• Välkommen till ett uppdaterat Klocksnack.se

Efter ett digert arbete är nu den största uppdateringen av Klocksnack.se någonsin klar att se dagens ljus.
    Forumet kommer nu bli ännu snabbare, mer lättanvänt och framför allt fyllt med nya funktioner.

Vi har skapat en tråd på diskussionsdelen för feedback och tekniska frågeställningar.

Tack för att ni är med och skapar Skandinaviens bästa klockforum!

/Hook & Leben

Kläderna gör mannen

När jag pluggade så köpte jag en hel del på MQ och märker Bläck
Osäker om det finns kvar men fungerade för mig
Dock osäke om de kostade 3-400 men det var iallafall inte över 1k

Jag gillar weekdays byxor, eller iaf en del av dem efter lite töjning (ex. friday modellen) och användning sitter de perfekt. Finns många olika längder också. Inte superkvalite såklart men inte direkt dåligt för 400kr som vardagsjeans. Chinos har jag köpt en del från jack and jones/selected, ca 600kr paret. Går också köpa i varierad längd och smala i formen men inte ubertajta, töjer sig lagom mkt.

Skjortor på galge, tröjor viker jag och lägger in i garderoben. Samt försöker vädra kläderna mellan tillfällena.

Vart hänger du skjortorna? Sovrummet, garderoben?

Jag hänger kläderna på galgar. Först får de vid behov vädra utomhus, sen hänger jag galgarna på en klädställning i som står fritt på golvet utanför garderoben.

Låter nice. Om man har plats för det.

Jag hänger använda byxor och sweats i hallen. Skjortor används ytterst sällan. Tjejen slänger sitt vilt omkring sig. Funderar på en dörrhängare till sovrumsdörren där hon kan hänga sitt iaf, men för mig vet jag inte hur jag ska göra.

Ska man hänga eller vika byxor, chinos, jeans? Hänger dom i en bältesögla bara, ingen galge.

IMG_6344.JPG
IMG_6343.JPG

Köpte världens myspysigaste kavaj från Circolo, mjuk som en pyjamas och stretchig så man kan golfa i den, kärleksbrev från företaget ingår :)
Dessutom är den jävligt cool.

Riktigt snygg! Får man fråga om pris och inköpsställe?

Vart hänger du skjortorna? Sovrummet, garderoben?

Låter nice. Om man har plats för det.

Jag hänger använda byxor och sweats i hallen. Skjortor används ytterst sällan. Tjejen slänger sitt vilt omkring sig. Funderar på en dörrhängare till sovrumsdörren där hon kan hänga sitt iaf, men för mig vet jag inte hur jag ska göra.

Ska man hänga eller vika byxor, chinos, jeans? Hänger dom i en bältesögla bara, ingen galge.

Jag har en utdragbar klädhängare som sitter högt upp på väggen i hallen. Dom ligger mot väggen när de inte används, så syns knappt. Får plats med så pass mycket att ja nästan bara använder en av fem utdragbara rören. Har tyvärr inget namn men googla! Hur bra som helst

För personer som bor i eller kring Uppsala kan jag tipsa om att Mäster Arne har rea. Finns bland annat enstaka slipsar från Drake's för 450 kronor, skjortor från Turnbull and Asser för 950 och plånböcker och handskar från Dents.

Hittade inget till mig men priserna är ju onekligen bra. Förstod det som att de skulle sluta med varumärkena (i alla fall Drake's) då efterfrågan var för låg.

Ska till Stockholm en kort stund imorgon. Behöver köpa en marinblå höst/vinter-rock. Materialet bör väl vara ull? Provade denna från J Lindeberg idag i Uppsala.

12084011r_1.jpg

Har ni några förslag på alternativ i prisklassen under 6 000? Är rätt lång och smal så behöver egentligen storlek 148 men denna i storlek 48 satt bra.

Ska till Stockholm en kort stund imorgon. Behöver köpa en marinblå höst/vinter-rock. Materialet bör väl vara ull? Provade denna från J Lindeberg idag i Uppsala.

12084011r_1.jpg

Har ni några förslag på alternativ i prisklassen under 6 000? Är rätt lång och smal så behöver egentligen storlek 148 men denna i storlek 48 satt bra.
Den du provade verkar trevlig.

Suitsupply har en sjyst modell också.
Coats_Blue_Overcoat_J454_Suitsupply_Online_Store_2.jpg

4199:-. Vettigt pris, jobbigt att behöva beställa.

http://eu.suitsupply.com/sv/coats/bla-overrock/J454.html?cgid=Coats

This Vicenza fit's rich blue shade makes it as adaptable as it is elegant. Comfortably tailored from pure Carlo Barbera wool, this warm 2.5-button overcoat features vertical side pockets and a soft shoulder.

Den du provade verkar trevlig.

Suitsupply har en sjyst modell också.
Coats_Blue_Overcoat_J454_Suitsupply_Online_Store_2.jpg

4199:-. Vettigt pris, jobbigt att behöva beställa.

http://eu.suitsupply.com/sv/coats/bla-overrock/J454.html?cgid=Coats

This Vicenza fit's rich blue shade makes it as adaptable as it is elegant. Comfortably tailored from pure Carlo Barbera wool, this warm 2.5-button overcoat features vertical side pockets and a soft shoulder.

Den var fin. Såg att den fanns i omönstrad blå ull också för 2 699 kronor. Är det så okomplicerat som det låter att beställa och eventuellt lämna tillbaka till Suitsupply?

IMG_9892.PNG

Frugan lämnade över nån reklam o jag glodde lite och hittade bara en tröja. Framgick inte märke men visade sig efter lite Google att den var lite väl dyr för mig. Senaste tröjan jag köpt var faktiskt etro. Nypris 10k är dock inte friskt även om det är Kashmir. Riktigt stylich imo.

Tips på någon fin mössa till höst/vinter? Börjar frysa rejält om skallen nu när jag är snaggad.
Helst marinblå.
Budget: 500kr, hur långt ska man sträcka sig? :rolleyes:

Tänkte ta tag i mitt liv och köpa ett par polos från Uniqlo. Någon som har testat deras "extra fine merino"-kläder? Med tanke på priset så är mina förhoppningar på kvalitét ganska låga, men ser det som en chans att se om jag är en polokille :pompus:

Köpte en rock idag från J Lindeberg. Noterade lite veck kring armhålan på ryggen på främst vänster sida som jag funderar kring. En ändringsskräddare nålade båda sidosömmarna på ryggen för att försöka få bort dem med visst resultat. Dock blev passformen nästan för tight.

Vad säger panelen?

20161003_210350~2.jpg

Bilden är korrigerad för maximal tydlighet.

Någon som har koll på deras storlekar?
Tänkte ta tag i mitt liv och köpa ett par polos från Uniqlo. Någon som har testat deras "extra fine merino"-kläder? Med tanke på priset så är mina förhoppningar på kvalitét ganska låga, men ser det som en chans att se om jag är en polokille :pompus:

Någon som har koll på deras storlekar?

Tycker de är ojämna i storleken, små t-shirts t ex men enligt min uppfattning true to size i "knitted" tröjor. Tycker deras merino är bra pang för pengen men har inte testat deras polos

Tillbaka
Topp