• Välkommen till ett uppdaterat Klocksnack.se

Efter ett digert arbete är nu den största uppdateringen av Klocksnack.se någonsin klar att se dagens ljus.
    Forumet kommer nu bli ännu snabbare, mer lättanvänt och framför allt fyllt med nya funktioner.

Vi har skapat en tråd på diskussionsdelen för feedback och tekniska frågeställningar.

Tack för att ni är med och skapar Skandinaviens bästa klockforum!

/Hook & Leben

Kläderna gör mannen

Mörkgröna var väldigt trevlig. Har alldeles för många slipsar för att tänka på att köpa några nya tyvärr, får isåfall rensa lite först. Sen så är tyvärr min nuvarande arbetsplats lika hård på klädkoder som motsvarande i london/ny :grumpy:

Tack. Kör lite samma taktik, rensar ut slipsar som är slitna eller sämre kvalitet, men har väl en 30-35 st att varva mellan iaf ;)

• Like
Reactions: Oew
Det uppstod en disskusion gällande dubbelknäppt vs enkelknäppt när man ska gifta sig. Att man ej kan/passar inte med dubbelknäppt om man gifta sig? Stämmer detta verkligen?

Det uppstod en disskusion gällande dubbelknäppt vs enkelknäppt när man ska gifta sig. Att man ej kan/passar inte med dubbelknäppt om man gifta sig? Stämmer detta verkligen?
Det är ju mest en smaksak. Dubbelknäppt är ju asjobbigt att sitta i och fult att knäppa upp. Inte mitt första val vid en tillställning med middag... :)

Klippte några sköna hos Berg&Berg

#2.PNG
#1.PNG
Överväger starkt den senare, men slängde iväg en beställning så sent som igår och är rätt tveksam till linneslipsar. Blir de inte skrynkliga?

Överväger starkt den senare, men slängde iväg en beställning så sent som igår och är rätt tveksam till linneslipsar. Blir de inte skrynkliga?

Har tidigare en i linne från Berg&Berg som inte skrynklar sig så mkt så har inte varit ett problem för just mig

Någon som har erfarenhet av linnekavaj från H&M eller andra billiga alternativ? Skall på ett bröllop i sensommar där man skall vara sommarfin. Tänkte komma undan billigt då jag går ner i vikt och kommer förhoppningsvis krympa ur kläderna väldigt fort. Samtidigt vill jag inte bli utskrattad :)
Screenshot_20160701-135529.png

Tänkte något dylikt med ljusa chinos, skjorta och slips. Till det mörkbruna Kemptons i mocka.

Eller måste man gå på en kvalitetskavaj/kostym för att vara sommarfin en dag?

Jag har fruktansvärd erfarenhet från H&M:s kavajer. Gå in och titta på Massimo Dutti istället, där har du ungefär samma prisbild men betydligt bättre passform.

På tal om slipsar så fixade jag ihop lite förvaring för accessoarer - Ikea fick hjälpa till för att snabba på. Avdelare kanske jag bygger själv framöver men ville få till funktionen samma dag istället för att vänta på att jag ska hinna snickra...

Vet inte om jag ska förvara klockband mm i översta lådan eller vad annars som kan platsa - får sova på saken.

image.jpeg

Jag behöver lite tips på bälten och då främst bälten i läder:). Har sedan tidigare ett från Mulberry men tänkte nu utöka garderoben med några till. Då jag tänkte köpa ett par stycken samtidigt så vill jag nog hålla ner priset lite. Är det någon som har erfarenhet av bälten från Anderson´s? http://www.andersonheritage.it/home.html
Jag har ett flätat läderbälte från Anderson's, bra kvalité. Bör gå att hitta på rean om du har tur.

Är på jakt efter en schysst kostym!
Mörkblå, enkelknäppt, två knappar, bra kvalla, max 7500kr.

Ska in på stan (Sthlm) i veckan och leta och behöver alltså lite tips. Vill inte ha något gubbigt, om ni fattar vad jag menar

Är på jakt efter en schysst kostym!
Mörkblå, enkelknäppt, två knappar, bra kvalla, max 7500kr.

