Wboy
Silver
Precis detta jag syftade på i mitt inlägg (#4522) ovan.Mitt stora bekymmer är inte hans kläder, de tycker jag ser helt okej ut, utan hans kläder i kombination med det han skriver. Det är inget fel i att följa trenderna inom klassiskt herrmode, men jag upplever det som att han hela tiden tjatar om att det han skaffar är tidlöst. Det blir lite märkligt att säga, när man själv sedan ändrar snittet på sina kläder till det som börjar bli trendigt.
Sen tycker jag påfallande ofta att det skriver är mindre bra ur en journalistisk synpunkt, men där är jag kanske yrkesskadad.
Jo precis. Håller med. Men om man som t.ex. Manolo eller i kommentaren till bilden vi diskuterar, menar att man håller på med tidlöst klassiskt herrmode blir det lite ironiskt närman försöker tänja på gränserna inom detta och rulla på trender inom det tidlösa och klassiska. Då börjar det istället gränsa till konservativt elitistiskt.Nyckeln enligt mig är att man inte måste placera sig själv stilmässigt i ett fack. Vill andra sätta epitetet klassiskt, trendigt eller ledigt är det upp till dem men många av de jag inspireras mest av har inslag av alla tre delarna. Personlig stil handlar om vad just du gillar, inte vad du borde gilla för att du har en dressad eller ledig stil till vardags. Om man begränsar sig själv till att man bara får ha en typ av stil kommer man gå miste om massa kul saker man faktiskt kanske gillar. Och i slutändan skall det fan vara roligt. Det är trots allt bara kläder...
För personlig klädsel håller jag med dig helt om att det är de som kombinerar trend, klassiskt, avantegard och vågat, roligt osv som har den bästa klädstilen overall.