• Välkommen till ett uppdaterat Klocksnack.se

Efter ett digert arbete är nu den största uppdateringen av Klocksnack.se någonsin klar att se dagens ljus.
    Forumet kommer nu bli ännu snabbare, mer lättanvänt och framför allt fyllt med nya funktioner.

Vi har skapat en tråd på diskussionsdelen för feedback och tekniska frågeställningar.

Tack för att ni är med och skapar Skandinaviens bästa klockforum!

/Hook & Leben

Kläderna gör mannen

Beror självklart på vem som bär det men till mig själv, 17 år, tycker jag att det ser mycket bättre ut än ett par svarta oxford eller liknande.
Absolut. Till jeans.
Jag har själv sneakers ofta.
Till kostym kör jag klassiska skor.
Vill man se utklädd eller riktigt spexig ut kan man ju köra kostym, utanpåskjorta, för smala och korta byxor, utan strumpor och med vita dojor. Och toppa med en ball keps och ett gäng armband.
Vill man se ut som att man är vuxen låter man bli.

Absolut. Till jeans.
Jag har själv sneakers ofta.
Till kostym kör jag klassiska skor.
Vill man se utklädd eller riktigt spexig ut kan man ju köra kostym, utanpåskjorta, för smala och korta byxor, utan strumpor och med vita dojor. Och toppa med en ball keps och ett gäng armband.
Vill man se ut som att man är vuxen låter man bli.
Helt sant!
Jag har dock erfarenhet av att en del har löpskor till kostymen till och från jobbet men då har man med sig sina Oxfords i en skopåse och byter om till dessa illa kvickt när man anländer till kontoret.

Det finns ingenting som heter dressade sneakers. Inte ens om de är från Buttero eller liknande och kostar som ett par randsydda skor. Möjligen finns det mer neutrala dojor. Men vita sneakers till en snygg kostym blir lite Lasse Kroner...
Först & främst. En dressad sneaker. Kan du ge något exempel vad en dressad sneaker är för dig (även om du ogillar uttrycket)?

Dressade sneakers är ett bra namn på en mer städad sneaker, som är mer mångsidig att klä både upp & ner. I stället för att vara inne & peta i varenda inlägg där någon nämner ordet dressad sneaker har jag två förslag till dig.

1. Fram med ritblock, brainstorma & kom hitta ett bättre ord än dressad sneaker - där budskapet blir med tydligt
2. Yttra dig inte om du har något vettigt att tillföra.:angel:

Jag stämmer med i kören.

Se till att få det rätt om du slänger med uttryck som är äldre än uttrycket sneaker.:pirate:

Först & främst. En dressad sneaker. Kan du ge något exempel vad en dressad sneaker är för dig (även om du ogillar uttrycket)?

Dressade sneakers är ett bra namn på en mer städad sneaker, som är mer mångsidig att klä både upp & ner. I stället för att vara inne & peta i varenda inlägg där någon nämner ordet dressad sneaker har jag två förslag till dig.

1. Fram med ritblock, brainstorma & kom hitta ett bättre ord än dressad sneaker - där budskapet blir med tydligt
2. Yttra dig inte om du har något vettigt att tillföra.:angel:

Se till att få det rätt om du slänger med uttryck som är äldre än uttrycket sneaker.:pirate:
Oj, ord och inga visor här ;)

Sneakers och kostym? Självklart! Oxfords och kostym? Lika självklart. Som alltid - känsla, känsla, känsla. Och tillfälle.

Jag skulle själv inte bära sneakers till en klassisk brittisk passform när det gäller kostym, det blir lite högstadiedisco när ni lånade farsans kostym... En lättare konstruktion - lite italiensk ni vet. Mjuk axel, ofodrad och kanske till och med i bomull. Det blir lättare att bära upp med sneakers. Det blir lite ledigare.

Lite bilder för inspo:

image.png
image.png
image.png

Som vanligt är det delade läger. Antingen gillar man det, eller inte. Jag själv är tillräckligt säker i mig själv för att uppskatta både och!

Varför välja?

Bekvämt kanske det kan vara, har ingen uppfattning om det men särkilt snyggt är det väl inte.
Har även noterat att en del kör med skjortan utanför byxorna till kavaj....jag ser ingen tillfälle då skjortan kan vara utanför byxorna, upplys mig gärna!
:)
Det sista kan absolut vara sant.
Fan, du kör väl gula brallor och lacostepikéer? Kanske ska sitta ner i båten. ;)

På tal om slipsar så fixade jag ihop lite förvaring för accessoarer - Ikea fick hjälpa till för att snabba på. Avdelare kanske jag bygger själv framöver men ville få till funktionen samma dag istället för att vänta på att jag ska hinna snickra...

Vet inte om jag ska förvara klockband mm i översta lådan eller vad annars som kan platsa - får sova på saken.

image.jpeg
Är byrån Ikea? Vad heter den? Ser rätt smidig ut och kanske skulle fylla en funktion hos mig.

På tal om slipsar så fixade jag ihop lite förvaring för accessoarer - Ikea fick hjälpa till för att snabba på. Avdelare kanske jag bygger själv framöver men ville få till funktionen samma dag istället för att vänta på att jag ska hinna snickra...

Vet inte om jag ska förvara klockband mm i översta lådan eller vad annars som kan platsa - får sova på saken.

image.jpeg

Är byrån Ikea? Vad heter den? Ser rätt smidig ut och kanske skulle fylla en funktion hos mig.
Jag hittade...

Klart man kan ha sneakers till kostym! Jag är lite trött på den så formella inställningen. Det handlar precis som @christian-h säger ovan om tillfällen. Inget när du träffar kunderna på jobbet direkt, men annars kan det vara rätt snyggt. Beroende på sneakers, och vilken kostym givetvis.

På tal om hela sneakers/kostym-diskussionen så är det betydligt lättare att lyckas tvärtom, alltså ifall om man vill vara casual. Exempel bruna dubbelmunkar, trendiga jeans och tshirt/skjorta.
6fef7b5ce39639c04e394466dd1c9ee7.jpg

Tillbaka
Topp