Ska in på stan (Sthlm) i veckan och leta och behöver alltså lite tips. Vill inte ha något gubbigt, om ni fattar vad jag menar

Kör mitt vanliga tips på OJ
Men tycker Gabucci har haft snygga när jag har varit där
Deras egna linje borde gå inom budget

Det ligger fortfarande en Danolis Safari Jacket på Linnégatans rea, ett plagg som redan är otroligt prisvärt till fullpris. Tillverkade i Italien hos ett mindre familjeföretag mellan varven av pasta & vin. Och som jag har förstått det kommer dessutom kollektionerna i väldigt små upplagor.

http://www.linnegatan2.se/sale/danolis-safari-jacket
Min är storlek 48, med en perfekt passform (180 cm).

Jag har lyckats fånga deras Danolis Shacket sedan tidigare & även Safari Jacket.

Safari
danolis-safari-2.jpg

Shacket
Shacket.2.jpeg

Det ligger fortfarande en Danolis Safari Jacket på Linnégatans rea, ett plagg som redan är otroligt prisvärt till fullpris. Tillverkade i Italien hos ett mindre familjeföretag mellan varven av pasta & vin. Och som jag har förstått det kommer dessutom kollektionerna i väldigt små upplagor.

http://www.linnegatan2.se/sale/danolis-safari-jacket
Min är storlek 48, med en perfekt passform (180 cm).

Jag har lyckats fånga deras Danolis Shacket sedan tidigare & även Safari Jacket.

Safari
danolis-safari-2.jpg

Shacket
Shacket.2.jpeg

Vart riktigt sugen, det är kaffepengar för ett plagg som detta. Men tror 50 blir alldeles för grovt för mig då jag är 189cm och pendlar mellan 48/50 i storlek beroende på passform. Denna ser väldigt rak ut, skulle den varit trång i axlarna skulle nog en 50 fungera. :)

Vart riktigt sugen, det är kaffepengar för ett plagg som detta. Men tror 50 blir alldeles för grovt för mig då jag är 189cm och pendlar mellan 48/50 i storlek beroende på passform. Denna ser väldigt rak ut, skulle den varit trång i axlarna skulle nog en 50 fungera. :)
Det låter som att 50 skulle passa bra. Slå en signal till Linnégatan & be om axelmåttet. Axelmåtten var lite korta när jag måttade & jämförde med mina Aspesi M65.

Kan någon förklara varför vissa väljer träningsskor/converse till en snygg kostym?
:) Eller är jag bara gnällig och gammaldags som tycker det ser lite knepigt ut ;)

Kan någon förklara varför vissa väljer träningsskor/converse till en snygg kostym?
:) Eller är jag bara gnällig och gammaldags som tycker det ser lite knepigt ut ;)
Converse och träningsskor förstår jag inte utseendemässigt men det är smaksak, men ett par dressade sneakers tycker jag ser riktigt bra ut!

Senast ändrad:
Converse och träningsskor förstår jag inte, men ett par dressade sneakers tycker jag ser riktigt bra ut!
Det finns ingenting som heter dressade sneakers. Inte ens om de är från Buttero eller liknande och kostar som ett par randsydda skor. Möjligen finns det mer neutrala dojor. Men vita sneakers till en snygg kostym blir lite Lasse Kroner...

Antingen för att de...
1. tycker det är bekvämt
2. tycker det är snyggt
3...eller som du, ser ett egenvärde i att inte göra som andra.
Bekvämt kanske det kan vara, har ingen uppfattning om det men särkilt snyggt är det väl inte.
Har även noterat att en del kör med skjortan utanför byxorna till kavaj....jag ser ingen tillfälle då skjortan kan vara utanför byxorna, upplys mig gärna!
:)
Det sista kan absolut vara sant.

Det finns ingenting som heter dressade sneakers. Inte ens om de är från Buttero eller liknande och kostar som ett par randsydda skor. Möjligen finns det mer neutrala dojor. Men vita sneakers till en snygg kostym blir lite Lasse Kroner...
Beror självklart på vem som bär det men till mig själv, 17 år, tycker jag att det ser mycket bättre ut än ett par svarta oxford eller liknande.

Haha, sa så till några juniorer på jobbet, att det såg ut som Lasse Kroner. De bara tittade på mig oförstående, var tydligen innan deras tid. Slutsats: man är gammal, gnällig och konservativ. :D

Tillbaka
Topp