• Välkommen till ett uppdaterat Klocksnack.se

Efter ett digert arbete är nu den största uppdateringen av Klocksnack.se någonsin klar att se dagens ljus.
    Forumet kommer nu bli ännu snabbare, mer lättanvänt och framför allt fyllt med nya funktioner.

Vi har skapat en tråd på diskussionsdelen för feedback och tekniska frågeställningar.

Tack för att ni är med och skapar Skandinaviens bästa klockforum!

/Hook & Leben

Kläderna gör mannen

Är det någon här som kör joggers? Var handlar ni dessa i så fall? :)
Caliroots. Jag tränar i mina, Publish. Ingenting som jag själv skulle ta utanför gymmet, samtidigt som andra troligtvis aldrig skulle ta sina till gymmet.
reell-reflex-pant-1100-1036-120-black-denim.jpg

Senast ändrad:
  • Like
Reactions: joF
Handlat lite hos @Singular på rean! Ny jeansskjorta från Danolis i oerhört mjuk bomull samt ett par sommarchinos från Incotex i riktigt tunn bomull kallat Icecotton, supernöjd! Nu vidare till skräddaren för kortning och slag!

PS: Var först lite osäker på sömmarna på skjortan kring knäppningen och den ljusa färgen men sömmarna var inte ens med på skjortan så vet inte varför de är med på bilden och skjortan var betydligt mörkare i verkligheten så ännu mer nöjd nu faktiskt :)

image.png
image.png

Handlat lite hos @Singular på rean! Ny jeansskjorta från Danolis i oerhört mjuk bomull samt ett par sommarchinos från Incotex i riktigt tunn bomull kallat Icecotton, supernöjd! Nu vidare till skräddaren för kortning och slag!

PS: Var först lite osäker på sömmarna på skjortan kring knäppningen och den ljusa färgen men sömmarna var inte ens med på skjortan så vet inte varför de är med på bilden och skjortan var betydligt mörkare i verkligheten så ännu mer nöjd nu faktiskt :)

image.png
image.png
Den skjortan är förbannat bra. Släng gärna upp en bild som du har tagit själv! Och @Singular, kommer det att dyka in några nyheter från Danolis?

Jag gör detsamma mixar oftast chinos med kavaj oftast köpt separat och inte som kostym. Sedan kan det under sommartid hända att det slinker in ett par linnebyxor istället för chinos.

Till en uddakavaj bör man ha uddabyxor. De blandar sig mycket bättre. Personligen gillar jag inte hur chinos ser ut med kavaj. Flanellbyxor, tweedbyxor, mollskinnsbyxor, linnebyxor, manchester etc funkar nästan alltid bättre till uddakava än chinos och jeans. Beror ju så klart på uddakavajen, men de sorterna uddakavajer som jag gillar passar alltid bättre.

Vad är det då som skiljer en udda kavaj mot en kavaj från en komplett kostym? Är det några särskild detaljer?

Funkar det att blanda exempelvis flanellbyxor med ullkavaj?

Vad är det då som skiljer en udda kavaj mot en kavaj från en komplett kostym? Är det några särskild detaljer?

Blanda som du vill men uddakavaj är ofta lite mer lediga i material och snitt. Det kan se konstigt ut att ha en kostymkavaj med uddabyxor. Sedan sliter du ju på kavajen men än t.ex. byxorna vilket kan göra att det blir nyans skillander etc. Köp en marinblå och en lite ljusare blå uddakavaj så kommer du långt.

Ämnar att införskaffa en till blazer då jag i dagsläget endast har en navy. Någon som kan tipsa om en passande som funkar med det mesta där den mörkblåa går bet?

Ofta kan en uddakavaj/blazer vara i ett grövre tyg än en kavaj som tillhör en kostym. Sedan är knapparna ofta i en avvikande kulör kontra tyget.

Ämnar att införskaffa en till blazer då jag i dagsläget endast har en navy. Någon som kan tipsa om en passande som funkar med det mesta där den mörkblåa går bet?
+1 på den, letade efter en beige men den funkar ju ihop med ungefär samma som blått. Har letat efter en bra i grått med lite struktur/ mönster men inte hittat någon bra ännu

+1 på den, letade efter en beige men den funkar ju ihop med ungefär samma som blått. Har letat efter en bra i grått med lite struktur/ mönster men inte hittat någon bra ännu
Tweed i grönt passar till allt det höstiga.

Ni som kör med uddakavaj, mixar ni bara två kostymer eller kör ni särskilda kavajer/byxor?
Som de flesta andra så mixar jag aldrig två kostymer utan kör oftast udda kostymbyxor till kavaj/blazer men även en del chinos. Sliter oftast ut byxorna innan kavajen och slarvar ibland med att köpa ett par extra byxor till kavajen direkt vilket ibland medför att tyget har utgått och att det inte har gått att fåtag på nya byxor, passar då på att köra den kavajen med udda byxor.

Testa Suitsupply. Denna t ex? http://eu.suitsupply.com/sv/jackets/havana-gra-enfargad/C917.html?cgid=Jackets&prefn1=color&prefv1=Grå
Jackets_Grey_Plain_Havana_C917_Suitsupply_Online_Store_5.jpg

Tillbaka
Topp