• Välkommen till ett uppdaterat Klocksnack.se

Efter ett digert arbete är nu den största uppdateringen av Klocksnack.se någonsin klar att se dagens ljus.
    Forumet kommer nu bli ännu snabbare, mer lättanvänt och framför allt fyllt med nya funktioner.

Vi har skapat en tråd på diskussionsdelen för feedback och tekniska frågeställningar.

Tack för att ni är med och skapar Skandinaviens bästa klockforum!

/Hook & Leben

Kläderna gör mannen

Varför kan inte den andra bestman matcha dig? ;)
För att han inte vill köpa en ny kostym, helt ärligt var det mitt fel också för att jag i början gick med på svart kostym så får nog skylla mig själv.. Men alltså rosa fluga..
Har bara en kavaj från TTC men har rekommenderat kollegor som inte vill lägga så mkt på en kostym att handla där. Det har sett helt ok ut efter lite ändringar.
http://www.brothers.se/shoplook/index/index/lookid/309728
Hur mycket mer i pris tror du jag behöver gå upp för att få kostym i lite bättre kvalité?

För att han inte vill köpa en ny kostym, helt ärligt var det mitt fel också för att jag i början gick med på svart kostym så får nog skylla mig själv.. Men alltså rosa fluga..

Hur mycket mer i pris tror du jag behöver gå upp för att få kostym i lite bättre kvalité?
Tror den där kommer funka fint. Om du ska bränna pengar på kostymer är det väl trots allt roligare att bränna de stora pengarna på en kostym som är mer mångsidig än en svart inför framtiden?

Kan du inte trä några såna här på ett snöre och ha som slips? Matchar kalas.
image.jpg

Har liksom inte några val då det är svart kostym som gäller. Men om ni nu satt i min sits hur skulle nu lösa detta?

Satt jag i din sits hade jag kört på det bruden vill och satsa fullt på att göra dagen så bra för henne som möjligt
Resten är oviktigt
Köp en snygg svart kostym så har du den sen , förhoppningsvis behöver du bara 1

Har liksom inte några val då det är svart kostym som gäller. Men om ni nu satt i min sits hur skulle nu lösa detta?
Hade köpt en enkel svart kostym på typ Brothers om den satt ok.
Sen hade jag tagit av flugan så fort folk börjar bli lite runda om fötterna.

Precis köp en svart TTC på Brothers så har du en ok kostym för bröllopet och nästa begravning.
Jag har också en svart kostym i garderoben, ett felköp i unga dagar men behändigt vid tråkiga tillställningar i kyrkan.

Satt jag i din sits hade jag kört på det bruden vill och satsa fullt på att göra dagen så bra för henne som möjligt
Resten är oviktigt
Köp en snygg svart kostym så har du den sen , förhoppningsvis behöver du bara 1
Frågan är då vart kan man köpa en fin svart kostym? Kikat runt lite och det är väl ganska begränsad just när det gäller färgen svart..
Precis köp en svart TTC på Brothers så har du en ok kostym för bröllopet och nästa begravning.
Jag har också en svart kostym i garderoben, ett felköp i unga dagar men behändigt vid tråkiga tillställningar i kyrkan.
TTC passade inte riktigt så frågan är vilka andra alternativ har man? Vill helst köpa en liten mer high end kostym som sagt känns som att man ändå behöver en schysst i svart.
Tyvärr är det nog bara att vika sig för bruden i detta fall. Även om det kommer se gräsligt ut
Ja exakt, bara och gilla läget

Frågan är då vart kan man köpa en fin svart kostym? Kikat runt lite och det är väl ganska begränsad just när det gäller färgen svart..

TTC passade inte riktigt så frågan är vilka andra alternativ har man? Vill helst köpa en liten mer high end kostym som sagt känns som att man ändå behöver en schysst i svart.

Ja exakt, bara och gilla läget
Vilka är begränsningarna i tid och pengar?

Oscar Jacobson så är du strax under 6

@Chami är inte helt fel på det. Ex Edmund/Damien (3050/537) finns som lagervara i en fin superkvalité från Vitale Barberis Canonico (8515) i svart. Kostar 5500 för kavaj ocg byxa
Var förbi Sture P idag och kollade runt lite och hittade tyvärr inga intresseranta kostymer i svart. Däremot testade jag en smoking från Lindberg och den satt otroligt bra. Funderar på om man ska köpa den då den förhoppningsvis kommer att användas mycket mer än en svart kostym ( se det lite som en långsiktigt investering liksom :-D) eller vad tycker ni? Kommer ju se förjävligt ut en gång men resterande gångerna (typ nyår, då man inte blir tvingad till rosa) blir förmodligen mycket bättre. Kommer inte se bra ut oavsett så varför inte tänka lite längre fram

Var förbi Sture P idag och kollade runt lite och hittade tyvärr inga intresseranta kostymer i svart. Däremot testade jag en smoking från Lindberg och den satt otroligt bra. Funderar på om man ska köpa den då den förhoppningsvis kommer att användas mycket mer än en svart kostym ( se det lite som en långsiktigt investering liksom :-D) eller vad tycker ni? Kommer ju se förjävligt ut en gång men resterande gångerna (typ nyår, då man inte blir tvingad till rosa) blir förmodligen mycket bättre. Kommer inte se bra ut oavsett så varför inte tänka lite längre fram
Hade du inte redan köpt en smoking från SS? Du får tänka på att kostymer sällan/aldrig sitter bra direkt från hyllan utan behöver justeras hos skräddaren.

Tillbaka
Topp