• Välkommen till ett uppdaterat Klocksnack.se

Efter ett digert arbete är nu den största uppdateringen av Klocksnack.se någonsin klar att se dagens ljus.
    Forumet kommer nu bli ännu snabbare, mer lättanvänt och framför allt fyllt med nya funktioner.

Vi har skapat en tråd på diskussionsdelen för feedback och tekniska frågeställningar.

Tack för att ni är med och skapar Skandinaviens bästa klockforum!

/Hook & Leben

Kläderna gör mannen

Behöver nya shorts inför utlands resorna jag har planerade, så hur ska jag tänka vid inköp av shorts ang längden? Vissa tycker att dom ska vara Magnum korta, vissa säger lite ovan knäna?
Vad är snyggast enligt er?

image.jpeg

image.jpeg

Behöver nya shorts inför utlands resorna jag har planerade, så hur ska jag tänka vid inköp av shorts ang längden? Vissa tycker att dom ska vara Magnum korta, vissa säger lite ovan knäna?

image.jpeg

image.jpeg
Beror väl på hur du ser ut i övrigt men har du lite muskler på benen tycker jag att nummer två är snyggare. Sen vad som är fashion och inte får någon annan svara på.

image.jpeg

image.jpeg

Det är ju helt klart en smaksak. Jag själv föredrar kortare just för att jag tycker det fungerar bra när jag matchar med en slapp linneskjorta i hettan. Jag bär oftast relativt tighta kläder i vanliga fall också bör tilläggas. :p

image.jpeg

image.jpeg
Helt klart bild 2. På kvinnor. ;)
På de flesta fullvuxna män, något längre men kanske inte nödvändigtvis lika långa som bild 1.
Beror på vad du matchar med och din kroppsform i övrigt.
T-shirt+flippflopps tycker jag funkar bättre med kortare shorts.

image.jpeg

image.jpeg
Som sagt smaken är som baken.
Nr 2 för min del eller nr 1 och vika upp byxbenet!

image.jpeg

image.jpeg

My 5 cents: Jag tycker 99/100 män ser för jävliga ut i shorts. Hörde av en Italienare att en "man bär shorts på stranden och på tennisbanan, i övrigt bär han långbyxor". Jag hatar normalt sett stilregler men följer devisen eftersom jag tycker shorts är förjävla fult på män. Istället för shorts i stan föreslår jag linnebyxor (gärna benvita!) eller chinos i lättare material. Gärna parat med en ledig skjorta och ett par car shoes, sneakers, eller liknande skor.

Och lite stilinspiration:
http://www.manolo.se/artiklar/artikel/20150311/garderobens-hornstenar-de-benvita-byxorna

Siden i slipsen, utan tvekan (men inte nödvändigtvis det allra blankaste - jag gillar lite strukturerade "grenadine"-kvalitéer). Näsduken vit och i bomull eller linne, enkelt och diskret vikt.
Är inne på Berg&Berg och kollar deras grenadine slipsar. Deras slipsar verkar, för priset, vara ett bra köp (enligt t ex Manolo). De har ju en grenadinemodell som heter "Garza Fina" och en som är lite grövre. Jag tänkte klicka hem en navy och en buteljgrön men kan inte bestämma mig för vilken grenadinemodell. Vilken hade du kört på?

Är det här helt off eller funkar det?

IMG_8728.JPG
I all välmening, dessa är mina åsikter om din kombination;
1. Skjortan har för liten krage för att bära med (den) kavaj
2. I mitt tycke knäpper man aldrig ända upp till halsen såvida du inte bär slips. Det tenderar att se tillknäppt (ok lite Göteborgsvits där..) samt nördigt. Skjortans krage är dessutom för liten för att få plats med slips. Inget fel på skjortan annars, perfekt casual till jeans eller chinos!
3. Mörkblå skjorta till svart kavaj är ingen lyckad kombo
4. Kavajen ser för stor ut över axlarna. Dessutom ser den för kraftig och varm för säsongen?

Däremot var bröstnäsduken bra och modernt vikt och dessutom av tidlös klassisk bröstnäsdukfärg!
:)

I all välmening, dessa är mina åsikter om din kombination;
1. Skjortan har för liten krage för att bära med (den) kavaj
2. I mitt tycke knäpper man aldrig ända upp till halsen såvida du inte bär slips. Det tenderar att se tillknäppt (ok lite Göteborgsvits där..) samt nördigt. Skjortans krage är dessutom för liten för att få plats med slips. Inget fel på skjortan annars, perfekt casual till jeans eller chinos!
3. Mörkblå skjorta till svart kavaj är ingen lyckad kombo
4. Kavajen ser för stor ut över axlarna. Dessutom ser den för kraftig och varm för säsongen?

Däremot var bröstnäsduken bra och modernt vikt och dessutom av tidlös klassisk bröstnäsdukfärg!
:)

Hahaha inte många rätt alltså. Får omvärdera totalt här, det är mina elevers bal idag så egentligen är det inte så viktigt men kan vara nyttigt att hålla koll inför framtiden. Tack för hjälpen! :)

Vart köper ni strumpor? Inte uniqlo (de där 10 packen är lite tjocka)
Gärna lite tunnare material och inte 150kr/paret :(
Kanske inte finns något vettigt under det priset som håller ?

Är det här helt off eller funkar det?

IMG_8728.JPG
Byt skjorta till en ljusare och lämna översta knappen uppknäppt om du inte har slips.
Om du tänkt att köra svart kavaj ute blir det väldigt vintrig look på det.
Snygg skjorta men jag skulle matcha den med jeans eller chinos.

Vet inte hur dina skjortor ser ut men att flasha en bröstvårta vid två knappar uppknäppta känns helt omöjligto_O
Visst. Och jag har själv två knappar uppknäppta ibland. Men inte till kavaj, det tror jag är förbehållet David Beckham 2001, liksom diamantörhänge på karlar.

Tillbaka
Topp