• Välkommen till ett uppdaterat Klocksnack.se

Efter ett digert arbete är nu den största uppdateringen av Klocksnack.se någonsin klar att se dagens ljus.
    Forumet kommer nu bli ännu snabbare, mer lättanvänt och framför allt fyllt med nya funktioner.

Vi har skapat en tråd på diskussionsdelen för feedback och tekniska frågeställningar.

Tack för att ni är med och skapar Skandinaviens bästa klockforum!

/Hook & Leben

Kardus & Snus

Låter intressant :) i vanlig snus används redan lamina (bladen) plus stjälk, så troligen har dom skippat stjälk och använt samma typ som man skär tuggtobak med.
Ska inte vara negativ men är lite nörd i ämnet :)

Precis, som det står ovan så är det endast lamina.
Om du är tobaksnörd så förstår jag inte vad det är som hindrat dig från ett inköp? :)
Tycker också om tobak i alla former och gillar att pröva nya saker. Köp dig nu en burk innan dom tar slut ;)

Personligen så kallar jag mig inte för snusare, men jag drar i mig sisådär 10-15 dosor per år ändå. Har snöat in på Swedish Match tjänst där man kan blanda sitt eget snus. Har gjort en virre/rom-combo som är grym.
https://www.swedishmatch.se/blanda-eget-snus/snusblandaren/

Det är kul att pröva sig fram och se om man hittar någon god blandning. Bifogar en bild på min senaste skapelse. Om den var en hit eller inte låter jag vara osagt ;)

872F7E99-2B65-45D2-9A86-D435E3886A4A.jpeg

Får inte till bra smak. Provat eukalyptus och vintergröna. Tror jag hade för mycket vatten och kanske för mycket krydda.

Slängt ihop en saltlakrits plus en utan krydda med mindre vatten, krydda och salt. Får se hur de blir.
IMG_20181229_175325.jpg

Om man ska köpa snus i mängder (ca. 10 stockar) i stockholmstrakten, vart ska man vända sig? Är det kiosker, tobaksaffärer eller ica/coop/hemköp som gäller?

Om man ska köpa snus i mängder (ca. 10 stockar) i stockholmstrakten, vart ska man vända sig? Är det kiosker, tobaksaffärer eller ica/coop/hemköp som gäller?
Brukar handla i en liten kiosk i Årsta partihallar. Billigaste jag har hittat, mkt billigare än på nätet.

Jag har inte bara bakat idag ... ;)

Efter fem dagar i kylskåp var det dags att portionsförpacka motsvarande 56 fulla dosor för vidare transport till frysen i källaren.
Rolex 2022-03-09 (snus).jpg

Dags att packa lite snus igen ... ;)
Snus 2022-07-24 (1).jpg

Motsvarande 56 FULLA dosor ...
Snus 2022-07-24 (2).jpg

... för vidare transport ner till extrafrysen.
Snus 2022-07-24 (3).jpg

Tillbaka
Topp