• Välkommen till ett uppdaterat Klocksnack.se

Efter ett digert arbete är nu den största uppdateringen av Klocksnack.se någonsin klar att se dagens ljus.
    Forumet kommer nu bli ännu snabbare, mer lättanvänt och framför allt fyllt med nya funktioner.

Vi har skapat en tråd på diskussionsdelen för feedback och tekniska frågeställningar.

Tack för att ni är med och skapar Skandinaviens bästa klockforum!

/Hook & Leben

Kläderna gör mannen

om man köper byxor från t ex incotex, kommer dom i längre längd för att man ska kunna själv ta dom till skräddaren för ändringar (kortning & slag)? hur är midjan på standard incotex byxorna, låg normal eller hög?

om man köper byxor från t ex incotex, kommer dom i längre längd för att man ska kunna själv ta dom till skräddaren för ändringar (kortning & slag)? hur är midjan på standard incotex byxorna, låg normal eller hög?
Rå längd, så, ja.

Jag upplever dem som något höga i midjan, men det beror självklart på vilka byxor man jämför med.

Det verkar variera, både med rålängd samt midja, där låg midja verkar vara mest populärt.

Vad är det som är så bra med Incotex? Jag förstår tyvärr inte grejen. Skinny-fit & slim-fit med elastan på nästan alla modeller som jag har tittat på. Jag testade ett par & det paret hade knappast överlevt några säsonger vid normal användning.

Det verkar variera, både med rålängd samt midja, där låg midja verkar vara mest populärt.

Vad är det som är så bra med Incotex? Jag förstår tyvärr inte grejen. Skinny-fit & slim-fit med elastan på nästan alla modeller som jag har tittat på. Jag testade ett par & det paret hade knappast överlevt några säsonger vid normal användning.
Har ingen erfarenhet av incotex heller, inga vanliga byxor egentligen som anses som top of the line som redan är RTW. Har du något annat märke du rekommenderar som går att köpa i Sverige i samma eller undre prisklass mot incotex med normal/hög midja som är mellan regular och slim?

Har ingen erfarenhet av incotex heller, inga vanliga byxor egentligen som anses som top of the line som redan är RTW. Har du något annat märke du rekommenderar som går att köpa i Sverige i samma eller undre prisklass mot incotex med normal/hög midja som är mellan regular och slim?
Tyvärr inte... Jag letar efter det just nu. Regular & ingen jäkla stretch är vad jag är ute efter. MTM är nästan ett alternativ för min del.

N
Testa Suitsupply. Denna t ex? http://eu.suitsupply.com/sv/jackets/havana-gra-enfargad/C917.html?cgid=Jackets&prefn1=color&prefv1=Grå
Jackets_Grey_Plain_Havana_C917_Suitsupply_Online_Store_5.jpg
Så, nu har jag en grå blazer på ingång. Tack för lite vägledning!

Det är låg midja fram och högre bak. Jag tror att det är för att få ett så bra fall som möjligt för flera olika kroppsformer. Låg midja gör ju att det inte finns mycket tyg fram som kan "förstöra" fallet och pressvecken i normal position.

Att det är dyrt!!;) Alltså du behöver stretch för att passformen ska hålla sig någorlunda samma genom livstiden. Du vet ju själv hur rådenim stretchar i midjan och ibland blir det ju dag och natt när de var nya jämfört med 30 dagar in. Kan inte måtten på skin fit men jag tycker att slim ger dig en bra lårvidd men behåller hyfsat smal midja. Fotvidden är det dock fel på men det är finns väldigt få modeller som gör breda lår och smal fotvidd men som har plats för vader. Hållbarhet under längre tid får @Singular svara på.

Det är låg midja fram och högre bak. Jag tror att det är för att få ett så bra fall som möjligt för flera olika kroppsformer. Låg midja gör ju att det inte finns mycket tyg fram som kan "förstöra" fallet och pressvecken i normal position.

Att det är dyrt!!;) Alltså du behöver stretch för att passformen ska hålla sig någorlunda samma genom livstiden. Du vet ju själv hur rådenim stretchar i midjan och ibland blir det ju dag och natt när de var nya jämfört med 30 dagar in. Kan inte måtten på skin fit men jag tycker att slim ger dig en bra lårvidd men behåller hyfsat smal midja. Fotvidden är det dock fel på men det är finns väldigt få modeller som gör breda lår och smal fotvidd men som har plats för vader. Hållbarhet under längre tid får @Singular svara på.
Rådenim är en helt annan femma & det materialet ger med sig där det behövs. Min uppfattning är att många byxor utan stretch inte ger med sig nämnvärt.

Sen upplever jag det tvärtom med just stretch. Det känns som en färskvara & till slut ger sig stretchen.

Rådenim är en helt annan femma & det materialet ger med sig där det behövs. Min uppfattning är att
många byxor utan stretch inte ger med sig nämnvärt.

Sen upplever jag det tvärtom med just stretch. Det känns som en färskvara & till slut ger sig stretchen.

Absolut det är ju det som är problemet att hitta midjan som ger sig lagom och inte för mycket. Men som har tillräckligt med lårvidd. Självklart kan man välja straight modeller som tar bort problemet med stora lår och mindre midja men då är det också en annan femma. Tjejer väljer ju stretch så allt ska få plats men som jag sa så väljer jag det för att passformen ska behållas och inte sitta åt.

Det är vanligt ja men tror det är en kombination med kanske lite för tajt och "billigare" byxa.

Fick som present av min sambo att tillverka ett par skräddarsydda handskar från Hestra när jag fick läkarleg i våras. Ska nu boka in ett första datum och fick se prislistan. Ett par ofodrade handskar i peccary går på 5 500 och i billigaste materialet 4 500. När @Whedda skrev denna artikel (http://www.manolo.se/artiklar/artikel/20140304/hestra-bespoke-service-del-ii-resultatet) för två år sedan kostade samma produkt 3 000 kronor. RTW kostar ett par peccaryhandskar från Hestra 2 200.

Blev lite avskräckt när jag såg den nuvarande skillnaden i pris mellan RTW och bespoke. Någon som sytt upp ett par Hestrahandskar och kan ge en åsikt om det är värt priset/priskillnaden.

Hej. Letar efter vanliga byxor i ull i mörkgrått eller blått. Slim-förut går bort då jag inte ör byggd så. Har Ni några tips? 2000 ish paret.

Typ kostymbyxor, men vill inte använda de ordet.

Letat länge efter långärmade pikéer/t-shirts men aldrig hittat nåt som klickat...förrän nu. Tycker dom plaggen är perfekta i tex det här vädret nu. Lite höstliknande. Något för kallt för t-shirt/piké men för varmt för en sweat. Tänker främst på till och från jobbet där tex en skjorta blir för uppklätt för min stil.

Det plagget jag pratar om är iaf Commes de Garcons Forever L/S. Långärmad t-shirt med, för mig, perfekt längd på ärm, inte för vid hals och bra längd ner till stussen. La precis en beställning på min tredje tröja av den modellen.

Tillbaka
Topp