tobb3
Basic
Syftar du på att dessa är "fulvarianten"?Sådana här, typ?![]()
Follow along with the video below to see how to install our site as a web app on your home screen.
Notera: This feature may not be available in some browsers.
Välkommen till ett uppdaterat Klocksnack.se
Efter ett digert arbete är nu den största uppdateringen av Klocksnack.se någonsin klar att se dagens ljus.
Forumet kommer nu bli ännu snabbare, mer lättanvänt och framför allt fyllt med nya funktioner.
Vi har skapat en tråd på diskussionsdelen för feedback och tekniska frågeställningar.
Tack för att ni är med och skapar Skandinaviens bästa klockforum!
/Hook & Leben
Syftar du på att dessa är "fulvarianten"?Sådana här, typ?![]()
Är uppe minst en gång varannan vecka så springer runt en del i stanLäste lite snabbt, du var ju bara på visit här uppe.. ;D Det var ju synd.
Angående byxor, vad du än gör SNÄLLA köp INTE fula beigefärgade chinos med låg midja (HM typ), om det ska vara beige gå gärna mer ut det ljusa hållet och se till att ha rätt benvidd och längd på dem, gör stor skillnad!
Du bestämmer.Syftar du på att dessa är "fulvarianten"?
I sammanhanget gör de sig bra, ser varken låga eller höga ut, sitter ju inte på röven iaf..Du bestämmer.![]()
Det är HM i alla fall & jag är faktiskt väldigt nöjd. Min tanke är att byxorna ska överleva sommaren, sen är resten struntsamma.I sammanhanget gör de sig bra, ser varken låga eller höga ut, sitter ju inte på röven iaf..
Det är HM i alla fall & jag är faktiskt väldigt nöjd. Min tanke är att byxorna ska överleva sommaren, sen är resten struntsamma.
Jag har klivit upp ett gäng pannor senaste året & vill inte lägga större summor på byxor just, då dom mest troligt är för stora snart.
Jag tvättar alltid plaggen ut och in för att minimera slitage. Alltid 30 grader, 0 grader vid denim.Tvätt/tork-råd piké/skjorta. Finns det något som är bättre än det andra. Kragen vikt eller uppåt under tvättning/torkning? Knappar knäppta/uppknäppta?
Angående piké så tycker jag kragen på min Asket blev kass efter en tvätt (tror 40 grader) medan min A days March klarade sig bra (tror 30 grader). Inte jag som tvättade.
30 c är optimala temparteturen för dagens kläder, då kan typ inget gå sönder hahaTvätt/tork-råd piké/skjorta. Finns det något som är bättre än det andra. Kragen vikt eller uppåt under tvättning/torkning? Knappar knäppta/uppknäppta?
Angående piké så tycker jag kragen på min Asket blev kass efter en tvätt (tror 40 grader) medan min A days March klarade sig bra (tror 30 grader). Inte jag som tvättade.
Tvätt/tork-råd piké/skjorta. Finns det något som är bättre än det andra. Kragen vikt eller uppåt under tvättning/torkning? Knappar knäppta/uppknäppta?
Jag har fått en oljefläck på en Pike, det syns inte så mycket men det stör mig något enormt. Kan man göra något åt det? Gick ej bort i första tvätten.Skjorta hängtorkas/stryks, piké plantorkas. Vill du att piké ska "sätta sig" i materialet är torktumling ett bra alternativ.
Tvätt/tork-råd piké/skjorta. Finns det något som är bättre än det andra. Kragen vikt eller uppåt under tvättning/torkning? Knappar knäppta/uppknäppta?
Kör på en ofodrad i fresco ull, jag har en själv från oscar jacobson som jag använder utan problem på sommaren andas sjukt bra.Jag ska på ett bröllop utomlands i sommar. Det kommer inte vara superstrikt klädkod och jag kommer heller inte kunna ta med mig en kostym dit.
Därför tänker jag köra på en marinblå blazer/kavaj, ljusa chinos en ljusblå skjorta och sedan en slips. Hur tycker ni det låter? Ska man köra på vit skjorta för ett mer dressat intryck?
Det kommer dessutom vara väldigt varmt så jag funtar på att köra en linnekavaj, funkar det eller ska man köra på en traditionell blazer/kavaj? Jag tänker främst om det ser för casual ut eller om det inte går så bra ihop med slipsen.
Svårt att få linnekavaj att lira på bra sätt med slips tycker jag. Bättre med fresco som @Vincent påpekar. Köp en mörkblå så har du ett ovanligt mångsidigt plagg.Jag ska på ett bröllop utomlands i sommar. Det kommer inte vara superstrikt klädkod och jag kommer heller inte kunna ta med mig en kostym dit.
Därför tänker jag köra på en marinblå blazer/kavaj, ljusa chinos en ljusblå skjorta och sedan en slips. Hur tycker ni det låter? Ska man köra på vit skjorta för ett mer dressat intryck?
Det kommer dessutom vara väldigt varmt så jag funtar på att köra en linnekavaj, funkar det eller ska man köra på en traditionell blazer/kavaj? Jag tänker främst om det ser för casual ut eller om det inte går så bra ihop med slipsen.
