• Välkommen till ett uppdaterat Klocksnack.se

Efter ett digert arbete är nu den största uppdateringen av Klocksnack.se någonsin klar att se dagens ljus.
    Forumet kommer nu bli ännu snabbare, mer lättanvänt och framför allt fyllt med nya funktioner.

Vi har skapat en tråd på diskussionsdelen för feedback och tekniska frågeställningar.

Tack för att ni är med och skapar Skandinaviens bästa klockforum!

/Hook & Leben

Kläderna gör mannen

Tänkte införskaffa mig ett nytt brunt skärp för under 500, vad rekommenderar ni? Tänker mig använda det till vardags så runt 3,5 cm blir nog lagom. Helst på rea och inte nödvändigtvis från någon svensk butik. Tack på förhand! :)

Gifter mig på lördag och det börjar bli brådis att få ihop detaljerna. Det som är bestämt är mörkblå kostym, vit skjorta, svarta skor. Frågetecken rör val av skärp. Då min nyinskaffade DD är i guld och jag har ett brunt armband som gifter sig bra så funderar jag på om jag kan köra på brunt skärp trots mina svarta skor? Om inte så har jag ett svart croco som även det är fint.

Bör jag köra spännet på skärpet i guld?

Tack på förhand!

IMG_8153.jpg

Jag ska nog inte krångla till det. Blir svart skärp i och med att jag har match på manschettknapp med. Guldspänne på skärpet med va? Silver blir väl bara konstigt?

Gifter mig på lördag och det börjar bli brådis att få ihop detaljerna. Det som är bestämt är mörkblå kostym, vit skjorta, svarta skor. Frågetecken rör val av skärp. Då min nyinskaffade DD är i guld och jag har ett brunt armband som gifter sig bra så funderar jag på om jag kan köra på brunt skärp trots mina svarta skor? Om inte så har jag ett svart croco som även det är fint.

Bör jag köra spännet på skärpet i guld?

Tack på förhand!
Svart skinn, gulmetall.

Tänkte införskaffa mig ett nytt brunt skärp för under 500, vad rekommenderar ni? Tänker mig använda det till vardags så runt 3,5 cm blir nog lagom. Helst på rea och inte nödvändigtvis från någon svensk butik. Tack på förhand! :)

Meermin? Iaf bra med strl, MQ har funkat för mig men då är kraven på skärp inte skyhöga hos mig men har åldrats bra i färg etc.

Såg idag på stan ett plagg som såg ut som en skjorta men var utan krage och bara 3 knappar i linne(?) vad kallas detta plagg?

Var ser du att kavajen i fråga har halvkanvas? Jag kan för övrigt avråda från j.lindeberg, jag har en blazer från dem men den kommer aldrig i användning då den är stel (pga att den antagligen är limmad). Sen måste jag säga att deras design på sina kavajer och kostymer är väldigt märklig. Kavajens rygg slutar exempelvis innan den har täckt hela rumpan, vilket som framhäver rumpan istället för att gömma den. Ser väldigt feminint ut. Mitt råd är att hålla dig borta från j.lindeberg och investera i något bättre som är av fullkanvas. Plaggen håller längre och är skönare att ha på sig när man har lagt ner en slant på dem. Om du rör dig på en tajt budget skulle jag säga att det är bättre att köpa från suitsupply eller alternativt handla second-hand. Helst det senare alternativ imo.

Nu är ju för tillfället 95% av branschens kavajer kortare än klassisk längd så jag skulle inte säga att J lindeberg är värre än sina konkurrenter. Vill man åt en mer traditionell kavajlängd är det idag MTO eller MTM som brukar vara den smidigaste lösningen.

Angående kanvaskonstruktion så har full kanvas en högre potential (och i regel pris) förutsatt att det är en vettig producent. Har tyvärr sett ganska många mediokra kanvaskonstruktioner för att säga att det alltid är bättre.

Suitsupply gör en bra produkt för pengarna. Merparten är halvkanvas och premiumlinjerna Jort och La Spalla full kanvas. Dock startar de på 7-8tkr.

Tillbaka
Topp