• Välkommen till ett uppdaterat Klocksnack.se

Efter ett digert arbete är nu den största uppdateringen av Klocksnack.se någonsin klar att se dagens ljus.
    Forumet kommer nu bli ännu snabbare, mer lättanvänt och framför allt fyllt med nya funktioner.

Vi har skapat en tråd på diskussionsdelen för feedback och tekniska frågeställningar.

Tack för att ni är med och skapar Skandinaviens bästa klockforum!

/Hook & Leben

Kläderna gör mannen

Så är det, det kan jag hålla med om. Om jag omformulerar frågan - om dryga 1000-lappen var maxbudget, var hade ni gått och inhandlat?
Tricket är att ha is i magen och vänta på rea hos bättre butiker.

Jag har alltid en lista över kläder jag tänker köpa och håller ögonen öppna för när butiker har utförsäljning. Hittade ett par schyssta chinos på MQ för ungefär halva priset i somras. :greedy:

Jag är ingen moralist, men du skriver att det kan vara industrihampablad och då kan det också vara narkotikaklassad cannabis som idag är starkare än någonsin. Växten har förädlats och det finns starka krafter bakom driver narkotikaindustrins intressen, bara för att vi ska få ett liberalt tänkande och reagera på moralister. Jag tycker den är onödig bara eftersom den är en symbol för droganvändning.

Nu blir det lite väl mycket OT i tråden, så det här blir mitt sista inlägg gällande detta.

Jag hade hållit med dig om vi hade skrivit på Kamratpostens chattsida eller liknande, men man måste se till kontexten. Medelåldern på KS är gissningsvis en bra bit över 25 och vi har det gemensamma intresset att vi roas av klockor. Jag lovar här och nu att om du kan visa på en enda person från KS som har dragits in i ett narkotikamissbruk enbart på grund av att ha blivit exponerad för en bild, inte ens på själva växten utan en avbild i silver, så ska jag lägga ut samtliga klockor till försäljning och donera summan till FMN. Jag har en ganska sträng syn på droger och är långt ifrån liberal när det kommer till bruk, legalisering med mera, men återigen...man måste se till sammanhanget.

Det finns ju även trådar på KS om vapen vilket också är olagligt såvida man inte har licens, och med en lobbyverksamhet som vida överstiger narkotikaindustrins. Tror du att även den tråden har en dålig inverkan på medlemmarna här, och skapar ett sug efter att skaffa lite pangpang?

Du har ironiskt nog även bidragit till att exponera bilden flertalet gånger mer än vad som annars hade varit, då den ju låg någon sida bak när du kommenterade och gjorde en sak av det hela :)

Tack, ska kolla in Cos. Aldrig handlat därifrån tidigare.
Just ja! Jag köpte det här paret från Caliroots. Finns även i blå. 1399:-, men kickar du koden BLACK får du 30% rabatt - så under tusenlappen. Trevlig bomullstwill, tillverkade i Portugal & blir bara bättre & bättre för varje anvädning.
norse-projects-aros-heavy-chino-n25-0190-8070-dried-olive.jpg

MU4S0034.jpg

Jag sprättade bort lappen på bilden ovan.

Nu blir det lite väl mycket OT i tråden, så det här blir mitt sista inlägg gällande detta.

Jag hade hållit med dig om vi hade skrivit på Kamratpostens chattsida eller liknande, men man måste se till kontexten. Medelåldern på KS är gissningsvis en bra bit över 25 och vi har det gemensamma intresset att vi roas av klockor. Jag lovar här och nu att om du kan visa på en enda person från KS som har dragits in i ett narkotikamissbruk enbart på grund av att ha blivit exponerad för en bild, inte ens på själva växten utan en avbild i silver, så ska jag lägga ut samtliga klockor till försäljning och donera summan till FMN. Jag har en ganska sträng syn på droger och är långt ifrån liberal när det kommer till bruk, legalisering med mera, men återigen...man måste se till sammanhanget.

