Follow along with the video below to see how to install our site as a web app on your home screen.
Notera: This feature may not be available in some browsers.
Välkommen till ett uppdaterat Klocksnack.se
Efter ett digert arbete är nu den största uppdateringen av Klocksnack.se någonsin klar att se dagens ljus.
Forumet kommer nu bli ännu snabbare, mer lättanvänt och framför allt fyllt med nya funktioner.
Vi har skapat en tråd på diskussionsdelen för feedback och tekniska frågeställningar.
Tack för att ni är med och skapar Skandinaviens bästa klockforum!
/Hook & Leben
Rå längd, så, ja.om man köper byxor från t ex incotex, kommer dom i längre längd för att man ska kunna själv ta dom till skräddaren för ändringar (kortning & slag)? hur är midjan på standard incotex byxorna, låg normal eller hög?
Det verkar variera, både med rålängd samt midja, där låg midja verkar vara mest populärt.om man köper byxor från t ex incotex, kommer dom i längre längd för att man ska kunna själv ta dom till skräddaren för ändringar (kortning & slag)? hur är midjan på standard incotex byxorna, låg normal eller hög?
Har ingen erfarenhet av incotex heller, inga vanliga byxor egentligen som anses som top of the line som redan är RTW. Har du något annat märke du rekommenderar som går att köpa i Sverige i samma eller undre prisklass mot incotex med normal/hög midja som är mellan regular och slim?Det verkar variera, både med rålängd samt midja, där låg midja verkar vara mest populärt.
Vad är det som är så bra med Incotex? Jag förstår tyvärr inte grejen. Skinny-fit & slim-fit med elastan på nästan alla modeller som jag har tittat på. Jag testade ett par & det paret hade knappast överlevt några säsonger vid normal användning.
Tyvärr inte... Jag letar efter det just nu. Regular & ingen jäkla stretch är vad jag är ute efter. MTM är nästan ett alternativ för min del.Har ingen erfarenhet av incotex heller, inga vanliga byxor egentligen som anses som top of the line som redan är RTW. Har du något annat märke du rekommenderar som går att köpa i Sverige i samma eller undre prisklass mot incotex med normal/hög midja som är mellan regular och slim?
Min känsla säger normal midja!om man köper byxor från t ex incotex, kommer dom i längre längd för att man ska kunna själv ta dom till skräddaren för ändringar (kortning & slag)? hur är midjan på standard incotex byxorna, låg normal eller hög?
Blandar, precis som många andra, chinos eller flanellbyxor med en kavaj. Är inte alls förtjust i att "blanda" två kostymer - då kan man lika gärna köra en hel kostym.Ni som kör med uddakavaj, mixar ni bara två kostymer eller kör ni särskilda kavajer/byxor?
Så, nu har jag en grå blazer på ingång. Tack för lite vägledning!
Det är låg midja fram och högre bak. Jag tror att det är för att få ett så bra fall som möjligt för flera olika kroppsformer. Låg midja gör ju att det inte finns mycket tyg fram som kan "förstöra" fallet och pressvecken i normal position.om man köper byxor från t ex incotex, kommer dom i längre längd för att man ska kunna själv ta dom till skräddaren för ändringar (kortning & slag)? hur är midjan på standard incotex byxorna, låg normal eller hög?
Att det är dyrt!! Alltså du behöver stretch för att passformen ska hålla sig någorlunda samma genom livstiden. Du vet ju själv hur rådenim stretchar i midjan och ibland blir det ju dag och natt när de var nya jämfört med 30 dagar in. Kan inte måtten på skin fit men jag tycker att slim ger dig en bra lårvidd men behåller hyfsat smal midja. Fotvidden är det dock fel på men det är finns väldigt få modeller som gör breda lår och smal fotvidd men som har plats för vader. Hållbarhet under längre tid får @Singular svara på.Det verkar variera, både med rålängd samt midja, där låg midja verkar vara mest populärt.
Vad är det som är så bra med Incotex? Jag förstår tyvärr inte grejen. Skinny-fit & slim-fit med elastan på nästan alla modeller som jag har tittat på. Jag testade ett par & det paret hade knappast överlevt några säsonger vid normal användning.
Rådenim är en helt annan femma & det materialet ger med sig där det behövs. Min uppfattning är att många byxor utan stretch inte ger med sig nämnvärt.Det är låg midja fram och högre bak. Jag tror att det är för att få ett så bra fall som möjligt för flera olika kroppsformer. Låg midja gör ju att det inte finns mycket tyg fram som kan "förstöra" fallet och pressvecken i normal position.
Att det är dyrt!! Alltså du behöver stretch för att passformen ska hålla sig någorlunda samma genom livstiden. Du vet ju själv hur rådenim stretchar i midjan och ibland blir det ju dag och natt när de var nya jämfört med 30 dagar in. Kan inte måtten på skin fit men jag tycker att slim ger dig en bra lårvidd men behåller hyfsat smal midja. Fotvidden är det dock fel på men det är finns väldigt få modeller som gör breda lår och smal fotvidd men som har plats för vader. Hållbarhet under längre tid får @Singular svara på.
Rådenim är en helt annan femma & det materialet ger med sig där det behövs. Min uppfattning är att
många byxor utan stretch inte ger med sig nämnvärt.
Sen upplever jag det tvärtom med just stretch. Det känns som en färskvara & till slut ger sig stretchen.
Fanns den i rätt storlek nu?N
Så, nu har jag en grå blazer på ingång. Tack för lite vägledning!
Hittade en annan på rea som verkar passande.Fanns den i rätt storlek nu?
Testa Luxire. Kommer aldrig att köpa byxor från nån annan.Hej. Letar efter vanliga byxor i ull i mörkgrått eller blått. Slim-förut går bort då jag inte ör byggd så. Har Ni några tips? 2000 ish paret.
Typ kostymbyxor, men vill inte använda de ordet.
Jag köpte en Sunspel på rean de hade för ett tag sedan, helt fantastisk.Tips på en bra hoodie med blixtlås i bomull (typ sweatshirt) uppskattas. Helst utan logo eller tryck.
Tips på en bra hoodie med blixtlås i bomull (typ sweatshirt) uppskattas. Helst utan logo eller tryck.
Jag köpte en Sunspel på rean de hade för ett tag sedan, helt fantastisk.
http://www.sunspel.com/euro/mens-loopback-cotton-hoody-with-zip-front-in-grey-melange-mhod1501.html
Bread & boxers! Deras mörkblå är sjukt skön
Vart fyndade du till det priset?Tack. För 209 kr är det svårt att låta bli att testa innan sunspel får sin chans
På deras hemsida,Vart fyndade du till det priset?
Vart fyndade du till det priset?
Tips på en bra hoodie med blixtlås i bomull (typ sweatshirt) uppskattas. Helst utan logo eller tryck.