• Välkommen till ett uppdaterat Klocksnack.se

Efter ett digert arbete är nu den största uppdateringen av Klocksnack.se någonsin klar att se dagens ljus.
    Forumet kommer nu bli ännu snabbare, mer lättanvänt och framför allt fyllt med nya funktioner.

Vi har skapat en tråd på diskussionsdelen för feedback och tekniska frågeställningar.

Tack för att ni är med och skapar Skandinaviens bästa klockforum!

/Hook & Leben

Kläderna gör mannen

Du har såklart helt rätt men vill förtydliga att min ska gås igenom helt efter den är uppsydd. (korta av ärmar, göra slag på byxor, sys in i midja m.m.)
Skulle iofs inte kalla det måttsydd heller, det är ju snarare "efterkorrigerad" (finns väl ingen term för detta ens?).
Det där är ju vanligt ändringsskrädderi vilket dock inte ska underskattas.

Rose & Born är väldigt bra men då ligger vi i en annan prisklass och då konkurerar du även med ex saman amel. Med det sagt så tycker jag absolut det är värt att lägga de extra 5k som behövs för att kunna sy upp hos R&B eller Saman, kvalitet före kvantitet..

Allt beror på tyg. Behöver inte springa iväg allt för mycket.

Var i Abu Dhabi i julas och ska tillbaka till denna fantastiska stad i vinter igen. När vi var där passade vi på att köra en legendarisk brunch på en fantastisk beach club och där kryllade det av schtekare. Trots det var det en man i 65-årsåldern som tydligt stod ut som schtekigast av dem alla. Tänk Flavio Briatore-aura. Nu till saken: han hade ett par critter pants, gröna med änder på (RL har liknande), och jag är så sjukt sugen på att par sådana - fast i shortsvariant. Är det någon som vet var jag kan få tag i ett par? Måste ha ett par sådana på mig på nästa brunch...

Var i Abu Dhabi i julas och ska tillbaka till denna fantastiska stad i vinter igen. När vi var där passade vi på att köra en legendarisk brunch på en fantastisk beach club och där kryllade det av schtekare. Trots det var det en man i 65-årsåldern som tydligt stod ut som schtekigast av dem alla. Tänk Flavio Briatore-aura. Nu till saken: han hade ett par critter pants, gröna med änder på (RL har liknande), och jag är så sjukt sugen på att par sådana - fast i shortsvariant. Är det någon som vet var jag kan få tag i ett par? Måste ha ett par sådana på mig på nästa brunch...
Ebay, finns en del i staterna.

Kanske fel tråd, men är det bara jag som diggar dessa?
nikematch.jpg

http://www.fashionbeans.com/2016/nike-brings-back-the-match-classic-with-brogue-details/

Fråga: nån som vet vilka ebay använder för utskickningar via Global shipping programme i Sverige? Har beställt och enligt ebay är det "delivered" men till fel adress(!?)

Kollat postnord och UPS utan framgång :-/ (och kontaktat Ebay men inget svar än).

Fråga: nån som vet vilka ebay använder för utskickningar via Global shipping programme i Sverige? Har beställt och enligt ebay är det "delivered" men till fel adress(!?)

Kollat postnord och UPS utan framgång :-/ (och kontaktat Ebay men inget svar än).

Har expected delivery day redan varit? Isåfallkan du öppna ett case på ebay, står det delivered på ebay men expected delivery day är den 25:e så måste du vänta några dagar. Jag beställde med GSP och det va också delivered men jag hade inte fått något. Fick avi 1 v efter.

Jag har varit med om både Bring och Post Nord. Båda gångerna fungerade det hyfsat uselt eftersom jag inte kunde spåra paketet ordentligt och inte fick någon avi. Första gången lyckades jag spåra paketet genom en sånhär universalsöktjänst som söker på alla logistikföretag och lyckades på så sätt hitta att mitt paket låg hos ett utlämningsställe. Då var det också levererat enligt Ebays egna söktjänst men man kunde inte se vart.

Har expected delivery day redan varit? Isåfallkan du öppna ett case på ebay, står det delivered på ebay men expected delivery day är den 25:e så måste du vänta några dagar. Jag beställde med GSP och det va också delivered men jag hade inte fått något. Fick avi 1 v efter.

