• Välkommen till ett uppdaterat Klocksnack.se

Efter ett digert arbete är nu den största uppdateringen av Klocksnack.se någonsin klar att se dagens ljus.
    Forumet kommer nu bli ännu snabbare, mer lättanvänt och framför allt fyllt med nya funktioner.

Vi har skapat en tråd på diskussionsdelen för feedback och tekniska frågeställningar.

Tack för att ni är med och skapar Skandinaviens bästa klockforum!

/Hook & Leben

Kläderna gör mannen

Tycker de är ojämna i storleken, små t-shirts t ex men enligt min uppfattning true to size i "knitted" tröjor. Tycker deras merino är bra pang för pengen men har inte testat deras polos
Perfekt, då ska jag bara mäta min lekamen så får vi se vart man landar storleksmässigt! Tack :)
Borde vara samma kvalitet på tyget i alla fall, testar att beställa hem en eller två, återkommer med recension.

Ska vi dra en sambeställning @gurta_g ? ;)

Köpte deras cashmere på rea, det var prisvärt men ingen vidare kvalitet. Sikta på deras bästa merino istället:)

Någon som har koll på deras storlekar?

otroligt ojämna i storlekarna. Verkar även finnas skillnader mellan asiatiska marknaden och europeiska då storlekar på samma plagg (likadana) varit varierande beroende på vilken världsdel de inhandlats i.

Förutom det har jag flertalet av deras cashmere-tröjor som håller förvånansvärt hög kvalité!

Köpte en rock idag från J Lindeberg. Noterade lite veck kring armhålan på ryggen på främst vänster sida som jag funderar kring. En ändringsskräddare nålade båda sidosömmarna på ryggen för att försöka få bort dem med visst resultat. Dock blev passformen nästan för tight.

Vad säger panelen?

20161003_210350~2.jpg

Bilden är korrigerad för maximal tydlighet.

först och främst fyller det överblivna tyget bakom armhålan en viss funktion då den ökar rörligheten. Vill man dock ha en smalare siluett kan detta korrigeras. Däremot verkar det som om din skräddare inte valt att sy in just det partiet utan istället fokuserat på "pit-2-vent" och således inte valt att öppna ärmhålan.

först och främst fyller det överblivna tyget bakom armhålan en viss funktion då den ökar rörligheten. Vill man dock ha en smalare siluett kan detta korrigeras. Däremot verkar det som om din skräddare inte valt att sy in just det partiet utan istället fokuserat på "pit-2-vent" och således inte valt att öppna ärmhålan.

utöver det ser rocken ut att sitta bra och jag hade inte brytt mig nämnvärt för att korrigera det ytterligare.

Köpte deras cashmere på rea, det var prisvärt men ingen vidare kvalitet. Sikta på deras bästa merino istället:)

Har ett gäng kashmirtröjor från Uniqlo och tycker dom är kanon. Håller dock med tidigare talare att de är ojämna i storlekarna beroende på plagg och skulle rekommendera att testa i butik först

Tack för svaret. Skräddaren nålade bara i sidosömmarna på ryggen och korrigerade aldrig något då jag behövde tid att fundera. Påstod att han inte kunde justera i mittssömmen på grund av slitsen längst ner. Tog in kanske 2 cm på båda sidor. Ska man egentligen öppna även i sömmen mot ärmen? Känns ju logiskt.

Uniqlo verkar faktiskt väldigt vettigt. Jag plockade ihop åtta t-shirts i basfärger & en hoodie tänkt till träning, med en nota strax över 1000:-. Galet. Jag ska bara panta lite burkar innan det blir någon order, eller något. Klädbudgeten är spräckt denna månad...:eek:

Någon Ksare som behöver få gräset klippt innan vintern? @Norrlänningen - du kanske behöver få uppfarten skottad? Jag har hört att det snöar uppåt i landet... Jag är billig.

Tack för svaret. Skräddaren nålade bara i sidosömmarna på ryggen och korrigerade aldrig något då jag behövde tid att fundera. Påstod att han inte kunde justera i mittssömmen på grund av slitsen längst ner. Tog in kanske 2 cm på båda sidor. Ska man egentligen öppna även i sömmen mot ärmen? Känns ju logiskt.

Om du vill bli av med överflödigt tyg längst skulderbladen måste ärmhåla öppnas - något som är hyfsat krångligt. Men kör som den är. Den faller snyggt.

Tack! Men blev en beställning från softgoat. Får se hur den sitter. Om jag kan få den någorlunda likt bilden nedan.

Det jag letar efter är något i det här stuket:
9a6c4801f0a941a592b23e3d4df177cd.jpg
Nåt mer slimmat, alltså. Min mössa är lite puffigare i "vikningen", men sitter utmärkt. Har den gärna lite snett, på ett klassiskt kaxigt sjömansvis. :D

Någon som har tips på linnekostym eller annat svalt material att bära på bröllop i 35-graders värme?

Ull som är tunn. Ull andas bättre än linne. Är det ett formellt bröllop kanske du inte vill ha en skrynklig kostym, som en linnekvalité ger dig. Annars har du fresco som är lite jobbigare att leta fram i Sverige. Fresco är svalkande, har bra andningsförmåga och skrynklas inte lätt.

Senast ändrad:
Kan tipsa om att det är utförsäljning på Oscar Jacobsson idag och imorgon
Jag var där imorse, bra utbud, men mycket folk
Skärmavbild 2016-10-06 kl. 10.48.10.png

• Like
Reactions: Oew
Är det någon som kan förklara varför Charles Tyrwhitt tar 16 dagar på sig att skicka skjortor?

Jag älskar deras skjortor som arbetssskjortor och har tidigare bara handlat på plats i London. Upplever ni att t.ex. TM Lewin ligger på samma långa leveranstid?

Ska till Amsterdam i slutet av Oktober. Tänkte göra ett besök hos Suitsupply. Ska såklart fråga personalen samt testa mig fram, men finns det någon specifik byxmodell som har den traditionella midjehöjden? Alltså de som sitter vid midjan och inte vid höfterna.. :eek:

Är ute efter en mössa i Kashmir nu till vintern. Har kollat på dessa tre. Är det någon ni rekommendera mer än den andra eller har ni några bättre tips? Budet ca 700kr

AMANDA CHRISTENSEN - https://www.gatt.se/kategorier/moss..._content=237&gclid=CNatkZj2lM8CFYHpcgodjlcC6g
11.jpg

Johnstons of Elgin - http://www.linnegatan2.se/brands/johnstons/johnstons-of-elgin-hat
3.jpg

Soft Goat - https://www.softgoat.com/sv/men/accessories/beanies/mens-ribbed-beanie-navy
4.jpg
Jag har mössan av Amanda Christensen som jag tror jag klippte rätt billigt på Vingåker factory outlet förra året. Är riktigt nöjd med mössan då den passar mitt huvud som är ganska litet.

Edit: Såg att min inte var i kashmir vilket kan förklara priset :)

Senast ändrad:
Är sugen på att testa ett par uddabyxor, vet inte alls om det är min grej så vill hålla priset nere. Tänker mig max runt 800 kr. Några tips?
Tack!

Tillbaka
Topp