Köp ett beggat skåp avsett för pistoler från en skytteförening. Väger ca 800 kg
Follow along with the video below to see how to install our site as a web app on your home screen.
Notera: This feature may not be available in some browsers.
Välkommen till ett uppdaterat Klocksnack.se
Efter ett digert arbete är nu den största uppdateringen av Klocksnack.se någonsin klar att se dagens ljus.
Forumet kommer nu bli ännu snabbare, mer lättanvänt och framför allt fyllt med nya funktioner.
Vi har skapat en tråd på diskussionsdelen för feedback och tekniska frågeställningar.
Tack för att ni är med och skapar Skandinaviens bästa klockforum!
/Hook & Leben
Låter som att man får hyra in motorcykelburna män med skägg och väst för att få in detKöp ett beggat skåp avsett för pistoler från en skytteförening. Väger ca 800 kg![]()
Vad värre är, det är på INsidanKoden har du skrivit på en post-it som sitter på sidan av skåpet ju!
Jobbigt om man blir så tankad så att man glömmer av koden.
Om du bultar fast skåpet i golvet, glöm för Guds skull inte att förstöra bultskallarna alternativt svetsa fast dem i skåpet/ sockeln, annars räcker det med en hylsnyckelsats från Biltema för att få med sig både klockor och skåp!Vielen Dank!
Då får det nog bli med kodlås och möjlighet att bulta i golvet. De små skåpen verkar inte vara tillräckligt tunga för att avskräcka en tjuv men amatörerna tar nog det som ligger framme.
Ja. Kallas bankvalv!Finns det kassaskåp stora nog att bo i?![]()
Brukar man inte bulta skåpen från insidan? Alla jag har kollat på har man gjort det med. Inklusive det jag köp. Låter otroligt korkat att någon skulle tillverka skåp på något annat sätt.Om du bultar fast skåpet i golvet, glöm för Guds skull inte att förstöra bultskallarna alternativt svetsa fast dem i skåpet/ sockeln, annars räcker det med en hylsnyckelsats från Biltema för att få med sig både klockor och skåp!
Vad väger ett sånt?Ja. Kallas bankvalv!![]()
Naturligtvis(!) är det så! Korkat av mig! De kassaskåp jag tidigare har varit i kontakt med har antingen varit inbyggda i hus eller i form av ett valv, eller så tunga att det behövs rejält med lyftkraftig för att flyta dem!Brukar man inte bulta skåpen från insidan? Alla jag har kollat på har man gjort det med. Inklusive det jag köp. Låter otroligt korkat att någon skulle tillverka skåp på något annat sätt.
En fråga till. Hur länge räcker batterierna i kodlåset och hur byter man dem?
Tänkte, hur f... stänger man den.![]()
Behövde något litet i källaren. Dörren behöver dock 150l 5-56 om året.
På bilden du citerar tycker jag att det ser ut som att dörren går ned i golvet!?Tänkte, hur f... stänger man den.
Jag fick svar:
+1Dem med kodlås har ofta även nyckel. Jag har lagt nyckeln på något smart ställe som jag inte längre har koll på. Gav det en halv dags letande för några månader sedan men jag var för smart för mitt eget bästa tydligen.
Bästa lösningen
![]()
![]()
![]()
En video
Mkt bra, viktigt att upplysa är att det inte alltid räcker med att ha ett tjockt skallben.Det viktigaste om man köper en med kodlås måste ändå vara att ständigt bära sin foliehatt så att inte ingen skannar ens hjärna och kommer åt koden.
eller? Många har sina klockor i kassaskåp och det är ju oftast i det syftet som det diskuteras härKodlås. Detta känns dock som en tråd som bör ligga under Lifestyle.
Via bulvan va?Beställde ett sånt där litet från IF. 93 Kg!![]()