Jag tar gärna diskussionen i ett annat forum. Växten är en symbol för droger och de ungdomar som är här ska inte behöva utsättas för påverkan.Dra ut pinnen nu
Follow along with the video below to see how to install our site as a web app on your home screen.
Notera: This feature may not be available in some browsers.
Välkommen till ett uppdaterat Klocksnack.se
Efter ett digert arbete är nu den största uppdateringen av Klocksnack.se någonsin klar att se dagens ljus.
Forumet kommer nu bli ännu snabbare, mer lättanvänt och framför allt fyllt med nya funktioner.
Vi har skapat en tråd på diskussionsdelen för feedback och tekniska frågeställningar.
Tack för att ni är med och skapar Skandinaviens bästa klockforum!
/Hook & Leben
Jag tar gärna diskussionen i ett annat forum. Växten är en symbol för droger och de ungdomar som är här ska inte behöva utsättas för påverkan.Dra ut pinnen nu
Tricket är att ha is i magen och vänta på rea hos bättre butiker.Så är det, det kan jag hålla med om. Om jag omformulerar frågan - om dryga 1000-lappen var maxbudget, var hade ni gått och inhandlat?
Jag är ingen moralist, men du skriver att det kan vara industrihampablad och då kan det också vara narkotikaklassad cannabis som idag är starkare än någonsin. Växten har förädlats och det finns starka krafter bakom driver narkotikaindustrins intressen, bara för att vi ska få ett liberalt tänkande och reagera på moralister. Jag tycker den är onödig bara eftersom den är en symbol för droganvändning.
Just ja! Jag köpte det här paret från Caliroots. Finns även i blå. 1399:-, men kickar du koden BLACK får du 30% rabatt - så under tusenlappen. Trevlig bomullstwill, tillverkade i Portugal & blir bara bättre & bättre för varje anvädning.Tack, ska kolla in Cos. Aldrig handlat därifrån tidigare.
Det räcker för mig att den som la ut bilden nu vet om att minst en person inte tyckte det var ok. Nu skriver inte jag heller mer OT i tråden.Nu blir det lite väl mycket OT i tråden, så det här blir mitt sista inlägg gällande detta.
Jag hade hållit med dig om vi hade skrivit på Kamratpostens chattsida eller liknande, men man måste se till kontexten. Medelåldern på KS är gissningsvis en bra bit över 25 och vi har det gemensamma intresset att vi roas av klockor. Jag lovar här och nu att om du kan visa på en enda person från KS som har dragits in i ett narkotikamissbruk enbart på grund av att ha blivit exponerad för en bild, inte ens på själva växten utan en avbild i silver, så ska jag lägga ut samtliga klockor till försäljning och donera summan till FMN. Jag har en ganska sträng syn på droger och är långt ifrån liberal när det kommer till bruk, legalisering med mera, men återigen...man måste se till sammanhanget.
Det finns ju även trådar på KS om vapen vilket också är olagligt såvida man inte har licens, och med en lobbyverksamhet som vida överstiger narkotikaindustrins. Tror du att även den tråden har en dålig inverkan på medlemmarna här, och skapar ett sug efter att skaffa lite pangpang?
Du har ironiskt nog även bidragit till att exponera bilden flertalet gånger mer än vad som annars hade varit, då den ju låg någon sida bak när du kommenterade och gjorde en sak av det hela![]()
Andas! Det kan lika gärna vara en sjöstärna?Det räcker för mig att den som la ut bilden nu vet om att minst en person inte tyckte det var ok. Nu skriver inte jag heller mer OT i tråden.
Chiltern och RB i väntan på boarding till Las Vegas
![]()
Flanell från RB från förra säsongenVilka byxor har du på dig?
Riktigt fina!Flanell från RB från förra säsongen
Chiltern och RB i väntan på boarding till Las Vegas
![]()
Fråga igen om två år! Jag har samma problem...Tips på flanellbyxor och chinos som inte är slimfit. Var runt halva stan häromdagen och allt är slimfit. I midjan kan jag ja M/48 typ men benen och rumpan behöver några storlekar upp.
Som jag nämnde några sidor bak. Ströms x Manolos, rymligare i lår och rumpa, gå upp en storlek och be deras skräddare ta in midjan.Tips på flanellbyxor och chinos som inte är slimfit. Var runt halva stan häromdagen och allt är slimfit. I midjan kan jag ja M/48 typ men benen och rumpan behöver några storlekar upp.