Jag har mailat ebay och fått ett svar. Vi håller tummarna!

Jag har varit med om både Bring och Post Nord. Båda gångerna fungerade det hyfsat uselt eftersom jag inte kunde spåra paketet ordentligt och inte fick någon avi. Första gången lyckades jag spåra paketet genom en sånhär universalsöktjänst som söker på alla logistikföretag och lyckades på så sätt hitta att mitt paket låg hos ett utlämningsställe. Då var det också levererat enligt Ebays egna söktjänst men man kunde inte se vart.

Du minns inte vad universaltjänsten hade för url?

Alltid varit Posten för mig.
Är väl bara att trycka på trackingnumber under "My eBay Summary" (typ UPAA........) för att sedan trycka på länken som kommer upp. Då kommer du till en sida som heter "Track your Parcel". Där finns ett nummer som alltid (?) börjar på 0037, använd det för att spåra paketet på PostNords hemsida (tror också att du kan följa paketet direkt på denna sida).

Tänkte mest skjortor, tröjor och kavajer. Men skor vore tacksamt också :)
Ah då förstår jag. Själv gillar jag Charles Tyrwhitts då de har classic fit på byxor och deras priser är helt makalösa. De har så klart slim fit, regular fit och extra slim till samma förmånliga priser. Om du inte gillar CT för att det känns för "billigt" finns spiga 3, careofcarl och linnégatan 2 som säljer finare märken som orlebar brown, barba napoli, Edward green, crockett & jones etc. För specifikt skor, vilket som inte borde beställas över internet utan att ha provat skorna i förväg, blir de internationella butikerna pediwear och herring shoes bra. Inrikes är grafford samt care of carl bra prismässigt.

Nu talades det ju specifikt om internetbutiker men jag måste bara slå ett slag för min absoluta favoritbutik i Stockholm till er alla: A.marchesan. Här hittar du Allen edmonds i nyskick för under 3000 kr och andra skor till lika proportionerligt bra priser. Vill man ha skjortor kan man måttbeställa hos honom och välja mellan 2000 olika tyger, extremt många kragar från alla tider och av alla stilar, pärlemorknappar eller billigare knappar. Priset? 1800 för en standardskjorta i pärlemor. När det kommer till kostymer kanske de inte faller alla i smaken då de är från 1920-1960 och snittet är därav väldigt olikt det kontemporära. Rockarna tycker jag däremot att alla kan bära, mycket vackra.

Funderade på den här (har dock hittat den nedsatt med 50 % på annat håll): https://www.careofcarl.com/sv/artiklar/jlindeberg-hopper-unconstructed-stretch-blazer-navy.html
Är Lindeberg helt värdelöst eller kan det vara värt pengarna? De hävdar ju bland annat att den är halvkanvas som jag förstår det.
allt är relativt som det brukar heta. vad är du ute efter? Om du är ute efter kvalitet så är min uppfattning att Lindeberg är skit i förhållande till pris. Med rea så blir det ju bättre men om det är kvalitet du söker finns det bättre för pengarna. Om du sätter varumärket före kvalitet (vilket många gör och inte är något underligt) så är det ju ok också.

Funderade på den här (har dock hittat den nedsatt med 50 % på annat håll): https://www.careofcarl.com/sv/artiklar/jlindeberg-hopper-unconstructed-stretch-blazer-navy.html
Är Lindeberg helt värdelöst eller kan det vara värt pengarna? De hävdar ju bland annat att den är halvkanvas som jag förstår det.
Var ser du att kavajen i fråga har halvkanvas? Jag kan för övrigt avråda från j.lindeberg, jag har en blazer från dem men den kommer aldrig i användning då den är stel (pga att den antagligen är limmad). Sen måste jag säga att deras design på sina kavajer och kostymer är väldigt märklig. Kavajens rygg slutar exempelvis innan den har täckt hela rumpan, vilket som framhäver rumpan istället för att gömma den. Ser väldigt feminint ut. Mitt råd är att hålla dig borta från j.lindeberg och investera i något bättre som är av fullkanvas. Plaggen håller längre och är skönare att ha på sig när man har lagt ner en slant på dem. Om du rör dig på en tajt budget skulle jag säga att det är bättre att köpa från suitsupply eller alternativt handla second-hand. Helst det senare alternativ imo.

Tillbaka
Topp