• Välkommen till ett uppdaterat Klocksnack.se

Efter ett digert arbete är nu den största uppdateringen av Klocksnack.se någonsin klar att se dagens ljus.
    Forumet kommer nu bli ännu snabbare, mer lättanvänt och framför allt fyllt med nya funktioner.

Vi har skapat en tråd på diskussionsdelen för feedback och tekniska frågeställningar.

Tack för att ni är med och skapar Skandinaviens bästa klockforum!

/Hook & Leben

Kläderna gör mannen

Ngn som prövat att måtta skjorta hos Shirtonomy? Hur blev resultatet och hur känns skjortorna? Har tidigare måttat hos Stenströms och efter det känns det tyvärr som att alla andra skjortor sitter dåligt... men tyvärr lite dyrt för mig. Skulle vara kul om Shirtonomy kan mäta sig med dessa för då lär det bli några stycken. Så, ngn som testat och har relevanta jämförelser?

Tycker jag absolut att du ska! För samma pris som en standard-skjorta från t.ex. J. Lindeberg eller Gant så tycker jag att dessa är mycket bättre.

Kan även rekommendera tailorstore, beställt flera gånger därifrån och varit lika nöjd varje gång.

Har beställt en av de lyxigare tygen men har inte hunnit komma fram ännu. Hör av mig när jag får den. Sen kan du ju beställa provbitar för att själv bedöma kvalitén på tyget.

Ska på bröllop om tre veckor och kommer att bära en marinblå kostym och till detta en vit skjorta. Har inte bestämt mig för vilka typer av skor, oxford eller monkstraps. Heller inte vilken färg på dessa.

Hur som helst. Har ni några tips på trevlig slips som jag kan införskaffa?

Ska på bröllop om tre veckor och kommer att bära en marinblå kostym och till detta en vit skjorta. Har inte bestämt mig för vilka typer av skor, oxford eller monkstraps. Heller inte vilken färg på dessa.

Klädkod?

En beige slips?
Ties_Light_Brown_Tie_D161008_Suitsupply_Online_Store_1.jpg

Svarta lågskor (främst snörskor, helst oxfords) och mörk, diskret, gärna enfärgad slips (mörkblå, buteljgrön, vinröd?).

Tack! Några märken du rekommenderar och tycker du jag ska köra på siden, linne eller bomull? Angående näsduken, ska denna helst vara i samma material som slipsen?

Snyggt, grattis :) Gillar verkligen Christian Kimbers sneakers, är det MM på strandvägen du använt dig av?

Någon som har testat Uniqlo's linneskjortor? Tänker lite med storleken, har medium när det gäller casual skjortor men vill ha den lite lösare. Ska utomlands om några veckor och vill ha några tunna skjortor som jag kan glida omkring i. :)

Hur är Aspesi i storlek på jackor? Har googlat en del men får inget konkret svar. Funderar på att klicka hem den här:
11328226_6347730_1000.jpg
Normala men slimmade, finns hos Paul & Friends NK. Large var för tight över axlarna och XL för bred över magen för mig när jag provade deras jackor.

Har någon här erfarenhet av att beställa made-to-measure skjortor online? Verkar finnas en uppsjö av olika leverantörer och vet inte vilken jag ska välja. Mer casual än business är jag ute efter, alltså oxford, poplin osv. med buttondown. Har kikat på Tailorstore och förstått att det bara är vissa tyger/ skjortor som är OK, har någon tips? Ska kika upp Shirtonomy med

Senast ändrad:
Någon som har testat Uniqlo's linneskjortor? Tänker lite med storleken, har medium när det gäller casual skjortor men vill ha den lite lösare. Ska utomlands om några veckor och vill ha några tunna skjortor som jag kan glida omkring i. :)

Det är en skjorta som kostar vad? 300kr? Vad vill du veta? Vad är där att veta? Det är en billig skjorta helt enkelt.

Det är en skjorta som kostar vad? 300kr? Vad vill du veta? Vad är där att veta? Det är en billig skjorta helt enkelt.
Han frågade dock om storleken, inte kvalitén. Om du syftar på att han kan beställa ett antal i olika storlekar för att de är billiga så tycker jag att du bör tänka om.

Precis, tänker till 100% om storleken. Hur de är i kvalitetsnivå förstår jag redan när man ser priset. Tycker det verkar vara bra och billiga skjortor som går att svettas ner i värmen. :)

Såg riktigt bra ut! Hur mkt hamna den på? Såg att de erbjöd måttsydda byxor också, någon koll hur mycket det kostar?
Tyvärr ganska dyr, 1700 $. Men jämfört med många andra som till och med är dyrare så tycker jag ändå det är prisvärt. Ska du ha den kvalitén på hantverket och mockan samt måttsyd så får du svårt att hitta någon som inte ligger högre i pris.
Byxor tror jag låg på 250 $, har inte provat de så kan inte uttala mig om hur de är.

Tyvärr ganska dyr, 1700 $. Men jämfört med många andra som till och med är dyrare så tycker jag ändå det är prisvärt. Ska du ha den kvalitén på hantverket och mockan samt måttsyd så får du svårt att hitta någon som inte ligger högre i pris.
Byxor tror jag låg på 250 $, har inte provat de så kan inte uttala mig om hur de är.
Oj det var utanför min prisklass, men tack för infot

Har två stycken som jag köpte för ca 1 månad sedan. De är, i mitt tycke, sådär lösa/pösiga i modellensom en linneskjorta ska vara. Så min rekommendation är helt enkelt att du kör på M om det är din storlek

Tillbaka
Topp