Det är ingen deal om du får det om du bara kliver in i butiken - det är inprisat i produkten då.Tyckte inte riktig om den, fick en Nice deal från Lindberg att de skulle erbjuda gratis justering.
Follow along with the video below to see how to install our site as a web app on your home screen.
Notera: This feature may not be available in some browsers.
Välkommen till ett uppdaterat Klocksnack.se
Efter ett digert arbete är nu den största uppdateringen av Klocksnack.se någonsin klar att se dagens ljus.
Forumet kommer nu bli ännu snabbare, mer lättanvänt och framför allt fyllt med nya funktioner.
Vi har skapat en tråd på diskussionsdelen för feedback och tekniska frågeställningar.
Tack för att ni är med och skapar Skandinaviens bästa klockforum!
/Hook & Leben
Det är ingen deal om du får det om du bara kliver in i butiken - det är inprisat i produkten då.Tyckte inte riktig om den, fick en Nice deal från Lindberg att de skulle erbjuda gratis justering.
Det kostar annars att korrigera men förstår vad du mensrDet är ingen deal om du får det om du bara kliver in i butiken - det är inprisat i produkten då.
Är den i denim? Jag får verkligen inte ihop det i mitt huvud att skräddarsy ett plagg som verkar vara "unsanforized" från Shirtonomys sida .Fick äntligen hem min skjorta från Shirtonomy idag, vet någon hur mycket den krymper med ungefär?
Nej, poplin-tyg, deras white giza poplin om jag inte minns fel.Är den i denim? Jag får verkligen inte ihop det i mitt huvud att skräddarsy ett plagg som verkar vara "unsanforized" från Shirtonomys sida .
Snyggt! Deras denim-skjorta känns som jeopardy deluxe. Det var dit jag ville komma. Att skräddarsy en skjorta som ska sitta bra efter åtta tvättar eller vad som rekommenderas går lite emot att skräddarsy det hela.Nej, poplin-tyg, deras white giza poplin om jag inte minns fel.
Ja, denna ska dock vara i "rätt" storlek efter 5 tvättar. Är därför jag funderar på hur stor krympmån är, då jag ej vet om den är för liten eller sitter perfekt.Snyggt! Deras denim-skjorta känns som jeopardy deluxe. Det var dit jag ville komma. Att skräddarsy en skjorta som ska sitta bra efter åtta tvättar eller vad som rekommenderas går lite emot att skräddarsy det hela.
Att klä sig i svart är deprimerande.Hitta en kostym till slut från Morris (https://www.careofcarl.com/sv/artiklar/morris-paul-suit-solid-black.html) som satt riktigt bra. Bli ännu bättre efter lite justeringar. Aja till frågan, varför anses det "fel" att ha på sig svart kostym på t.ex fester eller liknande? Har läst lite själv på internet där åsikterna varierar kraftigt så vill passa på o fråga vad ni tycker.
Själv tycker jag att svart är ganska klassisk och snyggt.
Ja, svart har ju antingen en extremt formell roll, typ frack, som är en kvarleva från 1800-talets väldigt svarta herrmode. Eller så är svart en sorgfärg. Antingen klä sig helt i svart eller ha ett svart band runt armen för att visa att man sörjer. Därför är också svart färgen för begravningar.Att klä sig i svart är deprimerande.
Fick äntligen hem min skjorta från Shirtonomy idag, vet någon hur mycket den krymper med ungefär?
Okej, men hur mycket krymper den ungefär? Förstår att det är svårt att veta men rör det sig om flera centimeter eller bara någon?För mig har det räckt med 1-2 tvättar på white twill och 3 i fallet med oxford
Okej, men hur mycket krymper den ungefär? Förstår att det är svårt att veta men rör det sig om flera centimeter eller bara någon?
Okej, då kommer det förmodligen bli för smått i halsen, iallafall väldigt tight. Återkommer med hur mycket min krymper.Oklart, där jag märkte att det var skillnad var i halsen (blev tydligt då jag alltid har slips). 1-2 cm kanske
Inget fel på svart kostym, kan inte bli mer klassiskt än så med vit skjorta och svarta skor. Tror bara att vissa tycker det är roligare med lite färg som en blå och då även föredrar bruna skor framför svarta skor.Hitta en kostym till slut från Morris (https://www.careofcarl.com/sv/artiklar/morris-paul-suit-solid-black.html) som satt riktigt bra. Bli ännu bättre efter lite justeringar. Aja till frågan, varför anses det "fel" att ha på sig svart kostym på t.ex fester eller liknande? Har läst lite själv på internet där åsikterna varierar kraftigt så vill passa på o fråga vad ni tycker.
Okej, då kommer det förmodligen bli för smått i halsen, iallafall väldigt tight. Återkommer med hur mycket min krymper.
