• Välkommen till ett uppdaterat Klocksnack.se

Efter ett digert arbete är nu den största uppdateringen av Klocksnack.se någonsin klar att se dagens ljus.
    Forumet kommer nu bli ännu snabbare, mer lättanvänt och framför allt fyllt med nya funktioner.

Vi har skapat en tråd på diskussionsdelen för feedback och tekniska frågeställningar.

Tack för att ni är med och skapar Skandinaviens bästa klockforum!

/Hook & Leben

Kläderna gör mannen

Hade satsat på en four-in-hand. Beror dock på kroppsformen hos dig också:)
Allright här har du en nytagen body shot. 189 cm och 90ish kilo. Inte vägt mig på något år. Kvalar jag in för en four-in-hand eller måste jag basta dagarna innan bröllopet? :)

glUflUQ.jpg

Usch har aldrig fattat windsor...:cool: svårt å få karaktär med den tycker jag. Four-in-hand självklart, önskas tjockare går den att göra dubbel.
https://thearmoury.com/content/projects
Här hittar du inspiration från ett antal välklädda män!
Half windsor är också ett bra komplement, men tycker man får prova sig fram lite beroende på slips.
Snygg skjorta förresten :) gillar manschetterna starkt.

Jag har fått en oljefläck på en Pike, det syns inte så mycket men det stör mig något enormt. Kan man göra något åt det? Gick ej bort i första tvätten.
Har du något tips att delge :)

Beroende på färg lägg den i en hink med vatten och lite vanish , tycker oftast det är fantastiskt på fläckar. Dock kan vissa mörkare tyger blekas lite, framförallt om de ligger längre (något dygn brukar jag ta på ljusa, annars ca 4h).

Beroende på färg lägg den i en hink med vatten och lite vanish , tycker oftast det är fantastiskt på fläckar. Dock kan vissa mörkare tyger blekas lite, framförallt om de ligger längre (något dygn brukar jag ta på ljusa, annars ca 4h).
Bra tips, tvättar du som vanligt efter det eller sköljer du bara av? Den är grön men får gärna blekas lite då jag gillar den looken på piké.
Provar direkt.

Edit! Den ligger i vatten och vanish nu :) det kan liksom inte bli sämre så tackar så mycket på förhand.

Senast ändrad:
Bra tips, tvättar du som vanligt efter det eller sköljer du bara av? Den är grön men får gärna blekas lite då jag gillar den looken på piké.
Provar direkt.

Edit! Den ligger i vatten och vanish nu :) det kan liksom inte bli sämre så tackar så mycket på förhand.

Jag slänger in dem i tvätten direkt efter. Är fläcken väldigt djup kör längre tid, vit t-shirt/skjorta med tomat och melonfläck (vilka är ett helvete få bort) blev kritvita ex. för egen del efter ett dygn i bad (1:a försöket misslyckat då det låg för kort tid. Vanlig tvätt bet ej heller).

Lycka till, som du säger värt ett försök om ändå fläcken är störande :)

Tack för tvätt/torktipsen. Vi brukar alltid tvätta allt ut o in, mörkt i 30 och grått/vitt i 40. Askets piké i grått verkade inte pallat 40 riktigt (står 30 i den). Plantorka piké blir dock svårt. Antingen torkskåp eller hängtorkas. Alla skjortor hängtorkas.

Kommer behöva köpa en frack nu under sommaren, har dock ingen koll på vad för märke eller "stil" man ska leta efter. Bor i Göteborg och tänkte kanske titta på Ströms (om de har frack?) eller på Tony's högtidskläder på vad

Kommer behöva köpa en frack nu under sommaren, har dock ingen koll på vad för märke eller "stil" man ska leta efter. Bor i Göteborg och tänkte kanske titta på Ströms (om de har frack?) eller på Tony's högtidskläder på Vasaplatsen som jag fått tips om. Men vad säger KS, något jag bör tänka på? :)

Någon som vet vart man kan få tag på längre uddabyxor/kostymbyxor? Vill börja med "no break" stilen istället för att man visar cirka 3-5 cm hud. Mina ben är så grymt långa medans min överkropp är kort.. :D

Kan tillägga att jag gillar hög midja...

