
Nu är det ju inte så att jag snusar Kardus på heltid, men köptes mer som ett kul testa på projekt och inget annat. Dock är den väldigt speciell denna dosa appråpo "gyllene" dosa! En 3d printad box är kanske inte det man förknippar med snus direkt!? Och som jag skrev inledningsvis är att en nikotin paus nalkas och innan dess vill jag inte bara nyttja det gamla vanliga utan även testa på det som är intressant.

Var tvungen att googla LD och detta snus kan nog falla i smaken då jag gillar General och framförallt bergamott.

Tillsist:
Varför är inte Kardus riktigt snus?
Och vad tycker du om årets smak själv?

Joho visst är Kardus riktigt snus, menade inget alls om det o det skulle vara kul att prova...årets smak vet jag ingenting om, om jag ska vara ärlig, hoppas det smakar gott :) , och återkom med en recension :D:D.
 

Alarik

Audemars
2-Faktor
Mackmyra är ganska lätt att klura ut smaken på men Lindgrens Skåne vit har jag aldrig hört om.

Den har smak av skogsbär och då primärt björnbär. Se det lite som Lundgrens variant av Göteborgs rapé.
Prillan är dock inte lika torr även om Lundgrens också är white.
 

Smulan

Rolex
"

Vape? Har jag blivit för gammal för att hänga med vad som händer i nikotin branschen?

Jo det är en bransch i snabb utveckling ju :) Vape är den nya benämningen på e-cigg. Dvs nikotinvätska som förångas i en elektronisk cigarett snarlikt vanlig cigg men betydligt bättre för hälsan.

BTW så finns det några klara uppsidor med snus och nikotin för folkhälsan som aldrig av nämns av antiobakslobbyn. Den som snusar mycket har halverad risk för MS och klart lägre risk för Parkinson samt att nikotinet förbättrar minnet och tycks även vara bra vid Alzheimer!
 

KlasK

Cartier
2-Faktor
Jo det är en bransch i snabb utveckling ju :) Vape är den nya benämningen på e-cigg. Dvs nikotinvätska som förångas i en elektronisk cigarett snarlikt vanlig cigg men betydligt bättre för hälsan.

BTW så finns det några klara uppsidor med snus och nikotin för folkhälsan som aldrig av nämns av antiobakslobbyn. Den som snusar mycket har halverad risk för MS och klart lägre risk för Parkinson samt att nikotinet förbättrar minnet och tycks även vara bra vid Alzheimer!
Jamen då så ingen ide att sluta alltså :)
 

KlasK

Cartier
2-Faktor
Nej det är livsfarligt! :)

Nikotin minskar också aptiten och fungerar därför som ett bantningspreparat. I djurstudier har man påvisat 15-20% mindre kroppsfett över tid med nikotinintag.
Verkar som om det bara finns positiva effekter av nikotin.
Jag kommer därmed att inte bara snusa utan också köra plåster och cigg samtidigt :)
 

Johe

Omega
BTW så finns det några klara uppsidor med snus och nikotin för folkhälsan som aldrig av nämns av antiobakslobbyn. Den som snusar mycket har halverad risk för MS och klart lägre risk för Parkinson samt att nikotinet förbättrar minnet och tycks även vara bra vid Alzheimer!

Inte för att vara sån, men det där läser jag gärna mer om ifall du har några källor.

Slutade snusa för bra precis 10 år sedan, vill ju veta om det var dumt eller ej :)
 

Smulan

Rolex
S
Inte för att vara sån, men det där läser jag gärna mer om ifall du har några källor.

Slutade snusa för bra precis 10 år sedan, vill ju veta om det var dumt eller ej :)

Skälvklart det är därför jag skapade sidan. Enklast är om du går in sidan snusets vänner och skrollar ned bland inläggen. Där finns alla artiklar från "MS till Svenskt Snus ger inte Cancer" på stabil vetenskaplig grund. :)

I ärlighetens namn finns det också några nackdelar med snus. Eventuellt något förhöjd risk för diabetes 2, något sämre prognos vid en hjärtinfarkt (men risken att få en ökar inte) samt ej bra för fostret hos gravida.
 
Topp