Det finns ju även trådar på KS om vapen vilket också är olagligt såvida man inte har licens, och med en lobbyverksamhet som vida överstiger narkotikaindustrins. Tror du att även den tråden har en dålig inverkan på medlemmarna här, och skapar ett sug efter att skaffa lite pangpang?

Du har ironiskt nog även bidragit till att exponera bilden flertalet gånger mer än vad som annars hade varit, då den ju låg någon sida bak när du kommenterade och gjorde en sak av det hela :)
Det räcker för mig att den som la ut bilden nu vet om att minst en person inte tyckte det var ok. Nu skriver inte jag heller mer OT i tråden.

Tips på flanellbyxor och chinos som inte är slimfit. Var runt halva stan häromdagen och allt är slimfit. I midjan kan jag ja M/48 typ men benen och rumpan behöver några storlekar upp.

Gick till en lokal skräddare(Pensionär som gjorde lite extra) med en skjorta för första gången för någon månad sedan. Kostade 325 för massor av ändringar och nu är skjortan perfekt i passform. Helt otroligt värt pengarna och framför allt med tanke på att jag nu kommer använda den mycket mer än jag annars gjort.

Kostnad per användning blir lägre, än mer så om man investerar i kläder med riktigt bra kvalitet som håller längre.
Svider lite extra när man handlar, men i längden så vinner man på det.

Chinos. Vilka märken anser ni ha de mest prisvärda? Incotex och liknande märken har jag förstått ska vara bra skit, men då kostar det såklart därefter. Letar i prisklassen runt 1000-lappen. (Enklare att köpa fler... ;))

Brothers East West-Chinos är prisvärda tycker jag. Tror de kostar typ 700 spänn och för min del håller de i flera år.

Chinos. Vilka märken anser ni ha de mest prisvärda? Incotex och liknande märken har jag förstått ska vara bra skit, men då kostar det såklart därefter. Letar i prisklassen runt 1000-lappen. (Enklare att köpa fler... ;))
Jag har några par från Suitsupply. Enligt mig bra byxor till rimligt pris. Tycker de sitter som en smäck på mig.

Är på jakt efter en ny vit/ljusblå kostymskjorta. Köper i vanliga fall Eton men känner att jag vill testa någonting nytt.
Tänkte ta en runda på måndag i Sthlm, vad rekommenderar ni för skjortor i samma prisklass(absolut inte mer)?

Tips på flanellbyxor och chinos som inte är slimfit. Var runt halva stan häromdagen och allt är slimfit. I midjan kan jag ja M/48 typ men benen och rumpan behöver några storlekar upp.
Köpte ett par från OJ förra året. Perfekt längd och slagen var ju redan där så behövde inte hörs några korrigeringar . Är 1.84m lång.

Är på jakt efter en ny vit/ljusblå kostymskjorta. Köper i vanliga fall Eton men känner att jag vill testa någonting nytt.
Tänkte ta en runda på måndag i Sthlm, vad rekommenderar ni för skjortor i samma prisklass(absolut inte mer)?

Har du testat shirtonomy? Med rabatt ligger deras skjortor på max 700

Gillar Eton men Stenströms är väl helt ok. Lite sämre kvalitetskänsla kanske men även lite billigare. Oscar (ej Jacobsson) också ok. Barba lär också vara bra men då snackar vi runt 1800. Men vill du komma undan billigare kan det vara värt att prova en Brothers/Riley skjorta.

Gillar Eton men Stenströms är väl helt ok. Lite sämre kvalitetskänsla kanske men även lite billigare. Oscar (ej Jacobsson) också ok. Barba lär också vara bra men då snackar vi runt 1800. Men vill du komma undan billigare kan det vara värt att prova en Brothers/Riley skjorta.
Jag tänkte mig mer "roliga" märken som Barba, Eton kostar ändå ~1200kr för en skjorta. Man borde tycka att det finns roliga tillverkare i samma prisklass.
Stenström och Oscar har jag testat och äger några av dem, tack för tipset ändå:)!

Tillbaka
Topp