Tips på schyssta dojjor för en skön klassisk look med vit tshirt och svarta jeans, varit inne på converse men jag vet inte...vill se så där lite småhård ut som de gamla 50-tals ponnyboysen gjorde![]()
Bröstmåttet är exempelvis detsamma som det som anges i samband med beställningen, så det är inte alla mått som man har tagit höjd för vad gäller krympmånen. I mitt fall upplever jag skjortlängden som något kortare efter ett par tvättar. Inga skillnader i bröst- och axelbredd. Det sistnämnda kan bero på att jag valde ett delat ok? "Därutöver bidrar ett delat ok även med en något ökad komfort över skulderpartiet eftersom ett tyg är mer tänjbart i diagonal ledd."Okej, då kommer det förmodligen bli för smått i halsen, iallafall väldigt tight. Återkommer med hur mycket min krymper.
Det flesta ser inte speciellt bra ut i svart - det lakar ur de flesta med klassiskt skandinaviska eller nordeuropeiska drag (ljusa i hud, hår och ögon) och är svårt att använda ihop med annat än gråskala (och ev kanske mörkt grönt eller vinrött). Dessutom är det ju ett formellt fel, men det är inte därför jag rekommenderar att man köper en annan färg.Hitta en kostym till slut från Morris (https://www.careofcarl.com/sv/artiklar/morris-paul-suit-solid-black.html) som satt riktigt bra. Bli ännu bättre efter lite justeringar. Aja till frågan, varför anses det "fel" att ha på sig svart kostym på t.ex fester eller liknande? Har läst lite själv på internet där åsikterna varierar kraftigt så vill passa på o fråga vad ni tycker.
Om du inte har något emot att köpa begagnat så kan du utan problem hitta riktigt schyssta trenchcoats från Burberry och Aquascutum på Ebay och även blocket. En polare köpte en lätt begagnade marinblå Burberry från 2012 på Blocket för 3500 inklusive taggar och inköpskvitto. Skicket var klanderfritt, fanns inte en skråma på den. Så det är alltid ett alternativ.Jag letar efter en lite längre klassisk marinblå dubbelknäppt trenchcoat och hittar inte riktigt det jag söker. Jag skulle gärna köpa en Burberry eller Aquascutum men i nuläget känns 8000 till 20 000 lite mycket för denna typ av vara. Gissar också att man betalar mycket för själva varumärket i dessa fall.
![]()
Någon som har tips på en trenchcoat av god kvalité som ligger något billigare prismässigt, helst under 5000. Om någon kan motivera varför jag istället ändå ska köpa i första hand en Aquascutum för 8 500 lyssnar jag även gärna på sådana argument.
Om du inte har något emot att köpa begagnat så kan du utan problem hitta riktigt schyssta trenchcoats från Burberry och Aquascutum på Ebay och även blocket. En polare köpte en lätt begagnade marinblå Burberry från 2012 på Blocket för 3500 inklusive taggar och inköpskvitto. Skicket var klanderfritt, fanns inte en skråma på den. Så det är alltid ett alternativ.
Har själv en svart Burberry och är våldsamt nöjd. Grym kvalitet, håller borta regnet och är helt enkelt jävligt snygg!
Aquascutum är ett märke jag har en del plagg från, grym kvalité, passform, färg, allt är klanderfritt efter år av användande och tvättande.Tack för tipset. I första hand skulle jag dock vilja köpa nytt. Om kvalitetsskillnaden motiverar det kan jag tänka mig att gå upp lite i pris och köpa en Aquascutum. Är dock relativt lång och smal och har förstått att de är ganska breda. Fixar man detta med midjebältet utan att det ser konstigt ut?
Jag fick nyss hem min och har tvättat den två gånger hitintills, vilket bör räcka för krympmån för det tyget. Tyget tycker jag är väldigt bra, kragen lika så. Angående måtten tycker jag att de stämmer med det man skriver in, jag borde ha tagit någon cm större och funderar på att utnyttja passformsgarantin. Jag skulle säga att det bara är att köra på, mät utifrån din bäst sittande skjorta.Ngn som prövat att måtta skjorta hos Shirtonomy? Hur blev resultatet och hur känns skjortorna? Har tidigare måttat hos Stenströms och efter det känns det tyvärr som att alla andra skjortor sitter dåligt... men tyvärr lite dyrt för mig. Skulle vara kul om Shirtonomy kan mäta sig med dessa för då lär det bli några stycken. Så, ngn som testat och har relevanta jämförelser?
Ahh. Cool. Kommer i s f gå till deras showroom och få hjälp med måttningen, borde ju vara en fördel.Jag fick nyss hem min och har tvättat den två gånger hitintills, vilket bör räcka för krympmån för det tyget. Tyget tycker jag är väldigt bra, kragen lika så. Angående måtten tycker jag att de stämmer med det man skriver in, jag borde ha tagit någon cm större och funderar på att utnyttja passformsgarantin. Jag skulle säga att det bara är att köra på, mät utifrån din bäst sittande skjorta.
Tycker jag absolut att du ska! För samma pris som en standard-skjorta från t.ex. J. Lindeberg eller Gant så tycker jag att dessa är mycket bättre.Ahh. Cool. Kommer i s f gå till deras showroom och få hjälp med måttningen, borde ju vara en fördel.
Ska fan testa.