Det är ett helvete att hitta byxor och skjortor.Fråga igen on två år! Jag har samma problem...
Dom är tyvärr rätt "dyra", mycket pengar menar jag. Fast det kanske är värt det.Som jag nämnde några sidor bak. Ströms x Manolos, rymligare i lår och rumpa, gå upp en storlek och be deras skräddare ta in midjan.
Chinos. Vilka märken anser ni ha de mest prisvärda? Incotex och liknande märken har jag förstått ska vara bra skit, men då kostar det såklart därefter. Letar i prisklassen runt 1000-lappen. (Enklare att köpa fler...)
Jag har några par från Suitsupply. Enligt mig bra byxor till rimligt pris. Tycker de sitter som en smäck på mig.Chinos. Vilka märken anser ni ha de mest prisvärda? Incotex och liknande märken har jag förstått ska vara bra skit, men då kostar det såklart därefter. Letar i prisklassen runt 1000-lappen. (Enklare att köpa fler...)
Tips på flanellbyxor och chinos som inte är slimfit. Var runt halva stan häromdagen och allt är slimfit. I midjan kan jag ja M/48 typ men benen och rumpan behöver några storlekar upp.
Jag skulle kollat på Suitsupply. Mycket för pengarna.Så är det, det kan jag hålla med om. Om jag omformulerar frågan - om dryga 1000-lappen var maxbudget, var hade ni gått och inhandlat?
Köpte ett par från OJ förra året. Perfekt längd och slagen var ju redan där så behövde inte hörs några korrigeringar . Är 1.84m lång.Tips på flanellbyxor och chinos som inte är slimfit. Var runt halva stan häromdagen och allt är slimfit. I midjan kan jag ja M/48 typ men benen och rumpan behöver några storlekar upp.
Är på jakt efter en ny vit/ljusblå kostymskjorta. Köper i vanliga fall Eton men känner att jag vill testa någonting nytt.
Tänkte ta en runda på måndag i Sthlm, vad rekommenderar ni för skjortor i samma prisklass(absolut inte mer)?
Tyvärr inte, dock måste jag ha skjortan senast på tisdag eftersom jag ska på en sittning på KTHHar du testat shirtonomy? Med rabatt ligger deras skjortor på max 700
Jag provade modellen Dean. Storlek 56 var för tight i lårvidd (jag har 50 i midja). Nu var det några kilo sedan i och för sig.Köpte ett par från OJ förra året. Perfekt längd och slagen var ju redan där så behövde inte hörs några korrigeringar . Är 1.84m lång.
Är det bra kvalitet då?Har du testat shirtonomy? Med rabatt ligger deras skjortor på max 700
Gillar Eton men Stenströms är väl helt ok. Lite sämre kvalitetskänsla kanske men även lite billigare. Oscar (ej Jacobsson) också ok. Barba lär också vara bra men då snackar vi runt 1800. Men vill du komma undan billigare kan det vara värt att prova en Brothers/Riley skjorta.Är på jakt efter en ny vit/ljusblå kostymskjorta. Köper i vanliga fall Eton men känner att jag vill testa någonting nytt.
Tänkte ta en runda på måndag i Sthlm, vad rekommenderar ni för skjortor i samma prisklass(absolut inte mer)?
Shirtonomy har minst sagt lika god kvalité som Eton, Stenströms, etc. Tailorstore är inte mycket att hänga i granen, tyvärr.Är det bra kvalitet då?
Jag har tre skjortor från Tailorstore(liknande företag) och trots att jag valt de dyraste tygerna(Cirka 800-850 kr/skjorta) i alla tre fallen så har de inte känts lika bra som min Eton-skjorta.
Jag tänkte mig mer "roliga" märken som Barba, Eton kostar ändå ~1200kr för en skjorta. Man borde tycka att det finns roliga tillverkare i samma prisklass.Gillar Eton men Stenströms är väl helt ok. Lite sämre kvalitetskänsla kanske men även lite billigare. Oscar (ej Jacobsson) också ok. Barba lär också vara bra men då snackar vi runt 1800. Men vill du komma undan billigare kan det vara värt att prova en Brothers/Riley skjorta.