Någon som vet vart man kan få tag på längre uddabyxor/kostymbyxor? Vill börja med "no break" stilen istället för att man visar cirka 3-5 cm hud. Mina ben är så grymt långa medans min överkropp är kort.. :D

Kan tillägga att jag gillar hög midja...
Suitsupply har "långa" storlekar, tycker även att deras byxor har en midja som är högre än genomsnittet åtminstone.

Min gamla far ska på bröllop i sommar. Hans outfit ser helt okej ut med minus för den klarröda slipsen.
Så jag skulle behöva tips på alternativa slipsar till honom, gärna i kombo med näsduk.

Han tänker använda sin mörkgrå / svart kritstrecksrandiga SIR-kostym och vit skjorta. Försökte hitta en bild på liknande kavaj. Bifogad bild tror jag stämmer ganska väl överens.

Tacksam för hjälp och smakråd.

Zegna-Pinstripe-suit-TGJ.02.png

Min gamla far ska på bröllop i sommar. Hans outfit ser helt okej ut med minus för den klarröda slipsen.
Så jag skulle behöva tips på alternativa slipsar till honom, gärna i kombo med näsduk.

Han tänker använda sin mörkgrå / svart kritstrecksrandiga SIR-kostym och vit skjorta. Försökte hitta en bild på liknande kavaj. Bifogad bild tror jag stämmer ganska väl överens.

Tacksam för hjälp och smakråd.

Zegna-Pinstripe-suit-TGJ.02.png
Konservativt ska det vara! Vit linnenäsduk. Vikt som på bilden. Matchat med en diskret slips i mörkblått eller grått.
Annars är många av Hermès slipsar riktigt snygga och lite "roligare! :)
https://www.drakes.com/pocket-squares/white-linen-pocket-square-3688?
https://www.drakes.com/drakes-classic-ties/navy-repp-stripe-longer-length-tie?
Drake-s-Navy-Repp-Stripe-Longer-Length-Tie-VRDW.01270.010-31.jpg
Drake-s-White-Linen-Pocket-Square-HANK.SG005.002-31.jpg

Senast ändrad:
Konservativt ska det vara! Vit linnenäsduk. Vikt som på bilden. Matchat med en diskret slips i mörkblått eller grått.
Annars är många av Hermès slipsar riktigt snygga och lite "roligare! :)
https://www.drakes.com/pocket-squares/white-linen-pocket-square-3688?
https://www.drakes.com/drakes-classic-ties/navy-repp-stripe-longer-length-tie?
Drake-s-Navy-Repp-Stripe-Longer-Length-Tie-VRDW.01270.010-31.jpg
Drake-s-White-Linen-Pocket-Square-HANK.SG005.002-31.jpg
Precis, klassisk t-fold är det som gäller på näsduken och färgen är givetvis också vit.

Bra val på slipsen, en blå med små vita prickar kan också funka om man vill vara lite mer lekfull :)
Men formellt är sannolikt rätt väg att gå här.
Föreslår även helvit skjorta med dubbelmanschett.

Fick hem en OCBD från finska www.leangarments.com igår, på min bild återges inte färgerna särskilt bra, men den är ljusblå/vit randig. Har tänkt använda den både mer casual men även till kostym/kavaj matchat med slips eftersom kragen är tillräckligt rymlig för det. Vad tror ni om den här skjort/slips kombon? Blir det för mycket att ha en randig skjorta med en pricking slips? Borde jag skaffa mig en enfrägad virkad/stickad slips?

13607896_1304104459600367_888050444_n.jpg

(är heller ingen slipsknuts expert, tar gärna emot tips för att få till en snyggare knut)

Jag behöver lite tips på bälten och då främst bälten i läder:). Har sedan tidigare ett från Mulberry men tänkte nu utöka garderoben med några till. Då jag tänkte köpa ett par stycken samtidigt så vill jag nog hålla ner priset lite. Är det någon som har erfarenhet av bälten från Anderson´s? http://www.andersonheritage.it/home.html

Klippte några sköna hos Berg&Berg

#2.PNG
#1.PNG
Mörkgröna var väldigt trevlig. Har alldeles för många slipsar för att tänka på att köpa några nya tyvärr, får isåfall rensa lite först. Sen så är tyvärr min nuvarande arbetsplats lika hård på klädkoder som motsvarande i london/ny :grumpy:

Tillbaka
Topp