Nej för fan. Jag kör på samma spår gällande vissa plagg nu.Någon som har erfarenhet av linnekavaj från H&M eller andra billiga alternativ? Skall på ett bröllop i sensommar där man skall vara sommarfin. Tänkte komma undan billigt då jag går ner i vikt och kommer förhoppningsvis krympa ur kläderna väldigt fort. Samtidigt vill jag inte bli utskrattad
![]()
Tänkte något dylikt med ljusa chinos, skjorta och slips. Till det mörkbruna Kemptons i mocka.
Eller måste man gå på en kvalitetskavaj/kostym för att vara sommarfin en dag?
Om brudparet lämnat den kryptiska icke-vedertagna koden "sommarfin" kan du ha på dig precis vad som helst. Jag hade plockat en av mina ljusare grå kostymer men vet man med sig att församlingen kommer vara klädda i allt mellan piké och kostym så är det väl inte ditt problem att passa in?Någon som har erfarenhet av linnekavaj från H&M eller andra billiga alternativ? Skall på ett bröllop i sensommar där man skall vara sommarfin. Tänkte komma undan billigt då jag går ner i vikt och kommer förhoppningsvis krympa ur kläderna väldigt fort. Samtidigt vill jag inte bli utskrattad
![]()
Tänkte något dylikt med ljusa chinos, skjorta och slips. Till det mörkbruna Kemptons i mocka.
Eller måste man gå på en kvalitetskavaj/kostym för att vara sommarfin en dag?
Nej. Är inte rädd för att inte passa in. Snarare att en kavaj från H&M eller dylikt ser obra utOm brudparet lämnat den kryptiska icke-vedertagna koden "sommarfin" kan du ha på dig precis vad som helst. Jag hade plockat en av mina ljusare grå kostymer men vet man med sig att församlingen kommer vara klädda i allt mellan piké och kostym så är det väl inte ditt problem att passa in?
Om du vill komma undan "billigt" rekommenderar jag en mellangrå eller mörkblå kostym. Du behöver inte köpa H&M eller Dressmann men det finns en hel del billigt att hitta på rean nu, från Brothers och upp till lite vettigare grejer från t ex Sir, Tiger eller OJ. 2-3000 för en hyfsad kostym borde inte vara omöjligt och om du köper en neutral kan du matcha den med något "sommarfint" men ändå ha den många gånger framöver.Nej. Är inte rädd för att inte passa in. Snarare att en kavaj från H&M eller dylikt ser obra utÄr själv inte alls van att gå i kavaj men egentligen gillar jag kvalitet samtidigt som kvalitet blir dyrt för endast ett tillfälle.
Tack för tips! Vi får se hur jag gör. Hade jag stått still i vikt hade jag köpt en bättre mörkblå kostym för att kunna använda den under en längre tid. Köper jag en kostym för detta tillfälle kommer den troligen endast användas vid detta tillfälle.Om du vill komma undan "billigt" rekommenderar jag en mellangrå eller mörkblå kostym. Du behöver inte köpa H&M eller Dressmann men det finns en hel del billigt att hitta på rean nu, från Brothers och upp till lite vettigare grejer från t ex Sir, Tiger eller OJ. 2-3000 för en hyfsad kostym borde inte vara omöjligt och om du köper en neutral kan du matcha den med något "sommarfint" men ändå ha den många gånger framöver.
Personligen tycker jag den är för kort på bilden, men du kan absolut hitta en billig blazer av lite mer klassiskt snitt.Nej. Är inte rädd för att inte passa in. Snarare att en kavaj från H&M eller dylikt ser obra utÄr själv inte alls van att gå i kavaj men egentligen gillar jag kvalitet samtidigt som kvalitet blir dyrt för endast ett tillfälle.
Är det bättre och hänga på galge alltså? Jag viker alltid mina och lägger som i butiken. Nackdelen med det är dock att de lätt blir skrynkligt.Komplementering till ovanstående råd. Knäpp översta el helst översta två vid torkning och garderobhäng. Jag slarvar med det vid tvätt vilket iof kan vara lite överkurs. Skjortkragen och kringliggande håller formen bättre då.
Finns en rolig kille som har gjort massor videor.Nytt försök på fråga om hur jag ska knyta min slips till bröloppet, kommer ha skjortan och slipsen nedan tillsammans med en mörkblå kostym som är hos skräddaren nu. Youtube tutorial eller dylikt uppskattas
![]()
@Viktor.L
Hade satsat på en four-in-hand. Beror dock på kroppsformen hos dig ocksåNytt försök på fråga om hur jag ska knyta min slips till bröloppet, kommer ha skjortan och slipsen nedan tillsammans med en mörkblå kostym som är hos skräddaren nu. Youtube tutorial eller dylikt uppskattas
![]()
@Viktor.L
Nytt försök på fråga om hur jag ska knyta min slips till bröloppet, kommer ha skjortan och slipsen nedan tillsammans med en mörkblå kostym som är hos skräddaren nu. Youtube tutorial eller dylikt uppskattas
@Viktor.L