• Välkommen till ett uppdaterat Klocksnack.se

Efter ett digert arbete är nu den största uppdateringen av Klocksnack.se någonsin klar att se dagens ljus.
    Forumet kommer nu bli ännu snabbare, mer lättanvänt och framför allt fyllt med nya funktioner.

Vi har skapat en tråd på diskussionsdelen för feedback och tekniska frågeställningar.

Tack för att ni är med och skapar Skandinaviens bästa klockforum!

/Hook & Leben

Kläderna gör mannen

Off the rack finns ingen skjorta mig veterligen som passar alla kroppstyper. Barba sitter kanon på mig (Och en annan vältränad vän). Mest det jag gick på :)

Kanske bara är fet haha. Skämtåsido, 42 är bra i halsen men bröstet är kört. På kavajer har jag 50 vid midjan och 54 över axlarna och bröstet. Och byxorna 48-50. Inte så lätt att hitta bra kläder då. Vill inte gärna ha mjukiskläder. :D:)

Det är skillnad på frackskjorta och smokingskjorta. Frackskjortan ska ha snibbkrage men inte ha plisserat bröst utan ett bröst i piké. En smokingskjorta kan ha antingen snibbkrage eller vanlig skjortkrage.
Citerar ett gammalt inlägg här. Dags för studenten och därmed bal i år och har börjat fundera lite på smoking. Har tidigare köpt skjortor via Shirtonomy då vanliga off-the-rack inte passar. Men Shirtonomys smokingskjorta känns inte helt "korrekt", bör det inte vara plisserat bröst istället för att vara i piké?

Citerar ett gammalt inlägg här. Dags för studenten och därmed bal i år och har börjat fundera lite på smoking. Har tidigare köpt skjortor via Shirtonomy då vanliga off-the-rack inte passar. Men Shirtonomys smokingskjorta känns inte helt "korrekt", bör det inte vara plisserat bröst istället för att vara i piké?

Vanligt med smokingskjortor i piké med. Sen vad som anses var mest korrekt och snyggt - bestäm själv!

Lite beroende på din budget gällande handskar skulle jag främst rekommendera Hestra. Om de ska vara riktigt varma är det kanske lammpälssfoder som gäller. I så fall dessa handskar i peccary som dock kostar 3 000 kr. Tror dock inte att bättre handskar går att få tag på.

https://hestragloves.com/dress/sv-s...-handsewn-lambskin-lined-man-five-finger/710/

Såg riktigt mysiga ut! Ska gå till min lokala handlare och fråga om han kan ta hem dom :)

Har du själv testat dom? Är dom varma trors många minus?

Aha, tack för hjälpen :)

Så länge du håller dig till "korrekta" skor.
IMG_1814.JPG

Vart köper man dessa?
Finns många små märken, som kan ta ett tag att leta upp. Den skogsgröna är t.ex. från
Shetland Woollen Co. som går att köpa här: https://www.oipolloi.com/collections/shetland-woollen-co
sanslöst bra tröja.

Kennedy måste ha varit rätt frusen av sig, för det där ser ut att vara jävligt varmt
Håller helt med :) En ikonisk bild, men ganska märklig! Men Kennedy var ju rejält sjuk så något kanske gjorde honom frusen?

• Like
Reactions: Oew
En fråga till er mycket klädintresserade, från en som jobbar på det...
Jag skulle behöva ett eller ett par bra konton att följa på Instagram. Vill ha ett med lite lagom casual stil, och ett med mer dressad stil, tack ;).
Lavish life-konton och konton som inte visar kläderna på en person undanbedes.

Tack på förhand!

Jag skulle behöva ett eller ett par bra konton att följa på Instagram. Vill ha ett med lite lagom casual stil, och ett med mer dressad stil, tack ;).

Tack på förhand!

Här kommer två som inte är självklara val på en sån fråga.

Casual: http://instagram.com/nathanielasseraf

Dressat: http://instagram.com/jamesjonathant

Tack på förhand!

Vet inte vad du redan följer, men Drake's eget konto tar jag mycket inspiration från: @drakesdiary :)

Givetvis att han bör följa er, men ni får posta era egna konton :)

Tillbaka
Topp